AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #41 Del Skrevet 25. mars 2016 3 timer siden, Cuckold skrev: Jeg har vært lite aktiv på KG siste året, men det hender jeg kikker innom. Dette er et klassisk tema som vi har debattert her i årevis. De fleste menn ønsker seg en kjæreste, så når enkelte kvinner beklager seg over at menn «bare er ute etter én ting» tar de feil. Mennene er nok ikke bare ute etter én ting, de er bare ikke ute etter noe mer med henne. Som jente har du et overtak på sexrelasjonsmarkedet. Selv i Skandinavia, der vi har verdens mest frigjorte og likestilte kvinner, er kvinner litt vanskeligere å få i seng enn menn. Mange menn har mye lavere krav til en seksuell partner enn til en som skal kvalifisere som kjæreste. Det skaper en skjevhet i markedet som gjør at mange kvinner kan få mer attraktive menn som ONS eller knullekompis enn de kan få som kjæreste. Dette gjør at en del jenter blir for kresne, man venner seg til å date og ha sex med menn man nok ikke har sjans på for noe mer, og ender opp med å overvurdere sin egen attraktivitet. Guttene du har sjans på som kjæreste blir ikke engang vurdert fordi du har tilgang på så mange enda mer attraktive gutter for ren sex og tror det skal være mulig å få en av disse som kjæreste. Rådet om å knipe igjen og være kostbar er imidlertid et tvilsomt råd. For det er ikke alle menn som ligger under for hore/madonna-tankegangen og lar seg imponere av prippenhet. For min del oppfatter jeg det som et kvalitetstegn at en kvinne er sterk og selvstendig nok til å følge sine egne lyster og ha sex første kveld hvis kjemien er der, hun har lyst og alt føles rett. Og siden jeg har sterke drifter og trenger en kvinne som er som meg vil det være et dårlig tegn om hun enten ikke har lyst eller legger bånd på seg for å ikke virke «lett på tråden». Løsningen er altså ikke nødvendigvis å bli prippen (de færreste menn liker å høre at dama som lot ham vente til tredje eller fjerde date hadde sex med andre menn på første date), løsningen ligger i å være bevisst at du har sjans på langt flere (og muligens kjekkere) menn for sex enn som kjæreste. La den erkjennelsen synke inn så vil du nok lett finne deg en mann du har sjans på, og da må dere gjerne ha sex på første date. ;-) Lykke til! Synes det blir feil å kalle det prippen, at man holder igjen med sex. Ser man på utenlandske undersøkelser, viser den at de mest attraktive damene VENTER med å ha sex kontra mindre attrakive damer som har sex mye tidligere. Attraktivitet handler også om hvordan man se på seg selv og hvilke risikoer man evt tar. Det ligger mye mer risiko for en kvinne å ha sex tidlig, mtp graviditet f.eks, da hun kanskje må bære frem barnet hans i 9 mnd. Det er en byrde for kroppen, og hun vil også bli bundet til denne mannen på livstid. Derfor VENTER de mest attraktive damene med sex, fordi det er en korrelasjon mellom disse variablene : attrakivitet og risiko. At du i dine synspunkter mener at man legger "bånd på seg selv" fordi man ikke gir etter med en gang, er noe du selv følger , men den tankegangen har mer å gjøre at du lever et utsvevende sexliv og synes det er greit at dama gjør det samme. Marshmellow ekseprimentet, er også et annet eksempel på at det ikke alltid lønner seg å gi etter for sine lyster til enhver tid. Det finnes selvsagt nyanser her, men å kalle det prippenhet i våre dager, der det nærmest er rart hvis ei dame venter med å ha sex ( vel, jeg venter, alltid...), synes jeg blir helt feil, da jeg synes det er en mangel på selektivitet idag hvem folk går til sengs med. Og de fleste begynner i feil ende. Anonymkode: 68784...f11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 25. mars 2016 #42 Del Skrevet 25. mars 2016 (endret) 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det blir feil å kalle det prippen, at man holder igjen med sex. Ser man på utenlandske undersøkelser, viser den at de mest attraktive damene VENTER med å ha sex kontra mindre attrakive damer som har sex mye tidligere. Attraktivitet handler også om hvordan man se på seg selv og hvilke risikoer man evt tar. Det ligger mye mer risiko for en kvinne å ha sex tidlig, mtp graviditet f.eks, da hun kanskje må bære frem barnet hans i 9 mnd. Det er en byrde for kroppen, og hun vil også bli bundet til denne mannen på livstid. Derfor VENTER de mest attraktive damene med sex, fordi det er en korrelasjon mellom disse variablene : attrakivitet og risiko. At du i dine synspunkter mener at man legger "bånd på seg selv" fordi man ikke gir etter med en gang, er noe du selv følger , men den tankegangen har mer å gjøre at du lever et utsvevende sexliv og synes det er greit at dama gjør det samme. Marshmellow ekseprimentet, er også et annet eksempel på at det ikke alltid lønner seg å gi etter for sine lyster til enhver tid. Det finnes selvsagt nyanser her, men å kalle det prippenhet i våre dager, der det nærmest er rart hvis ei dame venter med å ha sex ( vel, jeg venter, alltid...), synes jeg blir helt feil, da jeg synes det er en mangel på selektivitet idag hvem folk går til sengs med. Og de fleste begynner i feil ende. Anonymkode: 68784...f11 Den gamle hore/madonna-tankegangen, forestillingen at en kvinne anses miste verdi som partneremne av å ha sex utenfor forhold står sterkere i mange land utenfor Skandinavia. I vårt hjørne av verden har vi kommet et godt stykke på vei i å bekjempe denne middelalderske tankegangen, men har fått et lite tilbakeslag etter påvirkning fra patriarkalske innvandrerkulturer. Det er ikke så underlig at utenlandske undersøkelser viser at hore/madonna-kulturen er høyst levende, den lever også videre her i Norge selv om den er noe svekket. Men jeg tilhører altså ikke de menn som ligger under for denne måten å se det på. Jeg er såpass romantisk anlagt at jeg ikke ønsker at mitt livs kjærlighet skal være noe jeg plukker opp en dag og kaster fra meg etter et par år når vi har gått lei. Jeg ønsker et livslangt forhold, og da bør kjemien være der, det bør være en sterk tiltrekning mellom oss, og det betyr at hun bør være minst like tiltrukket av meg som hun har vært av noen annen. Så selv om hun ikke skulle ha for vane å ha sex første kveld, burde hun i det minste ha lyst denne gang - hvis det skal være så spesiell kjemi at hun kan være kvinnen i mitt liv og jeg mannen i hennes. Alternativt kan hun ha lyst, men ha normer som sier at «ordentlige kvinner har ikke sex på første date», og om det er dette som ligger til grunn passer vi nok heller ikke så godt sammen. Jeg ønsker ikke at disse middelalderske normene skal få legge føringer for mitt liv. Endret 25. mars 2016 av Cuckold 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 25. mars 2016 #43 Del Skrevet 25. mars 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du spurte han ikke før etter 3 år? Da godtok du ALT for mye før du visste hva dere var... Du ga han alt en kjæreste gjør, men visste allikevel ikke om dere var kjærester siden du ikke tok det opp med han før etter flere år...DET er feilen mange damer gjør. Jeg sier ikke at man skal spørre med en gang om man er kjræester, men man bør vite om man er kjærester hvis man begynner å være intime. Anonymkode: 68784...f11 Jeg ser den, men man kan jo få lov å lure på hvordan en person gidder å tilbringe all fritid med en person i nesten 3 år. Snakker om ting i fremtiden som gjelder oss begge og når jeg spør han så sier han nei. Det er lov å sette ett spørsmålstegn til den mannen da. Jeg hadde ikke behov for å spørre han tidligere siden han enten var sammen med meg eller vi chattet/ringte hverandre flere ganger pm dagen hvis en av oss hadde fri og den andre på jobb. Det jeg stiller ett stort spørsmålstegn med er hva som skiller det vi hadde sammen og det å bare sette "forholdet" i en ramme? Vet jo at dere ikke kan svare på det, han klarer det jo ikke selv heller 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #44 Del Skrevet 25. mars 2016 10 minutter siden, Cuckold skrev: Den gamle hore/madonna-tankegangen, forestillingen at en kvinne anses miste verdi som partneremne av å ha sex utenfor forhold står sterkere i mange land utenfor Skandinavia. I vårt hjørne av verden har vi kommet et godt stykke på vei i å bekjempe denne middelalderske tankegangen, men har fått et lite tilbakeslag etter påvirkning fra patriarkalske innvandrerkulturer.Det er ikke så underlig at utenlandske undersøkelser bygger opp under at hore/madonne-kulturen er høyst levende, den lever også videre her i Norge selv om den er noe svekket. Men jeg tilhører altså ikke de menn som ligger under for denne måten å se det på. Jeg er såpass romantisk anlagt at jeg ikke ønsker at mitt livs kjærlighet skal være noe jeg plukker opp en dag og kaster fra meg etter et par år når vi har gått lei. Jeg ønsker et livslangt forhold, og da bør kjemien være der, det bør være en sterk tiltrekning mellom oss, og det betyr at hun bør være minst like tiltrukket av meg som hun har vært av noen annen. Så selv om hun ikke skulle ha for vane å ha sex første kveld, burde hun i det minste ha lyst denne gang - hvis det skal være så spesiell kjemi at hun kan være kvinnen i mitt liv og jeg mannen i hennes. Alternativt kan hun ha lyst, men ha normer som sier at «ordentlige kvinner har ikke sex på første date», og om det er dette som ligger til grunn passer vi nok heller ikke så godt sammen. Jeg ønsker ikke at disse middelalderske normene skal få legge føringer for mitt liv. Jeg er enig med deg i den forstand at dama ikke bør spille spill. Dersom dama geniunt ikke har sex med noen på første date, og dermed ikke vil ha det med meg heller, så er det greit. Dessverre er damer nå til dags så til de grader seksuelt erfarne at det er nesten umulig å finne ei dame over 25 som ikke har hatt x antall one-night stands og tilfeldige sex-relasjoner. Dersom dama da ikke vil ha sex på første date, så er det rett og slett respektløst og et tegn på at hun ikke er interessert nok. Men hun har rett på å få avklart veien videre på et tidlig tidspunkt. Anonymkode: f4b87...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #45 Del Skrevet 25. mars 2016 2 minutter siden, EvaLena skrev: Jeg ser den, men man kan jo få lov å lure på hvordan en person gidder å tilbringe all fritid med en person i nesten 3 år. Snakker om ting i fremtiden som gjelder oss begge og når jeg spør han så sier han nei. Det er lov å sette ett spørsmålstegn til den mannen da. Jeg hadde ikke behov for å spørre han tidligere siden han enten var sammen med meg eller vi chattet/ringte hverandre flere ganger pm dagen hvis en av oss hadde fri og den andre på jobb. Det jeg stiller ett stort spørsmålstegn med er hva som skiller det vi hadde sammen og det å bare sette "forholdet" i en ramme? Vet jo at dere ikke kan svare på det, han klarer det jo ikke selv heller 😜 Jeg klarer fint å svare. Du har vært bordeline mellom å være fin nok til å være sammen med og å bare være en knullekompis. Dessverre har du latt deg bruke som knullekompis uten å stille krav tilbake. Hadde du gjort det på et tidlig tidspunkt kunne det nok blitt et forhold. men du kan selvfølgelig ikke komme etter 3 år og plutselig be om en forpliktelse. Anonymkode: f4b87...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 25. mars 2016 #46 Del Skrevet 25. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med deg i den forstand at dama ikke bør spille spill. Dersom dama geniunt ikke har sex med noen på første date, og dermed ikke vil ha det med meg heller, så er det greit. Dessverre er damer nå til dags så til de grader seksuelt erfarne at det er nesten umulig å finne ei dame over 25 som ikke har hatt x antall one-night stands og tilfeldige sex-relasjoner. Dersom dama da ikke vil ha sex på første date, så er det rett og slett respektløst og et tegn på at hun ikke er interessert nok. Men hun har rett på å få avklart veien videre på et tidlig tidspunkt. Anonymkode: f4b87...7e0 Ja, men i tråder her på KG har det vist seg at mange kvinner synes menn bør oppfatte det smigrende om hun venter med å ha sex med ham selv om hun har hatt sex første kveld med mange andre. Og rådet «pass på godsakene», vent med sex florerer. Dessverre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 25. mars 2016 #47 Del Skrevet 25. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer fint å svare. Du har vært bordeline mellom å være fin nok til å være sammen med og å bare være en knullekompis. Dessverre har du latt deg bruke som knullekompis uten å stille krav tilbake. Hadde du gjort det på et tidlig tidspunkt kunne det nok blitt et forhold. men du kan selvfølgelig ikke komme etter 3 år og plutselig be om en forpliktelse. Anonymkode: f4b87...7e0 Javel, greit nok. Jeg har iallefall lært mye av dette og det skal svært mye til før jeg i det hele tatt tenker tanken på noen ny mann i mitt liv. Jeg kunne forstått han hvis det var snakk om 3 mnd, men ikke 3 ÅR. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #48 Del Skrevet 25. mars 2016 1 minutt siden, Cuckold skrev: Ja, men i tråder her på KG har det vist seg at mange kvinner synes menn bør oppfatte det smigrende om hun venter med å ha sex med ham selv om hun har hatt sex første kveld med mange andre. Og rådet «pass på godsakene», vent med sex florerer. Dessverre. Jepp. Akkurat det jeg ville frem til. Mange kvinner ser genuint på det som et kompliment dersom hun ikke vil ha sex med mannen, for da er han "spesiell". Dette er fullstendig stikk motsatt av hva som faktisk er tilfelle, og det viser jo hvor bakvendte og forskrudde kvinner er blitt i 2016. Blant dagens jenter er det blitt helt vanlig å ha en knullekompis på si mens man dater en intetanende tulling som må vente med sex fordi han er så "spesiell". Anonymkode: f4b87...7e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #49 Del Skrevet 25. mars 2016 4 minutter siden, Cuckold skrev: Ja, men i tråder her på KG har det vist seg at mange kvinner synes menn bør oppfatte det smigrende om hun venter med å ha sex med ham selv om hun har hatt sex første kveld med mange andre. Og rådet «pass på godsakene», vent med sex florerer. Dessverre. Bullshit! De fleste damer her gir kred til damer som mener de må få leve ut sine seksuelle lyster til enhver tid! Og klager på mannen som ikke får følelser for henne... Anonymkode: 68784...f11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 25. mars 2016 #50 Del Skrevet 25. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Bullshit! De fleste damer her gir kred til damer som mener de må få leve ut sine seksuelle lyster til enhver tid! Og klager på mannen som ikke får følelser for henne... Anonymkode: 68784...f11 Men hvis vi skal bevege oss bort fra dine fantasier og tilbake til virkeligheten er det altså nok av tråder her på KG der kvinner råder hverandre til ikke å fortelle hvor mange seksualpartnere de har hatt, men holde sin seksuelle fortid hemmelig. Og der man oppfordrer til å være tilbakeholden med å ha sex på første date hvis man ønsker noe mer. For å lure en mann til å tro at hun er dydig og aldri har hatt ONS eller ligger med noen på første date. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #51 Del Skrevet 25. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer selvsagt an på "motivet" til hver enkelt av dem. Men, ja, jeg tror mange som holder på med uforpliktende forhold, kvinne eller mann, kan miste kontakt med sine følelser over tid. man føkker med hjernen når man er intim med noen uten følelser. Det fysiske og psykiske henger sammen. Mulig kvinner kan ta større skader av det, da vi er skapt forskjellige, men dette er nok også individuelt. Anonymkode: 68784...f11 Mulig at de kan, ja. Ikke at de nødvendigvis gjør det. 2 minutter siden, Cuckold skrev: Men hvis vi skal bevege oss bort fra dine fantasier og tilbake til virkeligheten er det altså nok av tråder her på KG der kvinner råder hverandre til ikke å fortelle hvor mange seksualpartnere de har hatt, men holde sin seksuelle fortid hemmelig. Og der man oppfordrer til å være tilbakeholden med å ha sex på første date hvis man ønsker noe mer. For å lure en mann til å tro at hun er dydig og aldri har hatt ONS eller ligger med noen på første date. Mange her mener at fortid er fortid og at antall sexpartnere ikke er noe andre har noe med. Og det har andre heller ikke. Anonymkode: cd6f8...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #52 Del Skrevet 25. mars 2016 5 minutter siden, Cuckold skrev: Men hvis vi skal bevege oss bort fra dine fantasier og tilbake til virkeligheten er det altså nok av tråder her på KG der kvinner råder hverandre til ikke å fortelle hvor mange seksualpartnere de har hatt, men holde sin seksuelle fortid hemmelig. Og der man oppfordrer til å være tilbakeholden med å ha sex på første date hvis man ønsker noe mer. For å lure en mann til å tro at hun er dydig og aldri har hatt ONS eller ligger med noen på første date. Det var ikke det jeg mente. Det finnes damer som ikke har ONS ( mulig en sjeldenhet idag ), som venter før de vet mer hvor de står. Og de kaller du pripne, mens jeg mener de har integritet og er selektive. Jeg venter alltid selv. Anonymkode: 68784...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #53 Del Skrevet 25. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig at de kan, ja. Ikke at de nødvendigvis gjør det. Mange her mener at fortid er fortid og at antall sexpartnere ikke er noe andre har noe med. Og det har andre heller ikke. Anonymkode: cd6f8...860 Når jeg tenker meg om tror jeg at kvinner tar større skader av det, men jeg tror at begge tar skade av det over tid. Når man separerer intimitet fra følelsene, sier det seg selv at man blir forvirret. Hva er nærhet når man ikke har det med en man er nær emosjonelt? Anonymkode: 68784...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 25. mars 2016 #54 Del Skrevet 25. mars 2016 (endret) 1 time siden, Cuckold skrev: Men hvis vi skal bevege oss bort fra dine fantasier og tilbake til virkeligheten er det altså nok av tråder her på KG der kvinner råder hverandre til ikke å fortelle hvor mange seksualpartnere de har hatt, men holde sin seksuelle fortid hemmelig. Og der man oppfordrer til å være tilbakeholden med å ha sex på første date hvis man ønsker noe mer. For å lure en mann til å tro at hun er dydig og aldri har hatt ONS eller ligger med noen på første date. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mulig at de kan, ja. Ikke at de nødvendigvis gjør det. Mange her mener at fortid er fortid og at antall sexpartnere ikke er noe andre har noe med. Og det har andre heller ikke. Anonymkode: cd6f8...860 Men det er jo ikke riktig. Hvis en mann eller kvinne mener det er viktig å være åpne om sin fortid i et forhold er det et ærlig og redelig standpunkt. Jeg ønsker selv et forhold der vi kan fortelle hverandre alt og være åpne og ærlige om vår fortid. Men det betyr selvsagt at jeg ikke passer sammen med et menneske som mener at man skal holde sin seksuelle fortid hemmelig for kjæresten. Er hun ærlig og sier rett ut at hun vil holde sin seksuelle fortid hemmelig er det en real sak. Da må jeg vurdere om jeg kan leve i et slikt forhold. Verre er det om hun lyver eller prøver å få meg til å tro at hun aldri har hatt one night stands eller sex på første date fordi hun frykter at sannheten ville ha betydning for meg. I så fall baserer hun jo forholdet på løgn og fortielse. Hvis du tror mannen du dater ikke ville hatt deg om han hadde kjent sannheten om din fortid, burde du heller se deg om etter en mann som vil ta deg med den fortid du har. Endret 25. mars 2016 av Cuckold 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #55 Del Skrevet 25. mars 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gjør jeg ikke heller. Prøver å være veldig laid-back. Har samme interesse som han også, så prøver å snakke med han om det, men han svarer meg bare, han spør aldri tilbake. Og problemet er jo at de jeg liker ikke vil bli med på date, de vil bare ha sex. Anonymkode: f4c62...0f7 Dette er en av de tingene som du kan bruke for å luke ut om de bare tenker på seg selv og sine egne behov (f.eks sex). Det er også en form for ignorering og ved å la de "styre" relasjonen så gir du dem (ubevisst) signaler om at de kan gjøre som de vil uten konsekvenser og at du er uviktig (noe du ikke er). Du gir og de tar. Anonymkode: 2c286...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #56 Del Skrevet 25. mars 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Akkurat det jeg ville frem til. Mange kvinner ser genuint på det som et kompliment dersom hun ikke vil ha sex med mannen, for da er han "spesiell". Dette er fullstendig stikk motsatt av hva som faktisk er tilfelle, og det viser jo hvor bakvendte og forskrudde kvinner er blitt i 2016. Blant dagens jenter er det blitt helt vanlig å ha en knullekompis på si mens man dater en intetanende tulling som må vente med sex fordi han er så "spesiell". Anonymkode: f4b87...7e0 Her er jeg fullstendig enig med deg! Tipper du er mann ( jeg er dame ). Det er en uting dette med knullekompis! Skjønner ikke at noen klarer å ligge med noen uten ekte følelser til stede! Man har en backup liksom...Tar til takke med en, istedenfor å klare å være alene en periode. Anonymkode: 68784...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #57 Del Skrevet 25. mars 2016 Jeg pleier å vente en stund med å ha sex. Det handler ikke om integritet, for om en kvinne ønsker å ha sex tidlig, betyr det ikke at hun mangler integritet. Og jeg venter ikke med å ha sex fordi jeg er prippen heller. Jeg ønsker per dags dato et seriøst forhold, og når jeg da venter en stund med å ha sex, er det lettere å sile ut de mennene som bare ønsker en pulevenn da tålmodigheten deres gjerne er litt mindre. Dessuten synes jeg at sexen er bedre når spenningen har fått bygd seg opp en stund og når jeg har blitt trygg på personen jeg dater. Så langt har det funket bra, men alle mennesker er forskjellige og har ulike motiver og preferanser. Jeg hopper egentlig inn i denne tråden på grunn av debatten om integritet og prippenhet. Jeg mener at det blir feil å se etter et fasitsvar på hvordan en "ideell" kvinne eller mann skal oppføre seg og hvor lenge man skal vente med å ha sex. Mennesker har ulike personlige grenser, og noen (meg inkludert) behøver tid til å bli kjent med en person før jeg klarer å ha sex med vedkommende, men det er hverken mer riktig eller galt enn å ha sex med noen så tidlig som mulig. Jeg har selv hatt one night stands, og noen vil kanskje da kalle meg hyklerisk som nå venter med å ha sex, men dette var en del av min seksuelle eksperimentering som ungdom, som var en viktig del av å utforske min seksuelle identitet - og på den måten har jeg oppdaget at jeg foretrekker å vente med å ha sex. Noen er derimot avhengige av å finne ut av om man er seksuelt kompatible før man bestemmer seg for om man vil satse på vedkommende, og ønsker dermed å ha sex tidlig. Jeg har jo for eksempel brent meg på å investere mye tid og energi i en mann der det etter lang tid viste seg at vi ikke passer sammen i senga i det hele tatt. På den måten er det jo dumt å vente med å ha sex med noen, da man også kan bli veldig skuffet. På den andre siden er det sånn at det kan være dumt å ha sex tidlig, dersom man er en person som legger mye følelser i sex og dermed ender opp med å bli skuffet over å oppdage at man bare er en knullevenn når man egentlig håper på noe mer. Det er fordeler og ulemper ved begge taktikkene, og jeg tenker at ingen av alternativene er bedre enn det andre. Istedet for å bestemme hva som er riktig for alle og handle ut i fra dette, bør man heller ty til introspeksjon og heller vektlegge hva som føles mest riktig for seg selv og den situasjonen man er i, fremfor å fokusere på hva alle andre burde gjøre: Er man en person som klarer å skille følelser og sex, der man klarer å forbedrede seg på at sex og lidenskap ikke alltid blir etterfulgt av et forhold uten å bli såret av det, kan man fint ha sex med hvem man vil når man selv føler for det. Er man derimot en person som knytter sex og følelser tett sammen, der sjansen for å bli såret gjennom å ha sex som ikke blir etterfulgt av et forhold og gjensidige følelser, bør man være litt mer varsom og avvente sexen litt. Igjen vil jeg påpeke at dette ikke handler om integritet eller hva som er ansett som mest "korrekt", men at dette handler mer om hvem man er som person og hvordan man takler slike situasjoner. Det er ikke galt å være såkalt prippen og det er heller ikke galt å være såkalt løs, så lenge man selv ikke føler at man blir såret. Anonymkode: 28722...451 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daktyl Skrevet 26. mars 2016 #58 Del Skrevet 26. mars 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det blir feil å kalle det prippen, at man holder igjen med sex. Ser man på utenlandske undersøkelser, viser den at de mest attraktive damene VENTER med å ha sex kontra mindre attrakive damer som har sex mye tidligere. Attraktivitet handler også om hvordan man se på seg selv og hvilke risikoer man evt tar. Det ligger mye mer risiko for en kvinne å ha sex tidlig, mtp graviditet f.eks, da hun kanskje må bære frem barnet hans i 9 mnd. Det er en byrde for kroppen, og hun vil også bli bundet til denne mannen på livstid. Derfor VENTER de mest attraktive damene med sex, fordi det er en korrelasjon mellom disse variablene : attrakivitet og risiko. At du i dine synspunkter mener at man legger "bånd på seg selv" fordi man ikke gir etter med en gang, er noe du selv følger , men den tankegangen har mer å gjøre at du lever et utsvevende sexliv og synes det er greit at dama gjør det samme. Marshmellow ekseprimentet, er også et annet eksempel på at det ikke alltid lønner seg å gi etter for sine lyster til enhver tid. Det finnes selvsagt nyanser her, men å kalle det prippenhet i våre dager, der det nærmest er rart hvis ei dame venter med å ha sex ( vel, jeg venter, alltid...), synes jeg blir helt feil, da jeg synes det er en mangel på selektivitet idag hvem folk går til sengs med. Og de fleste begynner i feil ende. Anonymkode: 68784...f11 Har du kilde for påstanden din (ref. uthevet skrift)? Vil gjerne lese dette selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 26. mars 2016 #59 Del Skrevet 26. mars 2016 Tråden er ryddet for hets, spekulasjoner og avsporinger. -Saraby, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #60 Del Skrevet 26. mars 2016 7 timer siden, Daktyl skrev: Har du kilde for påstanden din (ref. uthevet skrift)? Vil gjerne lese dette selv. Finnes mange kilder, men sjekk ut : The most attractive women have the least casual sex. Hookingupsmart.com/the-most-attractive-women-have-the-least-casual-sex/ Jeg liker ikke generelt å putte folk i kategorier, vi er alle forskjellige. Men det finnes ofte en sammenheng mellom attraktivitet, godt selvbilde og det å vente med å være intime med noen. Ei attraktiv med dårlig selvbilde, kan f.eks ha oftere tilfeldig sex enn ei attraktiv med bedre selvbilde, og der finnes også unntak. Men med tanke på risiko, som jeg nevnte lenger oppe, henger det ofte sammen med hvordan man ser på seg selv , attraktivitet og hva man forventer av noen. Anonymkode: 68784...f11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå