Gå til innhold

Hvordan burde vi gjøre det? (Han vil kjøpe bolig)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er samboere, vi leier sammen men vi begge ønsker å kjøpe. Selvom vi er samboere og har det kjempe fint sammen så er det fortsatt litt for tidlig å kjøpe noe sammen. han har lyst å inn på boligmarkedet (noe jeg allerede er) så vi har vell funnet ut at han tar opp lån, han kjøper og kommer da til å eie boligen 100%. 

Lurte da litt hvordan dere tenker ang det, fordeling av utgifter, må jeg betale leie til han, osv..  ønsker selvfølgelig ikke å ende opp i ei typisk kvinnefelle.. Eller hva det enn måtte kalles, og selvfølgelig vil je at alt skal være rettferdig

Anonymkode: 5da8d...fe1

Videoannonse
Annonse
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Hva skal du gjøre med den boligen du eier?

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Hva skal du gjøre med den boligen du eier?

Den eier jeg sammen med min søster, og vi leier den ut. Pengene der blir satt på en felles konto hvor vi tar ut penger fra om vi skulle trenge det :) til feks ferie eller litt ekstra penger i jula 

AnonymBruker
Skrevet

Da har du økonomi til å oppsøke en advokat eller en økonomisk rådgiver. Og det anbefales! Samboerkontrkt er og et must, der både eierforhold og økonomi er regulert. 

Les forøvrig tråden fra tidligere i dag om hun som har tatt opp/refinansiert gjeld sammen med ekssamboeren med sikkerhet i huset hun eier og lær hvordan ting ikke under noen omstendigeter må gjøres, med mindre du vil gi bort pengene dine. Tror tråden ligger på Forbruker.....

Anonymkode: b6edf...28e

• Liker 4
Skrevet

Dere MÅ ha en samboerkontrakt i alle fall.

Og jeg er en av de som mener dere deler alle utgifter likt, unntatt lån. Med mindre dere skriver ned at du har rett på verdien av lånet du har betalt. Altså betaler du ikke husleie, men din del av alle daglige utgifter som strøm, Internett og mat.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

må jeg betale leie til han

Nei, han får betale sitt eget lån.

Dere kan dele på andre utgifter.

Anonymkode: 7f3ab...768

Gjest 2Bhonest
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den eier jeg sammen med min søster, og vi leier den ut. Pengene der blir satt på en felles konto hvor vi tar ut penger fra om vi skulle trenge det :) til feks ferie eller litt ekstra penger i jula 

Kjøp ut sin søster og ta all leien til deg selv. Da har du også et krypinn om dette samboerforholdet går fløyten.

Om forholdet går fløyten om f.eks. 10 år, så er det mye dyrere å kjøpe ut din søster da...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Kjøp ut sin søster og ta all leien til deg selv. Da har du også et krypinn om dette samboerforholdet går fløyten.

Det er jo ikke sikkert at TS vil kjøpe ut søsteren, jeg vil tippe de leier ut et arvet hus etter foreldre eller besteforeldre og at den beste løsningen er å leie det ut sammen.

TS kan jo heller satse på å spare opp tilstrekkelig EK til å kjøpe en leilighet selv.

Anonymkode: 7f3ab...768

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...