AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Hei! Igår la jeg merke til ei kul jeg har på høyre side av halsen. Den kjennes kun om jeg tilter hodet godt til venstre. Dette la jeg ikke merke til før igårkveld og siden da har jeg selvfølgelig hatt katastrofetanker Ja, jeg har sendt melding om timebestilling hos legen altså, det var faktisk det første jeg gjorde, så bekymret ble jeg. Men kan man kjenne om det er en muskelknute på en måte? For den kula er ru, den er ikke glatt, kan ikke flyttes på, den sitter på en måte fast i muskelen som går fra skuldra til hodet skulle til å si.. Den gjør ikke vond, er ikke øm. Kjenner ingenting! Ble litt "sliten" i muskelen på en måte da jeg gnidde på den igår for å kjenne skikkelig etter.. Kan dette være en muskelknute? Aldri hatt det før, tenkte sånne skulle være vonde jeg da.. Egentlig prøver jeg bare å roe ned, for legetime blir det vel ikke før neste uke uansett. Anonymkode: 176d2...ad1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Sikker på at det ikke er en litt hoven lymfeknute da? Anonymkode: 9179b...191
Gjest Dwight Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 Det er nok bare en lymfekjertel du kjenner. Sitter ganske mange av de rundt halsen og ørene. Ingenting å få panikk over. De kan hovne opp av minste tegn til sykdom og ta mange uker før hevelsen går ned.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 Vet ikke, aldri hatt sånn før. Men trodde lymfeknuter kjentes "glatte" ut når du kjenner på de? Men ja, jeg fikk panikk, og det har jeg enda! Håper at det bare er noe sånt da Anonymkode: 176d2...ad1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 Høres ut som en lymfeknute. Du har ikke vært syk i det siste? Mine hovner opp når jeg har influensa eller liknende. Anonymkode: e2419...b7b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 Har ikke vært syk i det siste, nei. Lenge siden nå Men godt å høre at det kan være noe så uskyldig som det da, det hjelper mye egentlig. Kommer meg gjennom helga da. Hehe Takk for svar alle ! Anonymkode: 176d2...ad1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 men dra fortsatt til legen. Anonymkode: 0e25d...462
Minya Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 Hovne lymfeknuter er som regel bare et tegn på at immunforsvaret ditt jobber som det skal. Det kan godt hende at du har en forkjølelse eller lignende som lurker i kroppen, men som ikke får slått ut i full blomst fordi immunforsvaret og lymfesystemet jobber på spreng. Lymfeknuter gjør som regel ikke vondt, men kan oppleves litt ømme, og teksturen er forskjellig fra person til person og område til område. Feks kan lymfeknuter i halsen føles helt annerledes enn lymfeknuter i skrittet. Forblir knuten uendret eller vokser over helga, bør du ringe lege på tirsdag, men blir den "borte" er det ikke nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 Kom deg til legen Anonymkode: 71326...241
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #10 Skrevet 25. mars 2016 Sikkert bare en hoven lymfeknute. Jeg får svære sånne kuler på halsen og i lysken når jeg er syk Men grei å sjekke hos legen for å være sikker:) Anonymkode: e4bb1...07a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå