Gå til innhold

Rar lukt på baderommet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg bor i et kollektiv og deler bad med 2 andre. I det siste har jeg merket en litt sur lukt. Jeg vet ikke helt hvor det kommer fra, men jeg mistenker at det er vaskemaskinen. Det kommer likevel ikke direkte fra vaskehullet. Denne lukten har dukket opp en gang tidligere også, men den forsvant igjen ganske raskt. Usikker på om de andre gjorde noe med det eller om det gikk over av seg selv. 

Hva tror dere det kommer av? Hvordan kan jeg fjerne denne lukten? Jeg har satt vaskemaskinen på en kokvask. Det hjalp ikke. Jeg har også helt rennende vann i dusjen da jeg tidligere har opplevd en litt rar duft fra sluket i dusjen (på en annen plass). Dette hjalp heller ikke. 

Kjempeflott om noen kan komme med innspill. Hvis det ikke gir seg tenker jeg å ta kontakt med utleier. 

Anonymkode: a03e7...6dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør ren sluken ved å åpne risten og fjerne det som ligger under/nedi sluken. Så rar du en god rundvask på hele badet. 

Anonymkode: 24804...661

AnonymBruker
Skrevet

Ta ut vaskemiddel skuffen og vask den. Vask i gummiringen rundt åpningen. Kjør en maskinrens. Kjøpes i matbutikker og butikker som selger vaskemaskiner (de er kanskje bedre). Vask kokvask jevnlig. Jeg tar alle håndklevask på 95 grader. Og husk at treningstøy skal vaskes på minst 60 grader.

Håper du finner ut av det. Hvis det er vaskemaskinen, smitter det gjerne av på klærne du vasker også?

Anonymkode: 46521...d40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta ut vaskemiddel skuffen og vask den. Vask i gummiringen rundt åpningen. Kjør en maskinrens. Kjøpes i matbutikker og butikker som selger vaskemaskiner (de er kanskje bedre). Vask kokvask jevnlig. Jeg tar alle håndklevask på 95 grader. Og husk at treningstøy skal vaskes på minst 60 grader.

Håper du finner ut av det. Hvis det er vaskemaskinen, smitter det gjerne av på klærne du vasker også?

Anonymkode: 46521...d40

Takk for godt innspill. Det er nok ikke vaskemaskinen som jeg trodde. Klærne lukter ikke, og en i kollektivet vasker alltid på kokvask. Jeg tok en lang dusj i stad og problemet har forsvunnet (midlertidig regner jeg med), så det er vel dusjen om skaper denne duften. Jeg får prøve det andre som har blitt foreslått i tråden og håper det bedrer seg. 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for godt innspill. Det er nok ikke vaskemaskinen som jeg trodde. Klærne lukter ikke, og en i kollektivet vasker alltid på kokvask. Jeg tok en lang dusj i stad og problemet har forsvunnet (midlertidig regner jeg med), så det er vel dusjen om skaper denne duften. Jeg får prøve det andre som har blitt foreslått i tråden og håper det bedrer seg. 

Det er mulig at det da var vannlåsen nedi sluken som var uttørket?

Anonymkode: 85b80...31b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...