Gå til innhold

hoppe av i svingen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvor trygt er det? så sant mannen har god selvkontroll..

jeg har nettopp hatt eggløsning og har det forsåvidt ennå. hva har dette å si for sjansen for at jeg ikke blir gravid?

Anonymkode: a6847...291

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du ha barn? For hvis du vil det er det kjempetrygt! 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke trygt i det hele tatt. ;) 

Anonymkode: 78c21...3e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid brukt kondom eller p-piller, kondom nå det siste året. Vi var tomme for kondomer her en dag, tenkte at å hoppe av i svingen ikke var så farlig og gjorde nettopp det. Han hadde god kontroll og vi avslutta penetreringen lenge før han nådde avslutninga. Brukte kondom hver gang etter det. 

1,5 mnd på vei i dag. 

Anonymkode: 3a00b...c64

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Bruk kondom, dersom du ikke ønsker å bli gravid. 

Anonymkode: 1b916...f32

• Liker 2
Skrevet (endret)

Når er det voksne mennesker skal skjønne at å hoppe av i svingen ikke er et prevensjonsmiddel? Bruk prevensjon hvis dere ikke vil ha barn, så enkelt er det.

Endret av Fireball
Skrivefeil
  • Liker 3
Skrevet

Tipper det er forskjellig fra par til par. Noen kan bruke dette som eneste "prevensjonsmetode" i flere år, mens andre kan fort bli gravid av å holde på slik. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En mann kan da ikke ha god selvkontroll på hva som kommer ut mens dere holder på.. Det er ikke kun ved orgasme/utløsning at det kommer noe.

Anonymkode: b3e15...fb6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid på den måte uten egentlig å ønske det, så det anbefaler jeg ikke.

Anonymkode: 98ed0...180

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, nelipot skrev:

Tipper det er forskjellig fra par til par. Noen kan bruke dette som eneste "prevensjonsmetode" i flere år, mens andre kan fort bli gravid av å holde på slik. 

jepp

Anonymkode: 8d781...6be

Skrevet

Hvis mannen er profesjonell i bruk av denne metoden er det 96% sikkert. 

Hvis mannen er gjennomsnittlig god på denne metoden er det bare 78% sikkert.

Denne metoden heter Coitus interruptus og det finnes faktisk en del forskning på denne. 

Et greit sted å starte er https://en.wikipedia.org/wiki/Coitus_interruptus.

Er du mer interessert kan du lese artiklene det refereres til her. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ehe.. ikke lurt. Ble gravid andre gang jeg gjorde det. 

Anonymkode: 76a5e...afe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har "hoppet av i svingen" i over seks år og jeg har ikke blitt gravid ennå.. Enten så er han ekstemt god i den metoden eller så kan nok en av oss ikke få barn.. 

Anonymkode: d79f2...13f

AnonymBruker
Skrevet

Hoppe av i svingen: verdens sikreste måte å bli gravid på.

Anonymkode: 1a544...585

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Fysikeren skrev:

Hvis mannen er profesjonell i bruk av denne metoden er det 96% sikkert. 

Profesjonell i å hoppe av i svingen faktisk.

• Liker 3
Skrevet

Metoden er over 70% trygg (gjort korrekt), noe som faktisk er vesentlig bedre enn kondomer slik folk flest bruker de (ikke korrekt).

Mange glemmer at det kommer sæd ut litt før utløsning,  så det nytter ikke å trekke seg ut helt i siste liten, derav mye av feilmarginen.

AnonymBruker
Skrevet

Tror kanskje det er litt "individuelt" fra par til par, som en over skriver. Vi har gjort dette en god stund nå (fordi jeg ikke har fått surra meg til å sette inn spiral), har gjort dette i to omganger - før barn og etter barn. Trodde kanskje vi ville bruke litt tid på å få barn, siden det alltid hadde gått bra å hoppe av i svingen tidligere, men da vi begynte å forsøke på barn fikk vi det til på første forsøk. Tar selvfølgelig med i beregninga at dette ikke er sikkert, skulle det gå "galt" hadde ikke det vært noen krise for oss.

Anonymkode: 79f5d...2e0

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Tekopper skrev:

Metoden er over 70% trygg (gjort korrekt), noe som faktisk er vesentlig bedre enn kondomer slik folk flest bruker de (ikke korrekt).

Mange glemmer at det kommer sæd ut litt før utløsning,  så det nytter ikke å trekke seg ut helt i siste liten, derav mye av feilmarginen.

Hvordan er det mulig å bruke en kondom "ikke korrekt"? 

Gjest summesumbi
Skrevet

Få deg prevensjon :opplyser: ! Eller så får du smette et kondom på snabelen hans

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det mulig å bruke en kondom "ikke korrekt"? 

Ikke glemme ut lufta av tuppen, slik at den sprekker. Ikke trekke den lang nok ned. Stikke hull på den med neglen. Sikkert mange flere muligheter også.

Anonymkode: 79f5d...2e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...