Anehan Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Er det noen som har både melke og gluten allergi som har vært på ferie i London, og som vil dele erfaringer dere har gjort dere? Skal til London i april, og dersom noen har anbefalinger ifht hvor/hvilke restauranter de er ekstra behjelpelige hadde jeg blitt veldig glad Noen som også vet om schar sine produkter selges i London og evnt hvor?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 http://www.telegraph.co.uk/foodanddrink/restaurants/11597946/10-best-London-restaurants-to-eat-gluten-free-food.html?frame=3300170 http://www.visitlondon.com/things-to-do/food-and-drink/restaurant/glutenfree-restaurants-in-london http://www.view.co.uk/london/lists/r/gluten-free-restaurants-in-london Anonymkode: abb0a...4cd
MarianneE Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 9 timer siden, Anehan skrev: Er det noen som har både melke og gluten allergi som har vært på ferie i London, og som vil dele erfaringer dere har gjort dere? Skal til London i april, og dersom noen har anbefalinger ifht hvor/hvilke restauranter de er ekstra behjelpelige hadde jeg blitt veldig glad Noen som også vet om schar sine produkter selges i London og evnt hvor? Gå inn på facebook og norsk cøliaki forening. Der vet de bortimot alt. ☺
Anehan Skrevet 26. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2016 13 timer siden, MarianneE skrev: Gå inn på facebook og norsk cøliaki forening. Der vet de bortimot alt. ☺ Jeg er med der, men får kun hjelp i forhold til gluten der
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #5 Skrevet 26. mars 2016 Jeg har kun glutenallerigi, men har vært i London mange ganger, og jeg synes mange resturanter er veldig flinke med ift til å legge til rette for både glutenfrie og veganske dietter, i mye større grad enn i Norge. For frokost/lunsj så bruker jeg å velge resturanter som satser på et litt mer miljøvennlig/økologisk/supersunt inntrykk, da jeg synes de ofte er enda flinkere ift glutenfritt (og vegansk). Eksempelvis Le Pain Quotidien og The Good Life Eatery. Større matbutikker har veldig godt utvalg i allergimat, mye bedre enn i Norge, men jeg kan ikke huske at jeg har sett schar sine produkter noen plasser. Anonymkode: 41379...6cc
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #6 Skrevet 26. mars 2016 Har ikke glutenallergi, men er veganer og spiser dermed verken melk, egg eller kjøtt. Da jeg var i London var ikke dette noe problem, vi spiste ute hver dag og jeg fikk servert vegansk mat. Jeg spurte ofte om retten inneholdt melk/egg, hvis svaret var ja sa de som regel at de kunne lage det uten melk/egg. Vil tro det at du har glutenallergi ikke blir noe stort problem i og med at det er så vanlig. Anonymkode: 4045f...2ce
Anehan Skrevet 26. mars 2016 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kun glutenallerigi, men har vært i London mange ganger, og jeg synes mange resturanter er veldig flinke med ift til å legge til rette for både glutenfrie og veganske dietter, i mye større grad enn i Norge. For frokost/lunsj så bruker jeg å velge resturanter som satser på et litt mer miljøvennlig/økologisk/supersunt inntrykk, da jeg synes de ofte er enda flinkere ift glutenfritt (og vegansk). Eksempelvis Le Pain Quotidien og The Good Life Eatery. Større matbutikker har veldig godt utvalg i allergimat, mye bedre enn i Norge, men jeg kan ikke huske at jeg har sett schar sine produkter noen plasser. Anonymkode: 41379...6cc Tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå