Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For en lang tid tilbake fikk jeg utført en jobb, jeg trodde jeg ville få støtte til å gjøre opp. Jeg fikk muntlig beskjed fra kommunen om at det ville ordne seg, jeg måtte få utført jobben før vinteren og frosten kom og satte i gang. Han som utførte jobben var klar over dette.

Så fikk jeg støtte til ca 20% av beløpet. Dermed satt jeg med en regning på 25.000,- som jeg ikke hadde sjanse til å betale. Han som utførte jobben har vært supergrei og aldri sendt en eneste purring.

Jeg har fått avslag i banken til lån, da jeg er enslig forsørger og inntekten ikke er høy nok utover huslånet. Sitter igjen med 5-6000 når regningene er betalt, men har et sykt barn som trenger spesialkost og pengene går med (får hjelpestønad).

Det har gått lang tid, jeg forsøker å spare opp for å kunne betale litt om gangen og har greid det tre ganger. Resten av gangene skjer det noe, et barn må ha nye sko, jakke eller skolesekk,  så er strømregningen høyere enn jeg har nok til, restskatt, osv.

Så det ender med at jeg nærmer meg en tusenlapp, for så å måtte bruke den, ofte bare til mat. Å komme med mindre, synes jeg er for pinlig.

Hele situasjonen er ganske vemmelig, det hender jeg treffer karen på butikken og det er skikkelig flaut. Nå har det gått flere år, og jeg tenker på dette så godt som daglig. Skulle så gjerne gjort opp for meg.

Har forsøkt å få noen ekstrajobber, men uten hell. Har noen her gode forslag?

Endret av slik.er.jeg
AnonymBruker
Skrevet

Kan du låne av noen andre for å restarte lånetiden?

Eller av noen som er deg litt nærmere som ikke bryr seg så mye om at du bruker lang tid på tilbakebetalingen?

Trekk 500 ekstra i skatt og betal tilbake 6.000 i et ved neste skatteoppgjør, i tillegg til litt nå og da.

Kan du oppgi hvor mye du har i inntekt, så kan vi evt. komme med andre tips om vi vet om støtteordninger, eller andre tips og triks :) 

Anonymkode: ca3c7...cd8

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe du kan selge på finn?

Snakke med sjefen om det er mulig å få jobbet noen ekstra timer?

Vikarbyrå? Er man veldig "på" kan det dukke opp noe smått,slitsomt og lavbetalt. Man kan være heldig eller det føles bare meningsløst,men litt ekstra på kontoen blir det.

På det slueste har jeg faktisk meldt meg som tilkallingsvikar flere steder. Da får man betalt opplæring i det minste. Vaktene man får i ettertid kan være gull,men de gidder ikke ringe hvis man ikke er ekstremt fleksibel og det er jo ikke så lett når man er alene med barn. Men da fikk du noen tusen der og kanskje mer på sikt.

Det virker som om du har satt opp et for stramt budsjett. Sko, skolesekk og strøm er noe man kan planlegge. Sett av litt penger hver mnd hele året til slike ting og spar litt mindre. Hold budsjett og vær sta.

Feriepenger og halv skatt i desember. Vær sta.

Anonymkode: 74af8...160

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...