Gå til innhold

Guds Lærlinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg er det skikkelig sært å se på slikt, rett og slett for jeg ikke klarer å relatere meg til den slags. Jeg har ikke evne til å tro på noe slikt, for meg er Bibelen en eventyrbok på lik linje med Asbjørnsen og Moe. :) Når det er sagt så er det jo litt underholdene å se på.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

For meg er det skikkelig sært å se på slikt, rett og slett for jeg ikke klarer å relatere meg til den slags. Jeg har ikke evne til å tro på noe slikt, for meg er Bibelen en eventyrbok på lik linje med Asbjørnsen og Moe. :) Når det er sagt så er det jo litt underholdene å se på.

Ja, ser den! Jeg er kristen så er bare nyskjerrig på hva andre (både kristne og ikke-kristne) tenker om serien og personene som er med der. Hvordan de og det miljøet blir oppfattet.

Anonymkode: 72327...f08

Skrevet

Jeg er på vitenskapens side når det kommer til spørsmål om Gud. Likevel synest jeg dette var en fin serie. Kommer nok ikke til å følge med fast, men han bergenseren synest jeg hadde en del gode poenger når det kommer til uenigheten mellom kristne og ateister.:)

Når det kommer til de kristne miljøet synest jeg det er en del ting som virker litt påtatt og at det er en del tvangskos.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Macro skrev:

Jeg er på vitenskapens side når det kommer til spørsmål om Gud. Likevel synest jeg dette var en fin serie. Kommer nok ikke til å følge med fast, men han bergenseren synest jeg hadde en del gode poenger når det kommer til uenigheten mellom kristne og ateister.:)

Når det kommer til de kristne miljøet synest jeg det er en del ting som virker litt påtatt og at det er en del tvangskos.

Takk for svar :) Jeg er faktisk enig i att det var en del som føltes litt påtatt der. Vet ikke helt om det er fordi de er på TV, eller om det bare er sånn i blandt. Antageligvis en blanding.  

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg syns ofte det er interessant og ikke minst fascinerende å både snakke med,lytte til og lese om mennesker som har ulike diagnoser av mer uvanlig karakter. Paranoid Shizofrene,"bare"Schizofrene og de med spaltede personligheter. 

Men de religiøse som JEG mener hører til i en av disse gruppene,finner jeg ikke så interessante lenger. Har hørt det så ofte før. Så nei,jeg ser ikke på det.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Jeg er faktisk enig i att det var en del som føltes litt påtatt der. Vet ikke helt om det er fordi de er på TV, eller om det bare er sånn i blandt. Antageligvis en blanding.  

Det er nok en god blanding ja. En av mine beste venner fikk jeg ikke greie på var kristen før vi hadde kjent hverandre et par år. Andre kristine oppfører seg som om de er fritatt alle bekymringer pga de har Gud ved sin side.

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Macro skrev:

Det er nok en god blanding ja. En av mine beste venner fikk jeg ikke greie på var kristen før vi hadde kjent hverandre et par år. Andre kristine oppfører seg som om de er fritatt alle bekymringer pga de har Gud ved sin side.

Hmm.. Ja det stemmer nok. Man prøver gjerne å fremstille ting bedre enn de er enten bevisst eller ubevisst. Jeg tror det delvis henger sammen med en feil-oppfattelse blant mange kristne om at Bibelen lover ett problemfritt liv.

Skrevet

Har sett episoden nå. Dette er ikke noe nytt for meg. Jeg er oppvokst på sørlandet og mange av mine barndomsvenner er med i diverse menigheter så dette har jeg sett før. 

• Liker 1
Skrevet

Ser veldig mange slike serier/dokumentarer fordi jeg finner det interessant. Samtidig deler jeg ikke den kristne troen i det hele tatt, og må innrømme at jeg ler litt/vrir meg i ukomfortabelhet når en skal begynne med all misjonering og slikt. De i denne episoden var jo langt fra ekstreme da, og ble jo vist med et bedre bilde enn hva en vanligvis ser, da de fleste dokumentarer er svært kritiske.

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Moonwalker skrev:

Ser veldig mange slike serier/dokumentarer fordi jeg finner det interessant. Samtidig deler jeg ikke den kristne troen i det hele tatt, og må innrømme at jeg ler litt/vrir meg i ukomfortabelhet når en skal begynne med all misjonering og slikt. De i denne episoden var jo langt fra ekstreme da, og ble jo vist med et bedre bilde enn hva en vanligvis ser, da de fleste dokumentarer er svært kritiske.

Ja, jeg blir også litt ukomfortabel av de misjonerings delene, kanskje mest fordi de som er med i serien selv ser så ukomfortable ut :) Men det er jo forståelig att det er utenfor komfortsonen deres da. Det er i alle fall veldig utenfor min! Jeg er enig i att disse var langt fra ekstreme, og det er noe jeg liker med serien. Det er jo lett å bare finne noen ekstreme også dømme alle basert på det. Ut fra første episode har jeg inntrykk av att de har fanget hvordan det faktisk er i det miljøet.

Skrevet

Ser ikke på serien. Men har heler aldri hørt om den, så kanskje jeg skal ta en titt
bare for nysgjerrighetens skyld. Er ikke spesielt glad i serier eller filmer som kan
havne i kategorien "dokumentarer" Har bare aldri vært min greie.

• 4 uker senere...
Skrevet

Synes det er bra at de har en serie som viser disse menenskene også, og dette mijøet for tross alt er det jo et stort miljø, men som alikevall kanskje ikke er så kjent. Skulle kanskje ønske at de viste hverdagen til personer fra litt forskjellige kristne miljøer for det er jo trossalt flere menigheter osv som er mye "mildere" og kanskje litt mer åpne på en måte. Føler kanskje at ved å vise flere forskjellige typer mennesker fra flere miljøer ville visst mer hvordan det er å være kristen, for er jo langt i fra alle kristne som er så "harde" i troen sin som det de vi møter i serien er.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg ser på serien og får litt samme følelsen som om jeg ser et skikkelig bilkrasj: jeg ønsker ikke å se, men klarer ikke helt å la være.
Jeg er skremt over hvor fanatiske og hjernevaskede personene i serien virker å være. Enda mer skremt er jeg over at dette er et ganske stort, men likevel relativt ukjent miljø for allmennheten, hvor disse ungdommene tydeligvis ikke er av de mest ekstreme. 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig fin og ekte serie. Liker så godt at de følger ulike "typer" kristne. Tommel opp for NRK, og håper at det kommer liknende serier også i framtiden :)

Anonymkode: f1f60...f06

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et ord:Fanatisme

Anonymkode: 595f2...066

AnonymBruker
Skrevet

Jeg melder meg ut av kirken etter å sett denne serien. Ble konfirmert kun pga tradisjon, kanskje sjokkerende å si men jeg har aldri visst hva det egentlig innebærer å være kristen. Jeg tror ikke på noen ting av Gud, Jesus og kristendommen. Over hodet ikke. 

Anonymkode: 356aa...028

Skrevet

Jeg får en litt flau smak i munnen av å se så kjekke ungdommer antageligvis betale mye penger og sette av et helt år på en så crappy skole. Jeg er riktignok ikke lengre kristen selv, men jeg skulle klart å ha en bedre undervisning enn de får der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...