Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2004 #1 Skrevet 21. oktober 2004 Hvorfor lukker man øynene når man sover? Jeg tenker da ikke på det praktiske (stenge lys ute) eller det komfortable (øynene glir igjen), men de fysiologiske grunnene. Er det bedre for øynene å være igjen når man sover? Grunnen til at jeg spør er at jeg er en av dem som stirrer meg blindt gjennom natta - jepp, sover med åpne øyner. Er dette uheldig for øynene på noe måte?
Philosophia Skrevet 21. oktober 2004 #2 Skrevet 21. oktober 2004 Blir du ikke utrolig tørr i øynene da?
NullHull Skrevet 21. oktober 2004 #3 Skrevet 21. oktober 2004 Jøss! Blir du ikke øynene veldig tørre og irriterte da? Sover du med de helt vidåpne, altså? Sånn: :o ?
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2004 #4 Skrevet 21. oktober 2004 Jeg har fått kommentarer fra andre på at jeg sover med åpne øyne, siden jeg sover og ikke merker det så plages jeg ikke av det. Har ikke merket noe problemer med øynene heller. Men jeg har nesten skremt vannet av et par av mine venninner med det
*Lene* Skrevet 21. oktober 2004 #5 Skrevet 21. oktober 2004 Ja guri...det er skikkelig ekkelt å se på en som sover med åpne øyne.. Ikke missforstå meg; ekkelt fordi de ser døde ut! :o
Arkana Skrevet 21. oktober 2004 #6 Skrevet 21. oktober 2004 Jeg sov med åpne øyne noen år (det er over for lengst da). Hadde aldri noen problemer med det, aldri tørre øyne, brukte faktisk linser om dagen også.
Gjest 1111 Skrevet 21. oktober 2004 #7 Skrevet 21. oktober 2004 Jeg har aldri hørt om mennesker som sover med åpne øyne, men nå har jeg hørt om det også. har faktisk tenkt tanken at de som fikk øyelokkene kuttet av i andre verdenskrig må ha hatt store problemer med å sove. men kanskje de ikke hadde det likevel da.. høres ut som om det blir tørt etter hvert, om du ikke blunker i søvne også.
Gjest Ninakanin Skrevet 21. oktober 2004 #8 Skrevet 21. oktober 2004 mine øyne glipper litt opp når jeg sover, så jeg ser ut som en sånn død person med øynene rullet bakover. HAr typen sagt.. Stakars mann, tenk å se på meg i mørket!! huff.. Men jeg sliter med tørre øyne og tørre linser. dumme øyne!!
evil eve Skrevet 22. oktober 2004 #9 Skrevet 22. oktober 2004 Exen min sover med halvåpne øyne... Hadde rent glemt det, men sov med ham på fredagen, og joda,halvåpne øyne... *jøss tenkte jeg, våken alt..?? Ehm.. Vinke forran øyna, nei, ikke det nei...*
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2004 #10 Skrevet 22. oktober 2004 Jøss! Blir du ikke øynene veldig tørre og irriterte da? Sover du med de helt vidåpne, altså? Sånn: :o ? Neida, ikke tørre eller irriterte øyner, så jeg blinker vel kanskje i søvne? Men det aner jeg jo ikke. Og nei, jeg ligger ikke og sperrer opp øynene, men de er åpne nok til at folk snakker til meg i den tro jeg er våken. Men jeg drømmer veldig ofte om at jeg forsøker å se noe men ikke riktig klarer det. For eksempel at det er kjempesalg på butikken og jeg får ti minutter før andre slipper til, men så klarer jeg ikke å se prisene eller plaggene skikkelig... Veldig irriterende.
nat26 Skrevet 22. oktober 2004 #11 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg sover med åpne øyer jeg og.Plager meg ikke i det hele tatt,men det plager sikkert andre som ser det.Husker jeg lå på sykehus en gang når jeg var liten,når mamma kom inn så begynte hun å grine,hun trodde jeg var død siden jeg lå der med åpne øyer.Men jeg bare sov altså
Champagne Skrevet 22. oktober 2004 #12 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg hadde en gutt som sov med øynene åpne i barnehagen jeg jobbet i før. Man kan tro jeg fikk noia da jeg så han første gangen og trodde han var død. Stakar liten, jeg vekket han ganske effektivt med å rive han opp av vogna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå