Gå til innhold

Hvor mye alkohol drikker du generelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker høytider. 

Jeg tar gjerne 2 - 3 øl hver helg, men hva med høytider? Har kanskje overdrevet mitt kjøp, da jeg kjøpte 5 liter vin, en flaske whiskey og 12 øl. (delt på 2 personer) Dette skal holde til over påske, ingen fest bare kos.

Hva er din innkjøps liste på høytider? 

Anonymkode: 6dbde...9e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drikker ikke noe mer selv om det er høytid.

Tar ett glass øl til middag når jeg er i syden, utenom det omtrent null.

Anonymkode: d6b27...5bb

Skrevet

For mye :skaal:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Drikker omtrent to ganger i året.

Anonymkode: c5c06...272

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg drikker for mye.

Anonymkode: 20c88...f40

Skrevet

Mellom 0 og 27; enheter oer kveld

AnonymBruker
Skrevet

Drikker moderat og drikker sjelden. Fyllefest, blackouts og flere dagers hangover har aldri vært min greie, og jeg har lært å kjenne mine grenser slik at jeg slipper å drikke meg overstadig og blakk. Kjøper nok noen flasker vin og cider iløpet av et år, og det blir ikke nødvendigvis så mye mer i ferier og høytider pga jobb og andre aktiviteter. Drikker ikke daglig/ukentlig, selv om jeg mer enn gjerne kan ta meg en cider eller et glass vi alene på kveldstid av og til. Hvis jeg ikke kjører kan jeg også godt drikke et glass vin eller to til god mat både i helg og ukedager. Kan også godt gå ut eller dra i festlig lag og kun drikke alkoholfritt, så min drikkekultur går vel mest ut på dagsformen og hva jeg har lyst på 🙂 

Anonymkode: 51c4b...acd

Skrevet

Drikker for mye :laugh: 

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å begrense det til ca 4 halv litere øl i uka.  klart det nå i ett par mnd..

Før drakkk jeg aaaaaaaaaaaaaalfor mye.

Anonymkode: 7a4a6...ea7

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg drikker litt for lite faktisk, men synes ikke alkohol er noe kos så tar meg heller en brus. Hender en sjelden gang jeg tar en cider, mojito eller lignende og kanskje en liten skvett vin når vi har ost og kjeks. Typen drikker ofte ett par øl eller tar seg en liten whiskey på kvelden men det frister ikke meg. Fyllefestene er det blitt mange færre av i årenes løp og det er like greit for meg, frister overhodet ikke lenger. Hvertfall ikke utover ett par stykker om sommeren.

Anonymkode: 2017d...41e

Gjest Raindrops
Skrevet

Kanskje 5-6 flasker vin i året i snitt, sannsynligvis mindre. Vurderer å kutte det helt ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Tar meg et par glass med vodka på lørdager. Det er min dag til å slappe av, og litt vodka hjelper mot smertene i kroppen 

Bortsett fra det så drikker jeg aldri. Ingen forskjell på vanlige dager og høytidsdager. Drikker meg aldri full og fester aldri

Anonymkode: ca502...56d

AnonymBruker
Skrevet

Drakk 2 glass vin på nyttårsaften sist, før det var det noen glass på jentetur i høst, og før det en øl på 14 dagers sydentur i fjor sommer... Hehe😄 Lite med andre ord, og veeeldig sjelden i ferier! 

Anonymkode: 906d8...597

Skrevet

Hvis jeg er på besøk hos mine foreldre i hjembyen, drikker vi vin til middag hver dag i høytidene, og deretter et glass eller to ekstra utover kvelden (for de som har lyst på). Er jeg hjemme hos meg selv, drikker jeg i sosiale sammenhenger som vanlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drikker minimalt, og har ikke kjøpt noe inn for påsken

Anonymkode: 0545d...038

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker høytider. 

Jeg tar gjerne 2 - 3 øl hver helg, men hva med høytider? Har kanskje overdrevet mitt kjøp, da jeg kjøpte 5 liter vin, en flaske whiskey og 12 øl. (delt på 2 personer) Dette skal holde til over påske, ingen fest bare kos.

i tider som dette, da jeg vil fokusere i en litt annen retning når det gjelder studier og har nok å henge fingrene i, så drikker jeg ikke i det hele tatt. vanligvis ville jeg kjøpt en flaske vin, og delt den med en venninne. bare jeg og henne. helt uten "menn". :P

Anonymkode: 47c2e...aae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt inn til påsken. Er hos foreldrene mine som nesten har hamstret, haha. Jeg kan fint finne på å drikke 1-2 øl flere dager i uken. Drikker ikke brus noe særlig, foretrekker en god øl. 

Anonymkode: 2790a...f1f

Skrevet

3 -4 øl nesten hver dag.Men jeg har ingen problem med alkohol altså ,kan ha opphold på mange mnd'er også.

Skrevet
Den 23.3.2016 at 22.32, AnonymBruker skrev:

Tenker høytider. 

hva er greien med denne drikkekulturen? ikke at mdma som det står skrevet om her er noe bedre, men å drikke hver helg hadde jeg ikke klart. og å hamstre inn en haug med alkohol i påsken, i stedet for mat og andre nødvendige ting skjønner jeg ikke greia med. jeg syntes at det hadde holdt med vinen, men jeg vet jo ikke hva du tåler av alkohol, så... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...