Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Vi er to jenter som backpacker i Sør Amerika. Vi skal til Iguassu Falls, og være der i to dager. Vi flyr inn på brasiliansk side på dagen 30. mars, og flyr ut på Argentinsk side på kvelden 1. april. Er det noen som har gjort det samme som vil dele noen erfaringer? Tips til billig overnatting? Hvordan burde vi gjøre det med transport? Er det enkelt å krysse grensa til Argentina? Er det noen aktiviteter dere anbefaler at vi gjør? Tar imot alle tips med takk! Synes det var vanskelig å finne noe særlig informasjon på nett... 

Tusen takk! 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bodde tre dager på argentinsk side, og tok en dagstur til den brasilianske siden. Vel verdt å besøke begge sidene, tok en grei nok helikopter tur på den brasilianske siden, båttur under fossefallene på argentinsk side, fantastisk båttur, men du blir VÅT, kjører inni fallene!

masse dyreliv på argentinsk side, MASSE nesebjørn (coati), tucaner, sommerfugler, alligatorer mm, så ikke noe slikt på andre siden, men veldig fin utsikt fra brasiliansk side da.

de selger buss transport begge veier overalt, ellers masse taxier. Fra park til by.

Vi fløy inn fra BA, synes å huske at flyplassen lå veldig nærme Puerto Iguazu. Tok buss tilbake til BA, via en fantastisk nasjonalpark som jeg ikke kommer på navnet til som lå midt imellom BA og P. Iguazu. Anbefaler noen dager der! Var fire netter i BA etterpå, var ikke det helt store.... 

Anonymkode: efaa6...483

AnonymBruker
Skrevet

Var vel tre eller fire dager på brasiliansk side, med dagstur over til både argentisk side og til Paraguay. Bodde på Hostel Bambu, kan absolutt anbefales. Som verdens vageste anbefaling kan jeg og anbefale en liten kafe i den byen Hostel Bambu ligger i, antageligvis i samme gate, bare at jeg ikke husker navnet :P Men de har melk med forskjellige smaker (høres grusomt ut, men var helt fantastisk!). Såå ja, prøv å finn den :P 

Dagene på brasiliansk og argentinsk side var ganske forskjellige, på brasiliansk side gikk vi hele tiden, og kom nærmere og nærmere selve fallet. Det var ganske morsomt. Bare pass dere litt for coatiene, de er veldig søte først, men i nærheten av mat blir de fort lett brutale hvis de vil ha det du har :P 

Forøvrig er jeg dypt og inderlig misunnelig, og dere har fantastiske dager i vente :D 

Anonymkode: 6557f...458

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde på Mango hostel

Anonymkode: 13335...5e2

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var vel tre eller fire dager på brasiliansk side, med dagstur over til både argentisk side og til Paraguay. Bodde på Hostel Bambu, kan absolutt anbefales. Som verdens vageste anbefaling kan jeg og anbefale en liten kafe i den byen Hostel Bambu ligger i, antageligvis i samme gate, bare at jeg ikke husker navnet :P Men de har melk med forskjellige smaker (høres grusomt ut, men var helt fantastisk!). Såå ja, prøv å finn den :P 

Dagene på brasiliansk og argentinsk side var ganske forskjellige, på brasiliansk side gikk vi hele tiden, og kom nærmere og nærmere selve fallet. Det var ganske morsomt. Bare pass dere litt for coatiene, de er veldig søte først, men i nærheten av mat blir de fort lett brutale hvis de vil ha det du har :P 

Forøvrig er jeg dypt og inderlig misunnelig, og dere har fantastiske dager i vente :D 

Vi hadde egentlig sett for oss å bo en natt på hver side. Men ettersom vi bare har to dager, tror du det er like greit å bare dra rett til argentinsk side og bli der i to dager? 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bodde tre dager på argentinsk side, og tok en dagstur til den brasilianske siden. Vel verdt å besøke begge sidene, tok en grei nok helikopter tur på den brasilianske siden, båttur under fossefallene på argentinsk side, fantastisk båttur, men du blir VÅT, kjører inni fallene!

masse dyreliv på argentinsk side, MASSE nesebjørn (coati), tucaner, sommerfugler, alligatorer mm, så ikke noe slikt på andre siden, men veldig fin utsikt fra brasiliansk side da.

de selger buss transport begge veier overalt, ellers masse taxier. Fra park til by.

Vi fløy inn fra BA, synes å huske at flyplassen lå veldig nærme Puerto Iguazu. Tok buss tilbake til BA, via en fantastisk nasjonalpark som jeg ikke kommer på navnet til som lå midt imellom BA og P. Iguazu. Anbefaler noen dager der! Var fire netter i BA etterpå, var ikke det helt store.... 

Anonymkode: efaa6...483

Ettersom vi bare har to dager i fallene, tror du det er bedre å bare være på den ene siden, eller går vi absolutt glipp av noe hvis vi ikke besøker begge? Hvilken side burde vi evt. bo på?

Vi har fem dager i Buenos Aires etter vi har besøkt fallene, kanskje vi heller burde dra til nasjonalparken. Takk for tipsene! 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Inga skrev:

Ettersom vi bare har to dager i fallene, tror du det er bedre å bare være på den ene siden, eller går vi absolutt glipp av noe hvis vi ikke besøker begge? Hvilken side burde vi evt. bo på?

Vi har fem dager i Buenos Aires etter vi har besøkt fallene, kanskje vi heller burde dra til nasjonalparken. Takk for tipsene! 

ja det er ikke noe vits i bo på begge sider. på den argentiske delen.

det er en halvtime buss tur til fossen på den brasilienske delen (ferdig å se på en halvtime) fra den argentiske (par timer å se), og det er flest hostels er i byen og hoteler ( og i den argentiske delen).

AnonymBruker
Skrevet

Del det opp, anbefaler  BA,men du trenger strengt tatt ikke mer enn 2 dager :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi synes ikke det var noe vits se den brasilske siden, andre synes det var fanatisk-sjekk ut museumer og slik. var en der, men da må du sjekke tider å slikt

AnonymBruker
Skrevet

Vi likte som sagt den brasilianske siden godt vi da, det var en annerledes opplevelse enn den argentinske siden, men fremdeles en bra opplevelse. Vi tok oss god tid, og hadde en fin dag selv om den var kortere enn den på argentinsk side. 

Jeg vet faktisk ikke hvor jeg ville bodd hvis jeg skulle til Argentina etterpå, vi trivdes særdeles godt på hostel Bambu, men hva som passer dere best er det jo bare dere som vet. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vi likte som sagt den brasilianske siden godt vi da, det var en annerledes opplevelse enn den argentinske siden, men fremdeles en bra opplevelse. Vi tok oss god tid, og hadde en fin dag selv om den var kortere enn den på argentinsk side. 

Jeg vet faktisk ikke hvor jeg ville bodd hvis jeg skulle til Argentina etterpå, vi trivdes særdeles godt på hostel Bambu, men hva som passer dere best er det jo bare dere som vet. 

Var Bambu på den Brasil siden? Mente jeg har hørt om det hostelet,men det lå på den Argentina siden?

Hum.. kanskje de har hostelet på begge sider :)

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Del det opp, anbefaler  BA,men du trenger strengt tatt ikke mer enn 2 dager :)

Wow, seriøst? Hvorfor likte du ikke BA? Da jeg backpacket i Sør-Amerika klarte jeg ikke å reise derfra, ble der i 1 mnd. For en fantastisk by! Kunne tenke meg å bo der ett par år. Så utrolig mye å se og gjøre, kule markeder, god mat, fantastisk uteliv!

Anonymkode: 749a6...462

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Wow, seriøst? Hvorfor likte du ikke BA? Da jeg backpacket i Sør-Amerika klarte jeg ikke å reise derfra, ble der i 1 mnd. For en fantastisk by! Kunne tenke meg å bo der ett par år. Så utrolig mye å se og gjøre, kule markeder, god mat, fantastisk uteliv!

Anonymkode: 749a6...462

Les hva jeg skriver, Jeg anbefaler BA, men det holder med 2 dager :)

Det var en annen bruker som ikke likte BA.

AnonymBruker
Skrevet

Ser helt fantastisk ut, heldiger dere!! Er der dyrt å reise dit??:danse:

Anonymkode: 15cac...466

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var Bambu på den Brasil siden? Mente jeg har hørt om det hostelet,men det lå på den Argentina siden?

Hum.. kanskje de har hostelet på begge sider :)

Vi har nå booket bambu hostel på den argentinske siden. Så ser vi Ann når vi kommer dit om vi tar en tur tilbake til brasiliansk side. Tusen takk for tips alle sammen! :) 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les hva jeg skriver, Jeg anbefaler BA, men det holder med 2 dager :)

Det var en annen bruker som ikke likte BA.

Vi skal uansett til BA et par dager. Vi fester ikke så mye, så kanskje vi tar noen dager i nasjonalparken istede for å bare være i byen. Takk for tipsene! Fint å høre hva andre synes også når vi ikke har så god tid til å prøve selv... 

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal uansett til BA et par dager. Vi fester ikke så mye, så kanskje vi tar noen dager i nasjonalparken istede for å bare være i byen. Takk for tipsene! Fint å høre hva andre synes også når vi ikke har så god tid til å prøve selv... 

Endel show dere burde å få med dere, hvis dere ikke må dele opp og har tid hadde jeg tilbrakt de 5 dagene i BA :)

kOs dere og holdt oss gjerne opptadert :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Endel show dere burde å få med dere, hvis dere ikke må dele opp og har tid hadde jeg tilbrakt de 5 dagene i BA :)

Takk for innspill! Usikre på om vi deler opp enda. Hvilke type show burde vi få med oss? :) 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du kanskje noen tips til hvor i BA vi burde bo også? Føler oss litt lost i disse spansktalende landene 🙉 

AnonymBruker
Skrevet

Har du kanskje noen tips til hvor i BA vi burde bo også? Føler oss litt lost i disse spansktalende landene 🙉 

jeg husker ikke navn på showene: Det er en tango show med middag anbefales på sterkeste (fanatastiske gode dansere, vel verd pengene) det er ett show som ala circus de soleil som går fra onsdag til lørdag tror jeg.

Det er mange nabolag i BA, så det kommer ann på hva dere er ute etter og hvor mye dere er villig å betale :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...