Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg er plaget med veldig rød hud, er det noen som lider av det samme problemet som har noen tips for å gjøre dette bedre?

Anonymkode: a64f5...f18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I ansiktet? Jeg har slitt med rød hud i ansiktet i mange år, og det viste seg at jeg har eksem. Har fått en kortisonkrem som demper det endel, men jeg kommer aldri til å bli kvitt det.

Andre sliter kanskje med rosacea eller sensitiv hud og sånne ting. Finnes mange grunner til det.

Anonymkode: 91fd4...ed1

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I ansiktet? Jeg har slitt med rød hud i ansiktet i mange år, og det viste seg at jeg har eksem. Har fått en kortisonkrem som demper det endel, men jeg kommer aldri til å bli kvitt det.

Andre sliter kanskje med rosacea eller sensitiv hud og sånne ting. Finnes mange grunner til det.

Ja det er i ansiktet, men det er ikke klumpete eller hovent som et eksem, det er helt likt som annen hud bare rødt. Hva er rosacea? Hva kan man gjøre for å gjøre rosacea bedre?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er i ansiktet, men det er ikke klumpete eller hovent som et eksem, det er helt likt som annen hud bare rødt. Hva er rosacea? Hva kan man gjøre for å gjøre rosacea bedre?

Mitt er heller ikke klumpete :) Det er bare rødt og varmt. Her kan du lese om rosacea.
Du bør kanskje dra til en hudlege og få sjekket ordentlig, jeg vet hvor skjemmende det kan være, men kanskje du først skal prøve å bytte fuktighetskrem/sminke/renseprodukter, kan hende du reagerer på noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at du har sensitiv hud. Selv har jeg veldig sensitiv hud som veldig fort blir rød. Jeg har ikke roscea eller andre hudsykdommer, huden min bare er slik. Det som har hjulpet meg er faktisk Matis Delicate ansiktskrem for sensitiv hud, huden min har blitt mye mindre rød etter at jeg begynte med denne. Huden min er fortsatt rød når det er værskifte, veldig kaldt, tørr luft, jeg tar mye på huden eller lignende, men ikke i nærheten av det den var før.

Anonymkode: b7291...2b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...