AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Jeg har noen spørsmål jeg håper noen snille mennesker kan svare på der ute! Jeg måtte igjennom en medisinsk abort 25 januar. Jeg blødde helt frem til mandag 7 mars. Etter dette var det kun brunaktig utflod. Gynekologen mener jeg har hatt en menstruasjon i løpet av disse 6 ukene, altså at blødningen fra aborten ikke rakk å gi seg før mensen kom. Mandag 14 mars slo eggløsningstesten ut og vi ga det da et forsøk. Jeg har hatt en del farget utflod og smerter etter eggløsningen, og det viste seg at eggløsningen har foråsaket en infeksjon i den ene eggdeleren min.jeg går nå på antibiotika for dette. I går, altså 10 dager etter eggløsningen har jeg begynt å blø, jeg blør også noe i dag. Går det virkelig an å få mensen kun 10 dager etter eggløsning? Og skal jeg da regne neste eggløsning 14 dager fra i går? Kan dette være en festeblødning og hvordan ser jeg eventuelt dette? Når Blodet kommer er det blandet med blankt slim, og det kommer ikke hver gang jeg er på toalettet. Noen ganger har det også en eggehvit/gulaktig farge, eller orange. Må jeg avstå fra sex så lenge jeg har denne infeksjonen i eggdeleren? Kan jeg eventuelt begynne prøvingen igjen når antibiotika kuren er ferdig? Anonymkode: 28d3c...6f0
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Dette er klart umulig å svare deg på via et tastatur. Når du har hatt abort er kroppens hormonsystem ute av "rute", og trenger tid på å komme inn i normal syklus igjen. Du må snakke med gynekologen din. Anonymkode: 0dca5...ee6 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er klart umulig å svare deg på via et tastatur. Når du har hatt abort er kroppens hormonsystem ute av "rute", og trenger tid på å komme inn i normal syklus igjen. Du må snakke med gynekologen din. Anonymkode: 0dca5...ee6 Det er ikke så lett å få noe som helst svar derifra ang noe som helst desverre.. Jeg har tryglet og bedt helt siden 15 februar om at sykehuset må få tatt en sjekk da jeg har hatt store smerter. De har blånektet å ta meg inn så lenge jeg ikke har feber. De fraskriver seg ansvaret så fort kvinnen er ute av sykehuset. De har bare sagt jeg må ta tiden til hjelp. Nå mandag denne uken sa jeg at nok er nok, skjelte de huden full og minte de på hva slags ansvar de har som sykehus, samtidig som jeg løy og sa jeg hadde feber. Fikk da komme inn å da fant de denne infeksjonen.. Anonymkode: 28d3c...6f0
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 Hvis du har hormoner i ubalanse så er det fullt mulig å få mensen 10 dager etter eggløsning ja. Etter min medisinske abort fikk jeg eggløsning etter 12 dager og mensen 7 dager etter det igjen. De to neste syklusene var lutealfasen oppe I 10 dager, så 12 dager de to neste sykluser etter det igjen. Neste syklus etter det ble jeg gravid. Jeg hadde også småblødninger i nesten 3 mnd etter aborten, men var samtidig i syklus. Graviditet var allikevel lite sannsynlig pga blødningene. Anonymkode: 9c3c6...20d 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har hormoner i ubalanse så er det fullt mulig å få mensen 10 dager etter eggløsning ja. Etter min medisinske abort fikk jeg eggløsning etter 12 dager og mensen 7 dager etter det igjen. De to neste syklusene var lutealfasen oppe I 10 dager, så 12 dager de to neste sykluser etter det igjen. Neste syklus etter det ble jeg gravid. Jeg hadde også småblødninger i nesten 3 mnd etter aborten, men var samtidig i syklus. Graviditet var allikevel lite sannsynlig pga blødningene. Anonymkode: 9c3c6...20d 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har hormoner i ubalanse så er det fullt mulig å få mensen 10 dager etter eggløsning ja. Etter min medisinske abort fikk jeg eggløsning etter 12 dager og mensen 7 dager etter det igjen. De to neste syklusene var lutealfasen oppe I 10 dager, så 12 dager de to neste sykluser etter det igjen. Neste syklus etter det ble jeg gravid. Jeg hadde også småblødninger i nesten 3 mnd etter aborten, men var samtidig i syklus. Graviditet var allikevel lite sannsynlig pga blødningene. Anonymkode: 9c3c6...20d Så det vil si du ble gravid 3 måneder etter aborten? Det er jo det jeg forsåvidt har fått beskjed om at er det mest vanlige også. Skjønner virkelig hvordan disse som prøver i over et år har det.. For jeg hadde virkelig troen på å bli gravid nå kun på første forsøk, og bare det er utrolig skuffende.. Anonymkode: 28d3c...6f0
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det vil si du ble gravid 3 måneder etter aborten? Det er jo det jeg forsåvidt har fått beskjed om at er det mest vanlige også. Skjønner virkelig hvordan disse som prøver i over et år har det.. For jeg hadde virkelig troen på å bli gravid nå kun på første forsøk, og bare det er utrolig skuffende.. Anonymkode: 28d3c...6f0 Nei, det tok nesten 5 mnd. Hadde en tidlig SA syklusen før jeg ble gravid med det som resulterte i baby. Anonymkode: 9c3c6...20d
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så lett å få noe som helst svar derifra ang noe som helst desverre.. Jeg har tryglet og bedt helt siden 15 februar om at sykehuset må få tatt en sjekk da jeg har hatt store smerter. De har blånektet å ta meg inn så lenge jeg ikke har feber. De fraskriver seg ansvaret så fort kvinnen er ute av sykehuset. De har bare sagt jeg må ta tiden til hjelp. Nå mandag denne uken sa jeg at nok er nok, skjelte de huden full og minte de på hva slags ansvar de har som sykehus, samtidig som jeg løy og sa jeg hadde feber. Fikk da komme inn å da fant de denne infeksjonen.. Anonymkode: 28d3c...6f0 Vanlig praksis er at sykehusene skriver pasienten ut og er ferdig med pasienten. Får pasienten nye problemer må fastlegen henvise for de nye problemene. Jeg trodde du hadde en privat gynekolog, siden du nevnte gynekolog i hi. Anonymkode: 0dca5...ee6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanlig praksis er at sykehusene skriver pasienten ut og er ferdig med pasienten. Får pasienten nye problemer må fastlegen henvise for de nye problemene. Jeg trodde du hadde en privat gynekolog, siden du nevnte gynekolog i hi. Anonymkode: 0dca5...ee6 Det er nettopp dette jeg ikke fikk noen beskjed om. Jeg fikk beskjed om at de ikke hadde tid til meg og at jeg derfor fikk kontakte privat sykehus.. Dette gjorde jeg også men det kostet meg 1200 kr. Når jeg nå endelig fikk komme inn på sykehuset som utførte aborten sa de det var helt feil at jeg hadde fått beskjed om å reise på privat sykehus da det var de som utførte aborten. Det hadde heller ikke vært mulig med noen henvisning fra fastlegen nå da det lokale legekontoret her jeg bor like godt tok hele uken påskefri.. Anonymkode: 28d3c...6f0
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 Altså, ikke ha sex før du er friskmeldt for infeksjonen. Du kan ende opp steril. Anonymkode: 9af52...508 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #10 Skrevet 25. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har noen spørsmål jeg håper noen snille mennesker kan svare på der ute! Jeg måtte igjennom en medisinsk abort 25 januar. Jeg blødde helt frem til mandag 7 mars. Etter dette var det kun brunaktig utflod. Gynekologen mener jeg har hatt en menstruasjon i løpet av disse 6 ukene, altså at blødningen fra aborten ikke rakk å gi seg før mensen kom. Mandag 14 mars slo eggløsningstesten ut og vi ga det da et forsøk. Jeg har hatt en del farget utflod og smerter etter eggløsningen, og det viste seg at eggløsningen har foråsaket en infeksjon i den ene eggdeleren min.jeg går nå på antibiotika for dette. I går, altså 10 dager etter eggløsningen har jeg begynt å blø, jeg blør også noe i dag. Går det virkelig an å få mensen kun 10 dager etter eggløsning? Og skal jeg da regne neste eggløsning 14 dager fra i går? Kan dette være en festeblødning og hvordan ser jeg eventuelt dette? Når Blodet kommer er det blandet med blankt slim, og det kommer ikke hver gang jeg er på toalettet. Noen ganger har det også en eggehvit/gulaktig farge, eller orange. Må jeg avstå fra sex så lenge jeg har denne infeksjonen i eggdeleren? Kan jeg eventuelt begynne prøvingen igjen når antibiotika kuren er ferdig? Anonymkode: 28d3c...6f0 Det som kommer ut av skjeden er nok endel av infeksjonen. Om jeg var deg ville jeg bestilt time hos gynekolog pronto etter påske så ikke egglederen går i stykker. Jeg er ingen lege, men det høres ut som en aktiv infeksjon. Mulig du må ha sterkere antibiotika for å ta knekken på den. Og jeg kan ikke få sagt det nok ganger, null sex frem til du er friskmeldt fra infeksjonen. Jeg har selv måtte operere ut begge egglederne mine pga en massiv infeksjon og livmoren min reddet de med ett nødskrik. Jeg er gravid nå med ivf og den prosessen tok fire år. Den prosessen var fullstendig utmattende. Å avstå fra sex en månedstid er virkelig verdt det så du (i verste fall) slipper å gå igjennom det jeg gjorde. Anonymkode: 9af52...508
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #11 Skrevet 25. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som kommer ut av skjeden er nok endel av infeksjonen. Om jeg var deg ville jeg bestilt time hos gynekolog pronto etter påske så ikke egglederen går i stykker. Jeg er ingen lege, men det høres ut som en aktiv infeksjon. Mulig du må ha sterkere antibiotika for å ta knekken på den. Og jeg kan ikke få sagt det nok ganger, null sex frem til du er friskmeldt fra infeksjonen. Jeg har selv måtte operere ut begge egglederne mine pga en massiv infeksjon og livmoren min reddet de med ett nødskrik. Jeg er gravid nå med ivf og den prosessen tok fire år. Den prosessen var fullstendig utmattende. Å avstå fra sex en månedstid er virkelig verdt det så du (i verste fall) slipper å gå igjennom det jeg gjorde. Anonymkode: 9af52...508 Jeg fikk en time på sykehuset for dette etter mye om og men og gynekologen der mente dette ikke var en kraftig infeksjon da jeg ikke "hoppet ut av stolen" da hu trykte enkelte steder som hu sa. Hu sa at det nok var en infeksjon men at den umulig kunne være stor. Hun har for sikkerhets skyld tatt blodprøver av meg som jeg får svar på til uken. Jeg skal gå på den antibiotikaen jeg går på nå frem til mandag(altså 3 ganger daglig 1 uke), og har kontrolltime den 8 april. Jeg er også ganske sikker på at det er mensen som har kommer nå med tanke på mengde. Det kom også ut en klump med koaglert blod istad så jeg regner med det er kroppen som tar en siste rensk etter aborten? Jeg syns det er så rart at jeg ikke fikk noen beskjed overhode om risikoene ved å ha en betent eggleder. Gynekologen sa til og med: " da får vi krysse fingrene for at du er gravid nå og at testen slår ut snart, riktig god påske" Anonymkode: 28d3c...6f0
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #12 Skrevet 25. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk en time på sykehuset for dette etter mye om og men og gynekologen der mente dette ikke var en kraftig infeksjon da jeg ikke "hoppet ut av stolen" da hu trykte enkelte steder som hu sa. Hu sa at det nok var en infeksjon men at den umulig kunne være stor. Hun har for sikkerhets skyld tatt blodprøver av meg som jeg får svar på til uken. Jeg skal gå på den antibiotikaen jeg går på nå frem til mandag(altså 3 ganger daglig 1 uke), og har kontrolltime den 8 april. Jeg er også ganske sikker på at det er mensen som har kommer nå med tanke på mengde. Det kom også ut en klump med koaglert blod istad så jeg regner med det er kroppen som tar en siste rensk etter aborten? Jeg syns det er så rart at jeg ikke fikk noen beskjed overhode om risikoene ved å ha en betent eggleder. Gynekologen sa til og med: " da får vi krysse fingrene for at du er gravid nå og at testen slår ut snart, riktig god påske" Anonymkode: 28d3c...6f0 Infeksjonen kan forverre seg etter man har vært hos legen vet du...det at du har misfarget utflod er jo ikke positivt når man har en infeksjon oppi der. Ville ha bestilt en ny time hos gynekolog om jeg var deg. Godt mulig at det er mensen som OGSÅ har kommet, du kan ha begge deler samtidig. Uansett burde du holde deg unna sex frem til du er friskmeldt for infeksjonen. Med tanke på hva som potensielt kan skje er det ikke verdt risikoen. Anonymkode: 9af52...508 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #13 Skrevet 15. april 2016 Jeg fikk alltid mens 7-8 dager etter el jeg... Leste meg opp til at alt fra 10 dager og oppover er normalt! Så 10 dager er fullt mulig Ble gravud tross rar syklus, men endte med MA I januar i fjor. Syklusen kom tilbake til normalen etter ca 8 uker! Ble gravid 5 mnd senere og snuppa sover nå søtt ved sidenav her Anonymkode: cbf0d...922
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå