Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke så bra for meg å være mye ute i sola, men jeg har heller ikke lyst å være blek nå som det nermer seg sommer..., jeg lurer derfor på om betakaroten fungerer bra? Fungerer det kun i sammenheng med sol eller blir man brunere kun av tablettene?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spis 2-3 gulrøtter om dagen i stedet, mye billigere og sunnere :)  Og det funker som faen. 

Anonymkode: 7a0fe...48d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spis 2-3 gulrøtter om dagen i stedet, mye billigere og sunnere :)  Og det funker som faen. 

Hjelper dette i sammenheng eller uavhengig av sol?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sogndaljente skrev:

Hjelper dette i sammenheng eller uavhengig av sol?

Sol er lurt uansett, men du trenger ikke så mye av den. Jeg har omtrent null pigmenter, men hadde en periode der jeg spiste ganske mye gulrøtter, så tok jeg 10 minutter i solarium, og ble temmelig brun. Du blir ikke magisk brun av betakaroten heller, du må få sol på kroppen for at det skal skje noe :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at man kan få litt gulskjær i huden av betakaroten. Mulig det er fordi det er for konsentrert? 

Anonymkode: cf112...5e5

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sol er lurt uansett, men du trenger ikke så mye av den. Jeg har omtrent null pigmenter, men hadde en periode der jeg spiste ganske mye gulrøtter, så tok jeg 10 minutter i solarium, og ble temmelig brun. Du blir ikke magisk brun av betakaroten heller, du må få sol på kroppen for at det skal skje noe :) 

Jeg burde egentlig ha så lite sol som overhode mulig, så da fungerer betakaroten kanskje ikke så bra for meg... Finnes det noen typer selvbruning noen kan anbefale?

Anonymkode: db052...2ac

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp life solbrun tabletter eller maxosol i Sverige. De inneholder mer betakaroten enn i Norge. De farger underhuden på en måte pga overskuddet som blir igjen enn hva kroppen tar opp. Derfor får man litt gyllen farge i huden. Hvis du røyker så frarådes det sterkt å ta betakaroten. Jet set sun er en bra selvbruning i spray for alle hudtyper. 

Anonymkode: b9c5c...903

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...