AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Hei. Vil starte med å si at jeg ikke helt visste i hvilken kategori jeg skulle starte dette i, så beklager om dette ikke helt passer. Jeg har kommet i kontakt med barnevernet, fordi skolen sendte bekymringsmelding etter måneders med fravær fra skole pga psykisk helse (dette gjorde de bare fordi det var obligatorisk, er ikke 'skulk' og har hatt flere møter med alle parter tidligere), og hadde nylig mitt første møte med dem. Vi snakket ikke om noe spesielt, fordi de bare ville 'bli kjent' - men de ville sette opp nytt møte med KUN meg, da dette vi nylig hadde var meg både meg og mor. Jeg har i de siste månedene drukket alkohol opptil 3-4 dager i uken, røyk hasj i hvert fall én gang i mnd, nasket alkohol fra butikk hyppig og eksperimentert med andre rusmidler (alt fra ritalin til kokain) - og lurer på hva som vil/kan skje om barnevernet finner ut av dette? Hadde satt pris på svar, spesielt fra mennesker med erfaring! Anonymkode: 4da62...f31
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Du trenger jo åpenbart hjelp fra dem! Jeg har ingen erfaring fra barnevernet heldigvis, men jeg er mamma selv, og hadde mitt barn hatt utfordringer som dette hadde jeg vært tilbøyelig til å kontakte barnevernet på eget initiativ for å hjelpe det. Vær åpen om utfordringene dine til dem. De ønsker bare å hjelpe. Anonymkode: 1dca4...b13 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 Dersom de oppdager det, vil det bli fremsatt krav om at du slutter å bruke ulovlige rusmidler. Dersom det er så at du drikker alkohol når du er sammen med barna, vil det sannsynligvis bli fremsatt krav om at du lar være. Dersom du fortsetter å bruke ulovlige rusmidler eller drikker (mye) alkohol med barna til stede, er det sannsynlig at de fremsetter krav om at samvær med deg opphører. Du risikerer med andre ord å miste kontakt med ungene dine. Anonymkode: 087b6...5f5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 Dette må du rette opp TS. Bli en bra mor for barna dine! Anonymkode: 79fd4...737
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 Er du moren eller ungdommen. TS? Anonymkode: c2002...433
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dersom de oppdager det, vil det bli fremsatt krav om at du slutter å bruke ulovlige rusmidler. Dersom det er så at du drikker alkohol når du er sammen med barna, vil det sannsynligvis bli fremsatt krav om at du lar være. Dersom du fortsetter å bruke ulovlige rusmidler eller drikker (mye) alkohol med barna til stede, er det sannsynlig at de fremsetter krav om at samvær med deg opphører. Du risikerer med andre ord å miste kontakt med ungene dine. Anonymkode: 087b6...5f5 Vet ikke hvorfor du fikk et inntrykk av at jeg hadde barn, eller var voksen i det hele tatt? Barnevernet ble koblet inn fordi jeg ikke gikk på skole pga psykisk helse - går i 10.ende klasse og er 16 år gammel. Burde kanskje nevnt alder. Anonymkode: 4da62...f31 3
MapleSirup Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvorfor du fikk et inntrykk av at jeg hadde barn, eller var voksen i det hele tatt? Barnevernet ble koblet inn fordi jeg ikke gikk på skole pga psykisk helse - går i 10.ende klasse og er 16 år gammel. Burde kanskje nevnt alder. Anonymkode: 4da62...f31 Det var slik jeg forsto innlegget ditt Du skal ihvertfall ha tilbud om hjelp. De ønsker nok å snakke med deg alene i håp om at du er mer åpen, slik at de kan kartlegge problemene. Psykisk helse er jo ikke deres arena i hovedsak, men de har flere muligheter til hjelpetiltak. De kan feks delta i samtaler på skolen om tilrettelegging og annet. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom de oppdager det, vil det bli fremsatt krav om at du slutter å bruke ulovlige rusmidler. Dersom det er så at du drikker alkohol når du er sammen med barna, vil det sannsynligvis bli fremsatt krav om at du lar være. Dersom du fortsetter å bruke ulovlige rusmidler eller drikker (mye) alkohol med barna til stede, er det sannsynlig at de fremsetter krav om at samvær med deg opphører. Du risikerer med andre ord å miste kontakt med ungene dine. Anonymkode: 087b6...5f5 Forstår du ikke at ts er mindreårig, og "barnet" ? OG TS, du trenger hjelp. Fortell om drikking og eksprimiteringen din, slik du gjør her. Det er mye bedre du er åpen og forteller enn at barnevernet finner ut av dette på egenhånd ved å se på deg at du har inntatt rusmidler, eller få dette rapportert fra andre. Er du åpen om at du trenger hjelp og samarbeider er det mye lettere å hjelpe deg. Du vil da og ofte få hjelp på frivillig basis og unngå tvangsbehandling. Stjeling bør du slutte med, blir du tatt og kommer i politiets søkelys og registre er du forhindret fra å kunne jobbe i mange ulike yrker, kunne reise til enkelte land i verden og du får politiets søkelys på deg. TS hvor gammel er du? Anonymkode: dd6dc...4af 2
Gjest Cel Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 Ikke ødelegg en tråd startet av en 16åring som trenger hjelp! Slutt kranglingen! Ts, samarbeid med barnevernet. De vil hjelpe deg. Du er og så gammel nå at de hører på det du sier! Prøv å slutte med destruktive ting som rus, med hjelp. Lykke til! Håper det ordner seg for deg!
Gjest Snuppi Skrevet 25. mars 2016 #10 Skrevet 25. mars 2016 Du er på vei mot stupet, TS. Du ruser deg, stjeler og har et stort fravær på skolen. Hvor ser du deg selv om for.eks 5 år? Om du fortsetter denne destruktive stien vil kriminalitet og rus bli din hverdag. Mao du vil bli en taper i samfunnet. Er det dette du vil? Jeg anbefaler deg å gjøre noe med dette. Snakk ut om rusen og stjelingen din. Få hjelp til å snu dette. Jobb hardt for fremtiden din. Du nevner i hi at du har psykiske problemer, hva er blitt gjort med dette? Har du fått hjelp?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #11 Skrevet 25. mars 2016 Tar du imot hjelp fra Barnevernet nå TS kommer du til å takke deg selv tusen ganger senere i livet. Ver glad systemet har fanget deg opp. Du ønsker kanskje ikke å endre deg nå, men jeg tror ikke du skal dra ting så veldig mye lenger før du angrer. Anonymkode: be85d...a8f
dr.Zhivago Skrevet 25. mars 2016 #12 Skrevet 25. mars 2016 Psykisk helse og tilbøyeligheter til rus henger nøye sammen! Så fint at du er åpen! Jeg tror det viktigste må være å få hjelp til det du sliter med psykisk. Dessverre er jo tilbudet ikke så stort som etterspørselen er innen barne-og ungdoms psyk, men håper du er inne i et opplegg. Barnevernet ønsker mest å hjelpe. Jeg håper du kan være åpne mot foreldrene dine, har du det bra hjemme og på skolen? Du må få tilrettelegging, alle skjønner (også du) at du er på feil vei og at dette kan få en trist og kanskje farlig utgang. Alle har vi et stort potensiale i oss, jeg håper du får hjelp til å finne ditt:)
Raven Emerald Skrevet 25. mars 2016 #13 Skrevet 25. mars 2016 Ryddet for personangrep. Raven Emerald, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå