Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser for meg en jakke. Og om jeg noen sinne hadde funnet noe slikt, hadde jeg nok betalt noen tusen for den. Men 20000,-? Da hadde jeg nok gått gråtende ut av butikken. Uten jakken. Og jeg hadde sikkert angret. Men hadde ikke gått tilbake. En jakke til 20000 hadde jeg ikke turt å gå med en gang!

Anonymkode: 88e16...1f8

Gjest hockeyfrue
Skrevet

Har du råd til det ser jeg ingen problemer med å bruke 20.000 kr på en jakke. I min omgangskrets er det faktisk ikke så uvanlig å bruke slike summer på et klesplagg. Flere av oss er millionærer også (til deg som mente at millionærer ikke kjøper så dyre plagg). 

Er det én ting som virkelig irriterer meg med KG så er det det generelle synet på folk som bruker mye penger. Jeg har råd til å kjøpe meg en jakke til 20.000 eller en veske til 40.000 uten å blunke, men da er jeg visstnok både overfladisk og dårlig økonomisk anlagt...

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, hockeyfrue skrev:

Har du råd til det ser jeg ingen problemer med å bruke 20.000 kr på en jakke. I min omgangskrets er det faktisk ikke så uvanlig å bruke slike summer på et klesplagg. Flere av oss er millionærer også (til deg som mente at millionærer ikke kjøper så dyre plagg). 

Er det én ting som virkelig irriterer meg med KG så er det det generelle synet på folk som bruker mye penger. Jeg har råd til å kjøpe meg en jakke til 20.000 eller en veske til 40.000 uten å blunke, men da er jeg visstnok både overfladisk og dårlig økonomisk anlagt...

Ellers så er det at majoritet av brukerne som svarer har en helt almennelig lønn ;)

Jeg har ikke noe problem at du kjøper og råd til det,men hvis du/dere  er millionærer,så håper jeg dere itilegg også bruker noe av pengene deres til veldedige organisasjoner.

Anonymkode: af563...224

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er (dollar-)-millionær, men det er fordi jeg ikke kaster bort penger på prestisjeprodukter der 90% av kostnaden ikke har noen annen funksjon enn å imponere andre.

Anonymkode: b9e90...09e

Jeg skjønner at man ikke kan bruke penger på slikt på veien til å bli millionær, men når man er der, så bør ikke 20 000 på en jakke være et stort innhugg i økonomien. Er det det, ja, så er du ikke millionær nok i mine øyne ;) 

Anonymkode: e17c3...dc8

• Liker 1
Gjest Rose11
Skrevet

Det synes jeg er idiotisk. Kunne aldri svidd av så mye penger på en jakke. Ville vært redd for å gå med den ute. Redd for den skal bli ødelagt osv.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at man ikke kan bruke penger på slikt på veien til å bli millionær, men når man er der, så bør ikke 20 000 på en jakke være et stort innhugg i økonomien. Er det det, ja, så er du ikke millionær nok i mine øyne ;)

Det er hovedsaklig den forskjellen mellom oss som er årsaken til at jeg har mange penger og du sannsynligvis aldri vil ha det. Jeg skjønner at en jakke til 20 000 kr vil aldri gi meg nok merverdi over en til 1 000 - 3 000 til at det kan forsvares framfor andre ting jeg kan bruke pengene på. Opplevelser gir større varig glede enn ting, og for 17-19 000 kan jeg f.eks. få opptil flere fine reiser. Det hjelper selvsagt at jeg ikke trenger å jobbe og derfor kan reise utenom høysesongene. Den forrige jakka jeg kjøpte kostet for øvrig ca 250 kr på Ebay, men det var ei sommerjakke. Har hatt den i flere år og ser ingen grunn til å kjøpe ny bare for å kjøpe ny.

Gjest hockeyfrue
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ellers så er det at majoritet av brukerne som svarer har en helt almennelig lønn ;)

Jeg har ikke noe problem at du kjøper og råd til det,men hvis du/dere  er millionærer,så håper jeg dere itilegg også bruker noe av pengene deres til veldedige organisasjoner.

Selvfølgelig bruker vi også penger på veldedige organisasjoner :) 

AnonymBruker
Skrevet
Den 24 mars 2016 at 12.42, AnonymBruker skrev:

Hva bruker dere penger på så lenge mannen din tjener det han gjør? Kun sparing? 

Anonymkode: 642e0...f72

Ferier, han bygger selskaper, investering. En del reising, mye riskkapital ++.

Anonymkode: 47e3e...0be

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, hockeyfrue skrev:

Selvfølgelig bruker vi også penger på veldedige organisasjoner :) 

Bra :)

Gjest Dreamonaut
Skrevet

Nå er det vel sånn at kvalitet koster. Jeg kan bruke penger hvis kvaliteten er god, men den må også være verdt det. Skinnjakken min ble kjøpt for 2100kr og er av lammeskinn. Da i en butikk som ikke lenger finnes i Norge. Ser like fin ut nå som da. 

De som sier de ikke bruker penger eller vil bruke så mye, hva da med smykker eller andre ting til for eksempel huset? 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Dreamonaut skrev:

Nå er det vel sånn at kvalitet koster. Jeg kan bruke penger hvis kvaliteten er god, men den må også være verdt det. Skinnjakken min ble kjøpt for 2100kr og er av lammeskinn. Da i en butikk som ikke lenger finnes i Norge. Ser like fin ut nå som da. 

De som sier de ikke bruker penger eller vil bruke så mye, hva da med smykker eller andre ting til for eksempel huset? 

Hadde ikke kjøpt ett smykke til den prisen (hadde vært redd for å miste den)

Og det skal mye til at jeg hadde brukt 20 tusen på 1 ting til hus/leilighet. Kan fint få en sofa f, eks mye billigere.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:
Et øyeblikk siden, Dreamonaut skrev:

Hadde ikke kjøpt ett smykke til den prisen (hadde vært redd for å miste den)

Og det skal mye til at jeg hadde brukt 20 tusen på 1 ting til hus/leilighet. Kan fint få en sofa f, eks mye billigere.

Man kan kjøpe mye brukt.

AnonymBruker
Skrevet

Sofaen vår koster mer enn 20000. Men litt forskjell på en jakke og en sofa. Bilen koster 300000. Det betyr ikke at det da er det samme å kjøpe en jakke til 300000.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sofaen vår koster mer enn 20000. Men litt forskjell på en jakke og en sofa. Bilen koster 300000. Det betyr ikke at det da er det samme å kjøpe en jakke til 300000.

Du kunne kjøpt en billigere sofa på ikea til 7000kr 😉

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er hovedsaklig den forskjellen mellom oss som er årsaken til at jeg har mange penger og du sannsynligvis aldri vil ha det. Jeg skjønner at en jakke til 20 000 kr vil aldri gi meg nok merverdi over en til 1 000 - 3 000 til at det kan forsvares framfor andre ting jeg kan bruke pengene på. Opplevelser gir større varig glede enn ting, og for 17-19 000 kan jeg f.eks. få opptil flere fine reiser. Det hjelper selvsagt at jeg ikke trenger å jobbe og derfor kan reise utenom høysesongene. Den forrige jakka jeg kjøpte kostet for øvrig ca 250 kr på Ebay, men det var ei sommerjakke. Har hatt den i flere år og ser ingen grunn til å kjøpe ny bare for å kjøpe ny.

De fleste millionærer jeg vet om (og da snakker vi ordentlige millionærer) har råd til å spandere på seg ei skinnjakke til 20 000 i ny og ne uten at de risikerer ikke å være millionærer lengre. Argumentasjonen din holder jo ikke mål en gang. Du sier at jeg sannsynligvis aldri vil ha så mye penger fordi jeg hadde vært villig til å brenne av 20 000 på ei jakke (eller en veske), mens du har så mye penger fordi du heller brenner dem av på dyre ferier. Hører du hvor dumt det høres ut?? Nekter å tro at noen med så dårlig evne til å argumentere er mangemillionær. Da hadde jeg valgt jakka fremfor ferie det året da, og hatt like mye som eller kanskje mer igjen enn deg. Ikke tro du er noe økonomisk geni fordi du hadde valgt å dra på ferie fremfor å kjøpe et dyrt klesplagg.

Anonymkode: e17c3...dc8

• Liker 2
Gjest summesumbi
Skrevet

Idioti... På så mange plan at jeg nesten blir dårlig😭😭😭

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier at jeg sannsynligvis aldri vil ha så mye penger fordi jeg hadde vært villig til å brenne av 20 000 på ei jakke (eller en veske), mens du har så mye penger fordi du heller brenner dem av på dyre ferier.

Nei, det er fordi jeg er mye bedre enn deg til å vurdere hva jeg får igjen for pengene når jeg kjøper noe. Det er like viktig når man kjøper forbruksvarer som når man investerer siden pengene er verd like mye.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne kjøpt en billigere sofa på ikea til 7000kr 😉

Ja, det kunne jeg nok. Men jeg hadde lyst på den til 26000, så da kunne jeg kjøpe den. Det har jeg råd til, fordi jeg ikke bruker opp pengene mine på designervesker og designerjakker. Andre prioriterer annerledes. De har råd til designerjakker og designervesker fordi de kjøper sofa på finn.no til 1500,- eller på ikea til 7000,-.

Gjest KlippKlapp
Skrevet

Nei! Det er jo et helt tiårs klesbudsjett!

AnonymBruker
Skrevet
Den 24.3.2016 at 16.25, Mis(s)Understood skrev:

Og jeg tenker: Hvor mange av dem har en bunad? ;) 

En bunad er et plagg, og det er neimen ikke mange av dem som koster under 20 tusen.

Jeg fikk tilbud om sponset bunad av bestemor, kom til den konklusjonen at jeg ikke kan rettferdiggjøre ovenfor meg selv å ha et plagg jeg ville brukt så sjeldent til den prisen. 

Skinnjakke til 20 000 og vesker til 40 000.. Det hadde faktisk vært dealbreakere ved dating for min del.

Anonymkode: f5989...666

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...