Ms. Steele Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Har sett det oftere og oftere at det i annonser står at visning er avlyst grunnet at boligen er solgt. Jeg skjønner at man da har gitt bud direkte til selger og da også godt over takst. Hvordan er prosessen egentlig? Ringer man selger direkte og spør om privatvisning og deretter legger inn muntlig bud som senere skrives ned? Noen som vet? Hvor mye over takst må man legge seg for at man skal få gjennomslag for slikt?
Ny Bruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Du ber om privat visning, ja. Det beste er vel å ta det med en megler, ikke selgere for da får du også de riktige papirene for budgivning. Det er vel som på en vanlig visning, men i forkant. Mulig du får en budkrig med selgeren hvis du starter under taksten/prisantydnignen.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 Det er ikke uvanlig at meglere har kunder/tidligere kunder - som de vet hva ser etter.. Solgte en leilighet for endel år tilbake og da spurte megler om det var greit med privat visning før den ble lagt ut på salg, ettersom han hadde kjøper som satt å venta på en leilighet som vår. Anonymkode: cccf0...03a 1
Ms. Steele Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2016 21 minutter siden, Ny Bruker skrev: Du ber om privat visning, ja. Det beste er vel å ta det med en megler, ikke selgere for da får du også de riktige papirene for budgivning. Det er vel som på en vanlig visning, men i forkant. Mulig du får en budkrig med selgeren hvis du starter under taksten/prisantydnignen. Jeg har vært på mange privatvisninger tidligere og da har det gått via megler. Fellesvisninger syns jeg er pesete fordi det er så mye folk og man får knapt spurt om det man lurer på. Ang riktige papirer for budgivning er ikke så aktuelt, for dette kan gjøres elektronisk enten via link i prospektet eller via egen app. Så det jeg egentlig lurer på er om budet gis muntlig til selger der og da? Å legge inn bud under takst er jo ingen vits, for da vil jo selger heller gå for fellesvisning slik at man får evt budrunde.
Ms. Steele Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke uvanlig at meglere har kunder/tidligere kunder - som de vet hva ser etter.. Solgte en leilighet for endel år tilbake og da spurte megler om det var greit med privat visning før den ble lagt ut på salg, ettersom han hadde kjøper som satt å venta på en leilighet som vår. Anonymkode: cccf0...03a Ja, jeg har skjønt at mange boliger selges i et lukket marked også, men hva med disse som blir lagt ut på det åpne markedet som selges før fellesvisning? Hvordan går man frem?
A4-livet Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 Budgivning før visning må tas direkte med selger, megleren har ikke lov til å formidle bud før visning. Du kan selvfølgelig gi et muntlig bud, men send det også skriftlig for å ha dokumentasjonen i orden. Vi solgte før visning, privatvisningene ble avtalt gjennom megler og budgivningen gikk til oss per sms. Solgte for 425.000 (ca 10%) over takst etter budgivning fra to stk.
Cathj Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 (endret) Megler har vel ikke lov til å videreformidle bud til selger, hvis de ikke står til kl. 12 dagen som er satt av til budrunde. Derfor må alle bud som har kortere frist gå direkte til selger. Skal du kuppe en leilighet bør du gjøre dette før eventuelle fellesvisninger, og gjerne gi selger frist til å overveie det noen timer. Samtlige meglere fraråder dog å la seg kuppe om dagen, så det krever at man finner riktig selger også. Hvis dette er snakk om Oslo, må du garantert også over 10% av verditakst i kuppforsøket ditt, hvis ikke kan du nesten være sikker på at de heller ønsker en budrunde. Endret 25. mars 2016 av Cathj
Ms. Steele Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2016 (endret) 8 minutter siden, A4-livet skrev: Budgivning før visning må tas direkte med selger, megleren har ikke lov til å formidle bud før visning. Du kan selvfølgelig gi et muntlig bud, men send det også skriftlig for å ha dokumentasjonen i orden. Vi solgte før visning, privatvisningene ble avtalt gjennom megler og budgivningen gikk til oss per sms. Solgte for 425.000 (ca 10%) over takst etter budgivning fra to stk. Tusen takk for svar Hadde dere godtatt å bli kontaktet direkte for visning eller ville dere at megler skulle kontaktes først? Selgers navn og telefonnummer står jo åpent i prospektet. Jeg spør fordi jeg ønsker å ringe selger direkte, men usikker på om det er litt ufint eller masete. Endret 25. mars 2016 av Ms. Steele Edit skrivefeil
A4-livet Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 Et øyeblikk siden, Ms. Steele skrev: Tusen takk for svar Hadde dere godtatt å bli kontaktet direkte for visning eller ville dere at megler skulle kontaktes først? Selgers navn og telefonnummer står jo åpent i prospektet. Jeg spør fordi jeg ønsker å ringe selge direkte, men usikker på om det er litt ufint eller masete. Ja, det hadde absolutt ikke gjort noe. Tror faktisk megleren ga nr vårt til de interesserte sånn at vi kunne avtale direkte oss i mellom. Det ene paret kom en halvtime etter at vi snakket med de også, null stress. Og det var utrolig deilig å slippe fellesvisninger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå