Kontormus Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Jeg har en surret lammestek som er provencal-marinert. Å bruke rosmarin til dette blir kanskje helt krasj?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Nei, hvorfor skulle det det? Rosmarin er jo en av "standardurtene" i herbes de Provence, så om det mot formodning ikke allerede er rosmarin i marinaden vil jeg tro det i alle fall passer godt til. Anonymkode: 65c87...972 2
Million Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 Er ikke kjøtt marinert på forhånd nettopp for at man skal slippe å krydre ytterligere? Ferdig krydret mat, altså. Enda mere rosmarin på steken kan bli i meste laget, tror jeg.
Kontormus Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2016 Jeg elsker lukten av rosmarin, det er liksom lukten av påske. Sammen med hvitløk. Jeg tenkte at Basilikum er den dominerende urten i provencal fordi den er luktsterk. Det er jo Rormarin også. Men jeg har ikke tatt den ut av plasten enda, den ligger på benken til temperering.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 Hvis du er bekymret for det, så kan du bare skylle steken godt, og krydre den som du vil etterpå. Provençalekrydder kræsjer ikke med rosmarin. Anonymkode: 7e54c...1b6
Kontormus Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2016 Ja, får snuse litt på den og kjenne om det er rom for en kvast Rosmarin der, og en hvitløksbåt eller 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 Ikke vær så defensiv. "Kanskje litt krasj", du liksom. Det du egentlig vil ha et litt bekreftelse, eller? Anonymkode: 100c0...5b5 1
John_Felipe Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 Matlaging er ingen fasit. Noen liker en mildere smak andre sterkere.Du sier selv at du liker lukten av rosmarin og virker som du er veldig glad i hvitløk, så putt mer inn om du ønsker det! xtra rosmarin+lam blir aldri feil mhmmmm! Jeg elsker urter og bruker masse av det i min matlaging, Love it! Bon appetito 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 3 minutter siden, John_Felipe skrev: Matlaging er ingen fasit. Nettopp. Hvordan skal man finne ut hva som smaker godt om man aldri tør å prøve? Anonymkode: 5baa2...b2b
Kontormus Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #10 Skrevet 25. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke vær så defensiv. "Kanskje litt krasj", du liksom. Det du egentlig vil ha et litt bekreftelse, eller? Anonymkode: 100c0...5b5 Bekreftelse? Nei, det vil jeg ikke si. Og du er på jakt etter en krangel, eller? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå