Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Min kjære rescue cat Gunnar har pissa på min favorittveske i skinn. Jeg har prøvd å bruke klut og vaskemiddel men lukten sitter veldig i. Er det noe håp for å få vekk lukten eller må jeg kaste vesken?
Munchlax Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Jeg dynket min i potetmel både inni og utenpå og lot det virke over noen dager. Støvsugde vekk alt senere og vesken ble god som ny.
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 Et øyeblikk siden, Seig Laban skrev: Jeg dynket min i potetmel både inni og utenpå og lot det virke over noen dager. Støvsugde vekk alt senere og vesken ble god som ny. Potetmel faktisk Takk for tips, da skal jeg teste det. Har selvfølgelig ikke potetmel i hus men tar det i morgen. Helt utrolig hvor mye kattepiss stinker..
Minya Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 Tåler veska rent vaskepulver så prøv med en dl omo color pulver delvis oppløst i 4-5dl varmt vann. Vaskemiddelet inneholder enzymer som tar knekken på kattepisset med lukt og hele røkla, men det kan potensielt ødelegge enzymene i ekte skinn, avhengig av hva skinnet er behandlet med. Er du usikker, prøv en liten klatt av blandingen et sted på veska som ikke synes.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 1 time siden, Carly-Chardonnay skrev: Min kjære rescue cat Gunnar har pissa på min favorittveske i skinn. Jeg har prøvd å bruke klut og vaskemiddel men lukten sitter veldig i. Er det noe håp for å få vekk lukten eller må jeg kaste vesken? Uansett hvilke råd du får her inne, så ikke prøv dem hjemme. Lever vesken inn på et vaskeri med erfaring i vask/rens av skinnklær og vesker. Når du alt har brukt vann og vaskemidler er jeg usikker på om de vil ta i mot og gjøre noe med den. Vanligvis vil de ha skadde produkter som de er når de er "skadet". Anonymkode: 5c1cf...741
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå