Gå til innhold

Snart farsdag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal feire farsdag for aller første gang, :-) og jeg har lyst til å gjøre noe spesielt for den nybakte pappa'n på denne dagen!

Hva gir/har dere gitt i farsdagsgave?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Når er farsdagen i år?
Skrevet
Når er farsdagen i år?

14 november.

jeg skal male og ordne en ramme av sønnen som han kan ha på jobben. Det var egentlig han selv som sa at han skulle ordne det, men han rekker aldri å gjøre det så jeg tenkte jeg skulle gjøre det.

Så blir det vel en kake på dagen og en Pondus-bok.

Skrevet

Vi pleier ikke å gjøre noe spesielt på hverken farsdag eller morsdag. Vi trenger ikke disse dagene for å vise at vi setter pris på hverandre. :)

Jeg synest dette "fenomenet" er noe som handelsstanden utnytter til det smakløse. Nekter å kaste meg uti den karusellen der.

Skrevet
Vi pleier ikke å gjøre noe spesielt på hverken farsdag eller morsdag. Vi trenger ikke disse dagene for å vise at vi setter pris på hverandre.  :)  

Jeg synest dette "fenomenet" er noe som handelsstanden utnytter til det smakløse. Nekter å kaste meg uti den karusellen der.

Fenomen? Vi snakker vel ikke akkurat om Halloween el. som har kommet de siste åra.

Da jeg var liten hadde vi alltid kake og kaffe på senga på mors og farsdagen. Vi ungene (med hjelp fra enten mor eller far) stelte i stand dette. Husker vi måtte grytidlig opp og lage kaffe og finne kake eller kjeks. En liten presang (sokkerpar eller truse) var også vanlig. Husker dette som en kjempefin tradisjon som jeg vil gi videre til barna mine.

Du trenger jo ikke kaste deg på noen karusell. Det er bare snakk om å kose seg litt ekstra i familien på den dagen. Rett og slett en dag å markere og sette pris på familien.

Skrevet
Det er bare snakk om å kose seg litt ekstra i familien på den dagen. Rett og slett en dag å markere og sette pris på familien.

Det er selvsagt koselig at dere og andre har denne tradisjonen som dere setter stor pris på. Fortsett med det.

Men hos oss viser vi ellers i året at vi setter pris på hverandre, og vi trenger ikke disse dagene for å huske på det.

Skrevet

Det er selvsagt koselig at dere og andre har denne tradisjonen som dere setter stor pris på. Fortsett med det.

Men hos oss viser vi ellers i året at vi setter pris på hverandre, og vi trenger ikke disse dagene for å huske på det.

Så fint for dere da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal gi gavekort på masasje! Tror det vil falle i smak... :-)

Skrevet

Jeg feirer aldri mors- og farsdager. Synes det er halvkvalmt å se hvor langt handelsstanden strekker det lenger og lenger hvert år.

Jeg vil mye heller ha støtte og hjelp i det daglige enn at barna skal feire meg på morsdagen. Helt bevisst så har jeg aldri minnet ungene på at på søndag er det morsdag, eller på søndag er det farsdag.

Skrevet

Vel, det kan gjøres nøkternt. Husker selv frokoster anføttes i dobbeltsengen. Og hjemmelagde smågaver. Kjempekos. Og litt ekstra god middag. Sånn sett er det hyggelig. Og en telefon til mamma/mormor på morsdagen.

Men nå på farsdagen er det jo koselig med et bilde av barnet til å ha på kontorpulten. En kopp med bilde. En t-skjorte med "verdens beste pappa" (eller noe liknende "småharry" :hoho: ) Men jeg går for å holde dette nøkternt. Ikke store/dyre innkjøp. Det skal være slik at barna kan ta over dette når de er store nok. Med å pakke inn en tegning og et par sokker (som pappaer elsker. Nye sokker er kjempegode å ha på ifølge mannen min.)

Skrevet
Helt bevisst så har jeg aldri minnet ungene på at på søndag er det morsdag, eller på søndag er det farsdag.

Det er det dummeste jeg har hørt! Hva er vel hyggeligere enn om ungene lager en tegning eller et kort og kommer stolte opp i senga med det??

Helt enig i at handelstanden har dratt det for langt, men i såtilfelle er det vi som er dumme og lar oss lure!

Gjest Crassula
Skrevet

Dere er bare helt suverene på å spore av tema!

Rioja lurte på hva dere gir/har gitt på farsdag, ikke hva dere synes om den!

Pappan her i huset ble feiret for første gang i fjor, da fikk han boken "Pappa for første gang" av Finn Bjelke. Det var stor suksess! Pappa humra og lo og boka er blitt tatt frem gang etter gang og lest på nytt av både pappan og mamman. I år blir det egenprodusert gave som dattera har laget i barnehagen.

Crassula

Skrevet
Dere er bare helt suverene på å spore av tema!

Rioja lurte på hva dere gir/har gitt på farsdag, ikke hva dere synes om den!

Pappan her i huset ble feiret for første gang i fjor, da fikk han boken "Pappa for første gang" av Finn Bjelke. Det var stor suksess! Pappa humra og lo og boka er blitt tatt frem gang etter gang og lest på nytt av både pappan og mamman. I år blir det egenprodusert gave som dattera har laget i barnehagen.

Crassula

Den fikk mannen min også! Ikke fult så stor suksess her, men nå liker han litt "dypere" bøker (Hawkins som do literatur..)

Ellers er det alltid fint med noe a barna, for det er vel egentlig det dagen handler om. Jeg må innrømme at jeg ikke legger sånn kjempe flid i hva han skal få, men noe skal jeg vel finne på i år også :) Synes fars- og morsdag er kjempe fine annledninger til å vise våre foreldre at vi er glad i dem.

I fjor sente jeg blomster til moren min i Frankrike på morsdagen og hun var rørt til tårer for dette.

Skrevet

Annie skrev:

Det er det dummeste jeg har hørt! Hva er vel hyggeligere enn om ungene lager en tegning eller et kort og kommer stolte opp i senga med det??

Nå er barna mine 13,5 og 18,5 år så det med tegninger og besøk i senga er ikke så aktuelt lenger :wink:

Jo, jeg er enig i at det er koselig med en kopp kaffe på sengen og tegning fra barna - men det er så få som nøyer seg med det. Har eksempler i min egen slekt som tar den helt ut hver gang det er morsdag og farsdag og gir kjempedyre gaver ... f.eks. flotte serviser og ringer, etc... Jeg vil ikke at mine unger skal bruke sine penger på gave til meg - greit nok med en liten ting til jul og bursdag - mors- og farsdager derimot skal de få slippe å ha kjøpepress hengende over seg.

Skrevet

Takk for svar og innspill!

Jeg har nå handlet farsdagsgave til min kjære! Det ble en pysjamas som det står "I love dad" på til (hele)149,- hos Ellos. :wink:

Vil så gjerne gjøre noe for det som i mine øyne er verdens beste pappa for vår 2 måneder gamle datter. Han skal også få frokost på senga og masse kos!!! :-)

Jeg har aldri hatt en pappa selv, så jeg synes det er koselig å få lov å markere denne dagen. Det har aldri vært meningen å bruke masse penger på dette. Vi setter pris på hverandre i hverdagen også, er faktisk flinke til det. Men jeg synes farsdag & morsdag er koselig jeg, og hvis jeg vil markere denne dagen så gjør jeg det! :Nikke:

Skrevet

Her feirer vi dagen som vi gjorde da jeg var liten:

Barna tegner et kort til far (eller mor), og det vanker kanskje litt bedre søndagsmiddag enn vanlig ;) Til vanlig er søndagsmiddagen ikke noe bedre enn de vi har resten av uken.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Mors og farsdag har da vært i årtier!

Her feirer vi det med kake og presang.

Skrevet
Vi pleier ikke å gjøre noe spesielt på hverken farsdag eller morsdag. Vi trenger ikke disse dagene for å vise at vi setter pris på hverandre.  :)  

Skriver under på denne :wink:
Skrevet

Vi gjør ikke noe stort ut av farsdag/morsdag, men det blir da en liten gave fra barna og kake.

Skrevet

Vi har aldri feiret farsdag eller morsdag. Det har hendt vi har brukt den dagen som "unnskyldning" for å bake en kake, men ellers ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...