Gå til innhold

Far har ikke det barnet trenger ved samvær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk fra hverandre for noen mnd siden. Barnet er 2 år. Han har  ikke lappen, kommer seg ikke på butikk så jeg kjører han for å handle de helger barnet er der. Dette gjorde jeg også før påske.

Da jeg leverte barnet så jeg at det kun var handlet litt middager, ingen påskegodt til barnet, ikke pålegg, ikke melk. Jeg hentet påskegodt hjemme som jeg tok med til  barnet og litt pålegg. Far har altså prioritert å kjøpe til seg selv(jeg så at han kjøpte brus og snop), for så å spise det opp før barnet kom. Han påsto han nå var blakk men jeg fikk høre at han hadde ringt rundt for å høre om noen kunne kjørr han på butikken for å kjøpe øl og tobakk, dette et par dager før barnet kom dit.

Da jeg føler at noen angriper veldig fort her inne ved å si: hvordan kunne du få barn med denne mannen?? , vil jeg si at han fremsto som en hyggelig fyr, vi hadde sex noen ganger, MED prevensjon. Jeg ble gravid, han viste seg å være en egoistisk dritt...jeg ble en stund da jeg trodde at vi var sammen var det beste for barnet. Men klarte ikke mer til slutt. Jeg elsker barnet mitt og ville ikke vært det foruten.

Uansett...hva skal jeg gjøre? Fortsette å kjøre på han, fortsette å handle mat og godt som barnet skal ha med på samvær? Det føles jo helt feil :(

Anonymkode: aa1c4...e16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inspiserer du kjøleskapet og kjøkkenskapene hans før du leverer barnet til samvær? Spesielt!

• Liker 14
Skrevet

Tror du han ville latt ungen sulte på samvær?

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig. Tror dere bør ta en prat om hvordan ting er under samvær. Gjerne på FK.

Anonymkode: 9f54f...dfb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle finne noe frukt til barnet mitt i kjøleskapet før jeg dro og da så jeg det. Vet han  har middag der men jeg tror thats it... TS

Skrevet

Har han mykje samvær? 

Veldig kjedelig dersom du legg opp til eit servicenivå som du ikkje er interessert i halde i dei neste 16 åra....

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett...hva skal jeg gjøre? Fortsette å kjøre på han, fortsette å handle mat og godt som barnet skal ha med på samvær? Det føles jo helt feil :(

Bestill en time på familievernkontoret slik at du får laget en avtale med ham angående hvordan dette skal løses.

Det sier seg selv at han må ha mat i huset når han skal ha samvær med et barn. Brød, melk, frukt og pålegg er minimum av det du kan forvente. 

Akkurat dette med påskegodteri synes jeg blir litt feil fokus. Barnet er to år, jeg ser ikke hvorfor det er så viktig å handle inn mengder med godteri. Noen kinderegg eller slikt, ja, men en toåring trenger ikke mye for å bli fornøyd. 

Anonymkode: 9dbdb...513

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Fjaselina skrev:

Har han mykje samvær? 

Veldig kjedelig dersom du legg opp til eit servicenivå som du ikkje er interessert i halde i dei neste 16 åra....

Han har annenhver helg, ferier osv. Standard samvær. Ja jeg legger vel opp til det...men er redd barnet skal gå ferier og jul uten kos og mat...at barnet får middag og skal leve på det en hel dag.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestill en time på familievernkontoret slik at du får laget en avtale med ham angående hvordan dette skal løses.

Det sier seg selv at han må ha mat i huset når han skal ha samvær med et barn. Brød, melk, frukt og pålegg er minimum av det du kan forvente. 

Akkurat dette med påskegodteri synes jeg blir litt feil fokus. Barnet er to år, jeg ser ikke hvorfor det er så viktig å handle inn mengder med godteri. Noen kinderegg eller slikt, ja, men en toåring trenger ikke mye for å bli fornøyd. 

Anonymkode: 9dbdb...513

Nei akkurat godteriet er jo ikke krise da men synes jo det burde være noe ekstra i høytidene. Hvertfall frukt. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Så du har konkludert med at han ikke mat ved å se inn i kjøleskapet hans en gang?

Hvor bor dere? Her i Oslo har vi iallfall søndagsåpne butikker, bakerier, kiosker mm.

Anonymkode: 9e90d...f5f

• Liker 2
Skrevet

Han gjør seg bare til, han ser en sjanse til at du skal kjøpe ting for han. Si bare at du ikke kommer til å kjøpe ting fra nå og at du mener det. Han kommer til å klare seg, ungen også :fnise:

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du har konkludert med at han ikke mat ved å se inn i kjøleskapet hans en gang?

Hvor bor dere? Her i Oslo har vi iallfall søndagsåpne butikker, bakerier, kiosker mm.

Anonymkode: 9e90d...f5f

Vi bor på landet, null søndagsåpne butikker og nå er det påskestengt. Han sa at han ikke hadde pålegg og frukt men middag. Jeg konkluderer ikke med ting det ikke er dekning for.

• Liker 4
Skrevet

Du kan rekne med at kostholdet kan bli litt snevert i pappahelger. Men det fins vel alltids noko å ete i heimen til far også. 

Ein samtale på fam.vernkontoret kan vere ei hjelp for å avklare forventningane du og far har til kvarandre.

• Liker 2
Skrevet

Her tror jeg bare du må ansvarliggjøre far først som sist. Han må klare å få mat i hus på egen hånd, ellers vil hjelpeløsheten aldri ta slutt. Nå er barnet bare to år, og har heldigvis ikke så store forventninger til høytider ennå. Han får servere det han har klart å skaffe til veie. Blir nok tungvint for ham å diske opp med middag til alle måltider, så da husker han kanskje brød og pålegg neste gang. Hvis han viser seg helt uforbederlig, må heller samværsavtalen revurderes, fremfor at du skal være mor for en voksen mann.

• Liker 9
Skrevet

Du virker veldig opptatt av snop og godsaker TS, men et barn på to år trenger ikke snop og godsaker. Selv ikke til høytider. Vanlig mat og frukt er mer enn bra nok, så det at du nevner mangelen på godsaker i flere innlegg vitner jo mest om at kostholdet ikke er helt optimalt hos deg heller. 

Det er ingen grunn til at du skal kontrollere hva han har i skapene og du skal heller ikke kjøre rundt på mannen for at han skal handle mm. Forresten; hvorfor har han ikke førerkort hvis han bor så avsides? Jobber han ikke heller?

Uansett så vil han ikke forbedre seg hvis du fortsetter som du gjør. Føler du uro for barnet ved samvær så må du heller gjøre noe med den situasjonen. Kanskje det er lurt med en time, eller flere, på familievernkontoret. 

• Liker 5
Skrevet

Tja hv skal en si. Alt er Sikkert ikke på stell hos far utfra det du forteller. Men å nekte samvær blir vanskelig uten rettens kjennelse. Dette baseres på barnevernets uttalelser I en slik sak. Din hensikt er kanskje å få orden på samværet? 

Noen skriver prøv familievernkontoret. De kan veilede far med i en slik sak. Kanskje lurt at far får veiledning uten deg TS.tilstede. Dette om far ønsker. Husk familievernkontoret har ingen forvaltning I saker som  dette. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Slutt å kjøre rundt på far og slutt med kontrollfreak tendensene. 

Konflikt og saklig begrunnet bekymring for kosthold tar du på familievernkontoret. Mangel på påskesnop for en toåring er ikke grunn for bekymring.

Hvis mannen ikke hadde vært far til ditt barn hvordan hadde han da fått mat i hus til seg selv? Han klarer seg selv, han, hvis du slutter med den sykelige innblandingen som bare gir mannen grunnlag for å utnytte deg enda mer.

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Du virker veldig opptatt av snop og godsaker TS, men et barn på to år trenger ikke snop og godsaker. Selv ikke til høytider. Vanlig mat og frukt er mer enn bra nok, så det at du nevner mangelen på godsaker i flere innlegg vitner jo mest om at kostholdet ikke er helt optimalt hos deg heller. 

Det er ingen grunn til at du skal kontrollere hva han har i skapene og du skal heller ikke kjøre rundt på mannen for at han skal handle mm. Forresten; hvorfor har han ikke førerkort hvis han bor så avsides? Jobber han ikke heller?

Uansett så vil han ikke forbedre seg hvis du fortsetter som du gjør. Føler du uro for barnet ved samvær så må du heller gjøre noe med den situasjonen. Kanskje det er lurt med en time, eller flere, på familievernkontoret. 

Ts skal vel ikke stilles til veggs for at faren til ungen ikke har førerkort? Det er jo ikke noe hun kan gjøre noe med. Hva skal hun gjøre da, gi han pengene til lappen?

Hun virker heller ikke spesielt opptatt av snop. Hun nevner i hovedsak at far bare hadde noen få middager i kjøleskapet, ikke noe som helst pålegg. Mulig han har brød, men å spise tørre brødskiver og drikke vann til er ikke ernæringsmessig bra for en liten unge i vekst. En hybelboer kan sikkert overleve på det. 

Skal han ha samvær så må han og sørge for at han har det han trenger til ungen i hus, og her må jeg virkelig si at mat (både brødmåltid og middager) må far ha i hus. Hva han velger å spise eller ikke spise når han er alene får være opp til han, men ungen skal ha mat. Ordentlig mat med de vitaminer og næringsstoffer som et barn trenger. 

Typisk enkelte kg-brukere: halshugg moren og heng dere oppi bagateller (som at mor nevnte et ET, kinderegg! Det var ikke snopet som var poenget!), la far slippe. Stakkars, han er jo bare en mann....man kan tydeligvis ikke forvente noe mere av de stakkars fedrene.. Hadde det derimot vært en far som hadde lagt ut ei tilsvarende problemstilling så hadde det vel tvert vært ropt opp om både barnevern og omsorgsoverdragelse. 

Anonymkode: 06a9a...e64

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Blondie65 skrev:

Slutt å kjøre rundt på far og slutt med kontrollfreak tendensene. 

Konflikt og saklig begrunnet bekymring for kosthold tar du på familievernkontoret. Mangel på påskesnop for en toåring er ikke grunn for bekymring.

Hvis mannen ikke hadde vært far til ditt barn hvordan hadde han da fått mat i hus til seg selv? Han klarer seg selv, han, hvis du slutter med den sykelige innblandingen som bare gir mannen grunnlag for å utnytte deg enda mer.

Ærlig talt, det er virkelig ikke sykelig innblanding at moren vil at faren skal ha mat i hus til deres felles barn?? Det burde jo vært en selvfølge! Jeg hadde aldri satt igjen ungen min hos noen som ikke hadde mat i huset med visshet om at vedkommende heller ikke ville komme til å dra på butikken (hadde han derimot sagt at han skulle ta med ungen på butikk og handle etterpå så hadde det ikke vært noe problem).

Hva mannen gjør og ikke gjør ang eget næringsvett når han er alene uten får være hans eget problem. Ts er bekymret for ungen, med rette. Tomt kjøleskap minus noen middager, far har ikke førerkort og det er ingen butikker i nærheten.... Regn sammen og se om du kommer til noe fornuftig selv. 

Anonymkode: 06a9a...e64

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Far jobber men bor nært jobb, men har klart seg uten lappen mens vi var sammen siden jeg har lappen.

Jeg er ikke opptatt av at barnet mitt skal ha snop først og fremst, ser ikke helt hvordan jeg har framstilt dette til å bli viktigst. Jeg snoker ikke men klarer jo å se et tomt kjøleskap der jeg skulle finne noe frukt til barnet før jeg dro. 

Er redd for at barnet får kun middag og ellers lite stabile måltid hos far. En helg er nå så men det kommer jo ferier der barnet skal  være en ukes tid der og så.

Nei jeg er ikke ansvarlig for å kjøre på han og sørge for at han handler rett og i hverdagen så driter jeg langt i hva han spiser. Men jeg kan jo  ikke bare drite i at barnet mitt ikke har det h*n trenger hos far? Greit jeg sender med skifteklær, uteklær, utstyr, medisiner ved behov osv men mat?? Jeg synes jo dette er vanskelig...han har jo en tendens til å angripe meg verbalt dersom jeg lufter mine bekymringer så er litt redd for å få møte på fmvk... vil jo ikke nekte barnet samvær heller....ts

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...