Gå til innhold

Matallergier - London. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har både melke og gluten allergi som har vært på ferie i London, og som vil dele erfaringer dere har gjort dere? 

Skal til London i april, og dersom noen har anbefalinger ifht hvor/hvilke restauranter de er ekstra behjelpelige hadde jeg blitt veldig glad :) 

Noen som også vet om schar sine produkter selges i London og evnt hvor? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, Anehan skrev:

Er det noen som har både melke og gluten allergi som har vært på ferie i London, og som vil dele erfaringer dere har gjort dere? 

Skal til London i april, og dersom noen har anbefalinger ifht hvor/hvilke restauranter de er ekstra behjelpelige hadde jeg blitt veldig glad :) 

Noen som også vet om schar sine produkter selges i London og evnt hvor? :) 

Gå inn på facebook og norsk cøliaki forening. Der vet de bortimot alt.

Skrevet
13 timer siden, MarianneE skrev:

Gå inn på facebook og norsk cøliaki forening. Der vet de bortimot alt.

Jeg er med der, men får kun hjelp i forhold til gluten der :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun glutenallerigi, men har vært i London mange ganger, og jeg synes mange resturanter er veldig flinke med ift til å legge til rette for både glutenfrie og veganske dietter, i mye større grad enn i Norge. For frokost/lunsj så bruker jeg å velge resturanter som satser på et litt mer miljøvennlig/økologisk/supersunt inntrykk, da jeg synes de ofte er enda flinkere ift glutenfritt (og vegansk). Eksempelvis Le Pain Quotidien og The Good Life Eatery. Større matbutikker har veldig godt utvalg i allergimat, mye bedre enn i Norge, men jeg kan ikke huske at jeg har sett schar sine produkter noen plasser.

Anonymkode: 41379...6cc

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke glutenallergi, men er veganer og spiser dermed verken melk, egg eller kjøtt. Da jeg var i London var ikke dette noe problem, vi spiste ute hver dag og jeg fikk servert vegansk mat. Jeg spurte ofte om retten inneholdt melk/egg, hvis svaret var ja sa de som regel at de kunne lage det uten melk/egg. Vil tro det at du har glutenallergi ikke blir noe stort problem i og med at det er så vanlig. 

Anonymkode: 4045f...2ce

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kun glutenallerigi, men har vært i London mange ganger, og jeg synes mange resturanter er veldig flinke med ift til å legge til rette for både glutenfrie og veganske dietter, i mye større grad enn i Norge. For frokost/lunsj så bruker jeg å velge resturanter som satser på et litt mer miljøvennlig/økologisk/supersunt inntrykk, da jeg synes de ofte er enda flinkere ift glutenfritt (og vegansk). Eksempelvis Le Pain Quotidien og The Good Life Eatery. Større matbutikker har veldig godt utvalg i allergimat, mye bedre enn i Norge, men jeg kan ikke huske at jeg har sett schar sine produkter noen plasser.

Anonymkode: 41379...6cc

Tusen takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...