MissPierce Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 (endret) Naboens hund har vært alene siden ihvertfall onsdags kveld i 19 tiden, og til fredag kl.9. Altså over ett og ett halvt døgn alene... Forsto at de ikke hadde kommet hjem i løpet av natten da jeg hørte hunden ule i 12 tiden på torsdags formiddag. Men fikk ikke tak i de på mob, og håpet de kom hjem snart. Snakket med naboen over som sa de ikke hadde vært hjemme hele torsdag, da jeg kom hjem i natt. De har hørt hunden ule og pipe hele dagen. De hadde utrolig flaks nå, for mens jeg sto i tlf med politiet kom de hjem. Han jeg snakket med noterte ned alt, men de lot være å komme siden de da kom hjem. Fikk beskjed om at han syntes jeg skulle ta en tur på den lokale politi stasjonen da de åpner etter påske. Prøvde å ringe i natt, men var så kø på linja at jeg tenkte det fikk vente til "mer akutte" ting var over. Men hva kan politiet faktisk gjøre? Disse folkene er kjent av politiet fra før da de driver å ruser seg. Så de glemte nok hele hunden stakkars 😕😕 Får så utrolig vondt av den. Den er jo tålmodigheten selv, og da den uler sånn. Da har den vært leeeenge alene... Endret 25. mars 2016 av MissPierce
Midnanne Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 stakkars! Finnes det noen lokal dyrebeskyttelse du kan ta kontakt med? Eventuelt mattilsynet? 1
Gjest StripeyPanda Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 Dyrebeskyttelsen har ingen makt til å gjøre noe, de er en frivillig organisasjon. Her må du melde til Mattilsynet og politi. Ikke uvanlig at rusmisbrukere har hund(er) da de får mer i støtte til å dekke hundemat osv. for det.
MissPierce Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2016 Skal til politiet så fort de åpner igjen. Å jeg skal ringe mattillsynet. Tenkte å ta en prat med de selv, men kommer til å klikke vinkel på de. Jeg var ikke akkurat blid på de før det her. Så får vente til jeg roer meg litt. De er snille med hunden ellers, så håper de tar hintet å skjerper seg. For det her er ikke greit. Den har vært lenge alene før også, men da viste jeg ikke akkurat hvor lenge det var snakk om. Men vet den ikke klager før det er drøyt lenge den har vært alene. Får vondt langt inn i hjerte av dette 💔💔 1
Gjest StripeyPanda Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 Rusmisbrukere er ofte uberegnelige, og kan tenke meg de vil ta det dårlig om du kommer og kritiserer hundeholdet og truer med å ringe politi..! Hold deg i bakgrunnen heller, dokumenter alt, skriv ned når de er borte og hvor lenge osv. Man kan anmelde så mye man vil, men uten bevis kommer man dessverre ikke langt i dyrevernsaker!
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 13 minutter siden, MissPierce skrev: Skal til politiet så fort de åpner igjen. Å jeg skal ringe mattillsynet. Tenkte å ta en prat med de selv, men kommer til å klikke vinkel på de. Jeg var ikke akkurat blid på de før det her. Så får vente til jeg roer meg litt. De er snille med hunden ellers, så håper de tar hintet å skjerper seg. For det her er ikke greit. Den har vært lenge alene før også, men da viste jeg ikke akkurat hvor lenge det var snakk om. Men vet den ikke klager før det er drøyt lenge den har vært alene. Får vondt langt inn i hjerte av dette 💔💔 Så bra at du bryr deg om hunden. Anonymkode: e42c8...e20 2
MissPierce Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2016 6 minutter siden, StripeyPanda skrev: Rusmisbrukere er ofte uberegnelige, og kan tenke meg de vil ta det dårlig om du kommer og kritiserer hundeholdet og truer med å ringe politi..! Hold deg i bakgrunnen heller, dokumenter alt, skriv ned når de er borte og hvor lenge osv. Man kan anmelde så mye man vil, men uten bevis kommer man dessverre ikke langt i dyrevernsaker! Det er sant. Men disse to her er faktisk veldig rolige av seg sånn. Hun kan bli litt sint å kjefte, men han hater konfrontasjoner å blir helt stille. Han vi leier av har hatt noen runder med de før ang ting, og da er de lei seg når jeg møter de. Jeg har blitt skikkelig sint på de før for andre ting. Men vi prater sammen da vi møtes, og har en hyggelig tone. De er hele tiden redd for at andre skal tro stygt om de. Jeg vil ikke være ufin mot de, så derfor så lar jeg være å snakke med de nå. Ville tatt det opp på en pen måte i såfall. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå