AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Vil jeg få purregebyr ved å søke om betalingsutsettelse nå når fristen var den 15.03? Ved for sen betaling er det 14 dager som gjelder. Anonymkode: 2e2c8...36e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Ble veldig usikker. I følge informasjon hos lånekassen så må det søkes om betalingsutsettelse før fristen. Men e-posten jeg fikk i går sier noe annet. Dette skjer hvis du ikke betaler eller søker om utsettelse nå:- Vi sender deg purring i posten- Det legges til et purregebyr på 280 kroner- Purringen vil ha over dobbelt så høyt beløp – både denne månedens regning og neste måneds regning, pluss purregebyr- Det legges til forsinkelsesrenter på lånet ditt – du betaler mer for hver dag du ikke ordner opp Anonymkode: 2e2c8...36e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 Du kan ikke få utsettelse for en termin som har forfalt før du søkte - mao. så vil LK fortsette å behandle denne regningen som ubetalt. Det du kan gjøre er å søke om utsettelse for neste termin. Anonymkode: 69bdf...591 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 Muligheten for å søke om utsettelse er der. Slik jeg forstår systemet må jeg søke om utsettelse (eller betale) for ubetalt faktura for å kunne søke om utsettelse for neste forfall. Har bestemt meg for å betale, så jeg slipper eventuelt purregebyr. Anonymkode: 2e2c8...36e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå