Gå til innhold

Til dere hus kjøpere / selgere


Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor

Hvilken eiendomsmegler ville dere anbefale?

Vi er misfornøyd med vår og har tenkt å bytte. Vi hører til Hordaland fylke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg kan ikke anbefale et firma, siden jeg selv jobber som megler. Men du bør sjekke vilkårene i oppdragsskjemaet før du trekker deg - for det kan faktisk koste skjorta å bytte megler!

Hva er du misfornøyd med? Hvis det er megleren (og ikke nødvendigvis firmaet) kan du kanskje få hjelp av en av de andre megleren på samme kontor? Da slipper du i allefall ekstrautgiften som det er å bygge mellom to meglerforretninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye negativt om Notar, men aldri konkrete begrunnelser for hvorfor de er misfornøyde. Selv er jeg veldig fornøyd med Nylander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt mye negativt om Notar men husker ikke noe konkret jeg heller.

Vi bruker DNB Nor Eiendom og er veldig fornøyde so far. Men jeg bor i Oslo..vet ikke om de er bra i alle filiaer bare fordi den vi har valgt er ålreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kjenner flere som har brukt postbanken eiendom (Bergen) og alle er kjempefornøyde. Men har ikke prøvd de selv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi brukte postbanken da vi solgte leiligheten vår for 2 år siden. De hadde et godt tilbud, var raske, og vi fikk 400 000 i fortjeneste (på to år).

Vil absolutt ikke anbefale eiendomsmegler1, har bare erfaring med avdelingen i haugesund, men dersom det er like slett arbeid i resten av landet... (vi avtalte visning på et hus vi ville kjøpe hele tre ganger, men megleren og huseieren dukket aldri opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Kjenner flere som har brukt postbanken eiendom (Bergen) og alle er kjempefornøyde. Men har ikke prøvd de selv.

Lykke til!

Men postbanken er en av markedet dyreste. Greit å vite. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et søk på forumet her om Notar, hvis du lurer på hvorfor ikke velge dem.

Hadde vært interessant å vite hvorfor du vil bytte megler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi skulle selge, ba vi fire meglere om anbud. Vi var helt åpne om at dette var en regelrett intervjurunde og det var ikke neo problem. En megler ba om tilbakemelding om hvorfor vi valgte noen andre, og det var rett og slett fordi vi ville ikke ha visningsassistenter, men megler tilstede, det var ikke han villig til.

Vi ville vite:

- prisantydning

- tips om hvordan selge til høyest mulig pris

- pris for jobben

Vi la også vekt på personene som kom (den ene røk rett ut bare fordi hun var skrekkelig anmassende og jeg så for meg potensielle kjøpere løpe ut herfra med skrekk i blikket...), hva slags arbeidsmetoder de hadde, om de solgte selv eller om de brukte visningsassistenter, hvor godt kjent de var i området etc.

Tillit er viktig når du velger megler, kjemien skal stemme mellom dere, dere skal ha en god dialog. Tross alt overlater du dem hjemmet ditt.

Denne metoden er tidkrevende men vi mener det var verd det.

Og nei, ikke velg Notar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna Notar. Jeg har sjøl hatt en tvist med dem. Var IKKE morsomt, og de var utrolig uproffe og ufine.

Da jeg solgte selv, brukte jeg en liten megler i Bergen sentrum, Hagen eiendom. Hyggelig mann og under halvparten av meglergebyret til alle de store. Når det gjelder annonse i avisen, bestemmer du selv størrelsen og betaler for det du vil ha. Jeg var godt fornøyd med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde garantert ALDRI valgt Remax. De som kalles meglere i det firmaet ville ikke jeg ha sluppet til ved et eventuelt salg av mitt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor
Ta et søk på forumet her om Notar, hvis du lurer på hvorfor ikke velge dem.  

Hadde vært interessant å vite hvorfor du vil bytte megler?

Notar har vi hørt mye dårlig om, så de er ikke aktuelle. Da har også vært på TV2 Hjelper deg.

Vi har nå DNB NOR Eiendom. Megleren er vanskelig å få tak i på telefonen både for oss og for eventuelle kjøpere. ( har fått beskjed fra noen som har vært på visning).

Han ringer aldri. Det er alltid vi som må ringe. Dersom vi har sendt han en mail med navn og telefon nr på de som har vært på visning, så må vi purre på han, slik at han kontakter de som har vært her.

Vi har observert to tilfeller, hvor det ene er at et huset er solgt for to mnd siden, men ikke har fjernet det fra nettet, ikke skrevet solgt på det engang. Et annet hus solgte han på mandag og det har han klart å skrive solgt på.

I det første tilfellet har han blitt varslet om det (ikke av oss), men ikke gjort noe med det.

Vi har også opplevd at han har vært sur når vi ringer til han.

Vi vet ikke om vi kun skal skifte megler eller om vi skal skifte firma.

Han har ikke vært med på noen visninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en titt på kontrakt osv med nåværende megler - koster det noe å komme seg ut av meglerforholdet? Har du kjøpt annonsegaranti osv lønner det seg nok å fortsette med samme meglerhus.

DnBNOR skal være seriøse - kanskje du bare har vært uheldig og fått en megler som er overarbeidet eller lignende. Be om å få snakke med faglig leder på kontoret og se hva h*n foreslår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi har nettopp solgt gjennom DNB Eiendom og er kjempefornøyde. Det er nok personavhengig, så snakk med dem om å bytte megler du.

Vi har hatt en megler som virkelig har fulgt opp i alle ledd og vært utrolig proff og grei å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt Garanti.

Med litt forhandlinger ;-) kom vi fram til en god avtale, dvs. en del lavere pris enn det de i utgangspunktet skulle ha. I tillegg var megleren engasjert, ryddig og en god selger. Det er viktig at melgeren setter seg inn i saken og gjør "hjemmeleksa si" før han skal selge boligen deres. Vi er veldig fornøyde i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Vi har prøvd å snakke med faglig leder uten at det hjalp noe.

Vi har hørt at det er flere som ikke er 100 % fornøyd med han. Han har kun vært her en gang. Resten har skjedd per telefon, brev eller mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nettopp kjøpt leilighet i Bergen hvor Garanti sto for salget.

Jeg har vært på utallige visninger de siste par månedene, og fikk umiddelbart en god følelse fra denne megleren. I motsetning til endel andre megelere vi har vært bort i hadde han faktisk satt seg godt inn i diverse forhold ved leiligheten han solgte. Det hele virket veldig ordentlig og seriøst.

Har snakket med selger og det også, og hun som selger og også veldig fornøyd ned Garanti! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Vi bruker megler fra Bergen, DNB nor eiendom. Og som sagt tidligere, vi er ikke fornøyd.

Godt å høre at det finnes bedre meglere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...