Gå til innhold

hvem bestemmer - hvor går grensen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

sønnen i familien blir så sint. og barnefaren er ikke så mye bedre.

han kan bli sint for alt. og det er verst i høytider. mye mulig fordi han må sitte så mye i ro i høytidene (moren sa at det opplevdes som ille for han å sitte stille - rf: hyperaktiv)? i julen, i påsken, og om sommeren er han verst. han kan bli så ille og foreldrene gjør ingenting med det. tvert i mot. alle er jo glad i familien sin og støtter dem, men er det greit å støtte raseriutbrudd, og unngå vern av den personlige frihet og fred? sånn er det hele tiden. 

jeg har lurt på om personen har autisme, men da fikk man beskjed om at de hadde et personvern noe jeg er enig i, men hvor ble det av mitt? jeg må ringe foreldrene, familien, og familievernkontoret gang på gang. politiet må man også ringe, men da blir han visst nok verre? i følge hvem da - familien? 

sånn har han holdt på i 7-8 år, og blir ikke særlig bedre til tross for at man har imøtekommet dem på alt. nesten i såfall. da har venner og familie invitert på middag, etc men det bare fortsetter. vi har tilbydt oss å kjøre dem til barnehagen, hjelpe til med masse. 

hva ville dere definert alt dette som? en umulig sønn/unge, eller? 

det kunne aldri falt meg inn å kontakte denne familien da jeg vet at de vil være i fred i bursdagen f.eks. og i fra deres side SKAL det respekteres. det respekteres, men det går ikke sånn den motsatte veien.

la oss si det gikk den motsatte veien. skulle jeg som et familiemedlem, eller forelder hjulpet han/henne på den måten? hvor går grensen, hvem definerer den, og hvorfor tråkkes det over grenser gang på gang? hvem bestemmer egentlig og hva har blitt bestemt?

Anonymkode: 78a3c...a70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner nesten ikke hva du skriver her jeg.... Eller hva du spør etter?

Og hvordan angår egentlig dette barnets oppdragelse deg?

Anonymkode: 9d6fe...80a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner heller ikke et kvekk av situasjonen eller hva du spør om.

Anonymkode: 4fec4...c81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å skrive et nytt innlegg der du;

Forklarer ordentlig hvem disse menneskene er. Far, sønn, mor etc.

Skriv hvorfor dette angår deg, hva problemet er og hva du egentlig lurer på?

Anonymkode: 249ab...a72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er du oppi det hele?

Anonymkode: 598d2...5ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forklar gjerne litt bedre hvem du er og hvilken rolle du spiller i denne familiens liv...

Anonymkode: b4c39...fed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...