Gå til innhold

Går det an å fjerne kattepiss fra skinnveske?

Anbefalte innlegg

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Min kjære rescue cat Gunnar har pissa på min favorittveske i skinn. Jeg har prøvd å bruke klut og vaskemiddel men lukten sitter veldig i. Er det noe håp for å få vekk lukten eller må jeg kaste vesken? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dynket min i potetmel både inni og utenpå og lot det virke over noen dager. Støvsugde vekk alt senere og vesken ble god som ny. :)

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet
Et øyeblikk siden, Seig Laban skrev:

Jeg dynket min i potetmel både inni og utenpå og lot det virke over noen dager. Støvsugde vekk alt senere og vesken ble god som ny. :)

Potetmel faktisk :) Takk for tips, da skal jeg teste det. Har selvfølgelig ikke potetmel i hus men tar det i morgen. Helt utrolig hvor mye kattepiss stinker.. 

Skrevet

Tåler veska rent vaskepulver så prøv med en dl omo color pulver delvis oppløst i 4-5dl varmt vann.
Vaskemiddelet inneholder enzymer som tar knekken på kattepisset med lukt og hele røkla, men det kan potensielt ødelegge enzymene i ekte skinn, avhengig av hva skinnet er behandlet med.
Er du usikker, prøv en liten klatt av blandingen et sted på veska som ikke synes.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Carly-Chardonnay skrev:

Min kjære rescue cat Gunnar har pissa på min favorittveske i skinn. Jeg har prøvd å bruke klut og vaskemiddel men lukten sitter veldig i. Er det noe håp for å få vekk lukten eller må jeg kaste vesken? 

Uansett hvilke råd du får her inne, så ikke prøv dem hjemme. Lever vesken inn på et vaskeri med erfaring i vask/rens av skinnklær og vesker. 

Når du alt har brukt vann og vaskemidler er jeg usikker på om de vil ta i mot og gjøre noe med den. Vanligvis vil de ha skadde produkter som de er når de er "skadet". 

Anonymkode: 5c1cf...741

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...