PaperFlower Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Jeg har startet jakten på en foundation som faktisk passer hudtonen min. Har en veldig lys og kald hudtone, og har egentlig gitt opp å lete i butikker da de lyseste alltid er for mørk og oransje for meg. Jeg bor på et ganske lite sted med dårlig utvalg av butikker, foruten H&M, Vita og et par små parfymerier med enda dårligere utvalg. Har derfor begynt å se hva som finnes på nettet. Har også veldig tørr hud, noe som gjør det hele hakket vanskeligere. Alt med "matte finish", "velvet finish" og med silikon som en ingrediens styrer jeg unna med en gang. (Sistnevnte er noe jeg har hørt ikke passer godt med tørr hud. Og min hud er veldig, veldig tørr og flassete.) Jeg finner ikke noe informasjon om vareprøver på nettsidene. Den eneste nettsiden jeg fant god informasjon om hvordan å få tilsendt vareprøver er hos Tikei.no men der har de bare pudder, og det er ikke noe jeg med min tørre hud ute etter dessverre. Så jeg lurer på om jeg i det hele tatt skal orke å sende de forskjellige sidene jeg har funnet interessante foundationer på, f.eks. Kicks.no, en mail å spørre om å få tilsendt vareprøve i posten eller ikke... Jeg betaler gjerne litt for de, så takker ikke nei om de krever 30,- for eksempel. Hva tror dere? Vet dere om noen (trygge) nettsider som sender prøver om man spør om det? Helst norske, men utenlandske nettsider kan jeg også prøve.
Gjest Honeyblossom Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Hvordan er huden din sånn ellers? Hvis du bare trenger foundation for å jevne ut hudfargen og skjule en liten kvise eller to så kan du kanskje prøve en bb cream instedenfor? Min erfaring er at den blander seg bedre med huden enn foundations
PaperFlower Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2016 5 minutter siden, Honeyblossom skrev: Hvordan er huden din sånn ellers? Hvis du bare trenger foundation for å jevne ut hudfargen og skjule en liten kvise eller to så kan du kanskje prøve en bb cream instedenfor? Min erfaring er at den blander seg bedre med huden enn foundations Et godt forslag, men jeg tror nok jeg trenger sterkere saker. Har vel mellom 2 og 4 kviser til en hver tid, i tillegg til en god del kvisearr fra tenårene som jeg gjerne skulle ha dekket over. Har også generellt en ugjevn hudtone, med masse rødt på nesa, munnvikene, haka og kinnene. Blir litt off-topic dette, men jeg har sett litt på BB kremer som jeg kan bruke til daglig - når jeg ellers bare pakker på der det trengs, men det er så dårlig utvalg av farger der også. De aller lyseste jeg finner blir jo kjempemørk på meg. Iallefall ser det sånn ut på bildet, har dog aldri faktisk prøvd det på huden min. Men jeg ser for meg at om det skal være noe vits så må det jo passe hudtonen min sånn nogenlunde, så kviser o.l. blir mindre synlige... Hvis ikke kan jeg jo bare bruke en av de 4 foundationene jeg har liggende her hjemme som heller ikke passer meg?
Gjest Honeyblossom Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 3 minutter siden, PaperFlower skrev: Et godt forslag, men jeg tror nok jeg trenger sterkere saker. Har vel mellom 2 og 4 kviser til en hver tid, i tillegg til en god del kvisearr fra tenårene som jeg gjerne skulle ha dekket over. Har også generellt en ugjevn hudtone, med masse rødt på nesa, munnvikene, haka og kinnene. Blir litt off-topic dette, men jeg har sett litt på BB kremer som jeg kan bruke til daglig - når jeg ellers bare pakker på der det trengs, men det er så dårlig utvalg av farger der også. De aller lyseste jeg finner blir jo kjempemørk på meg. Iallefall ser det sånn ut på bildet, har dog aldri faktisk prøvd det på huden min. Men jeg ser for meg at om det skal være noe vits så må det jo passe hudtonen min sånn nogenlunde, så kviser o.l. blir mindre synlige... Hvis ikke kan jeg jo bare bruke en av de 4 foundationene jeg har liggende her hjemme som heller ikke passer meg? Skal ikke være lett å kjøpe foundations..
applestories Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Henger meg på denne og håper du får svar. Jeg har også slik umulig hud med røde flekker, klumper og kviser og jeg vet ikke hva... Håper noen har tips til deg!
Upadiela Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 Kanskje ikke heeeelt det du er ute etter, men har du beveget deg innom koreansk sminke? De har gjerne litt lysere farger i tillegg til at man kan bestille prøver i sånn 10pk !
PaperFlower Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2016 7 minutter siden, Upadiela skrev: Kanskje ikke heeeelt det du er ute etter, men har du beveget deg innom koreansk sminke? De har gjerne litt lysere farger i tillegg til at man kan bestille prøver i sånn 10pk ! Hm, interessant! Har du forslag til noen nettside?
yupyup Skrevet 24. mars 2016 #8 Skrevet 24. mars 2016 2 minutter siden, PaperFlower skrev: Hm, interessant! Har du forslag til noen nettside? Ikke meg du spør, men jeg er kjempefornøyd med testerkorea.com. Og så får du i tillegg med samples på andre ting, og det liker vi jo!
Cc Skrevet 24. mars 2016 #9 Skrevet 24. mars 2016 Du kan gå innom Kicks, og spørre om å få prøve først før du kjøper. Eller hvis du liker foundation i butikken, kan du spørre om de kan forsegle produktet og få med prøve. Slik at du kan returnere den, hvis du ikke liker den. Og de kan prøve foundation på deg og du kan gå med den.
PaperFlower Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #10 Skrevet 24. mars 2016 Et øyeblikk siden, Cc skrev: Du kan gå innom Kicks, og spørre om å få prøve først før du kjøper. Eller hvis du liker foundation i butikken, kan du spørre om de kan forsegle produktet og få med prøve. Slik at du kan returnere den, hvis du ikke liker den. Og de kan prøve foundation på deg og du kan gå med den. Det er dessverre ingen Kicks i nærheten her jeg bor, så det blir litt vanskelig. men det hadde definitivt vært det beste.
PaperFlower Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #11 Skrevet 24. mars 2016 5 minutter siden, yupyup skrev: Ikke meg du spør, men jeg er kjempefornøyd med testerkorea.com. Og så får du i tillegg med samples på andre ting, og det liker vi jo! Hmm, interessant side. Hører jo så mye om koreanske produkter, spesielt på Youtube, så det skal jeg sjekke ut iallefall. Takk! 1
Cc Skrevet 24. mars 2016 #12 Skrevet 24. mars 2016 Eller et annet parfymeri. Vita Exclusive har noen merker som de andre parfymerier har. Hvis du har butikken i nærheten. Prøv deg frem😊
Upadiela Skrevet 24. mars 2016 #13 Skrevet 24. mars 2016 Skrev et innlegg, men ble visst ikke postet?! Uansett; jeg handler på ebay! Finner spesifikke selgere, som har egne "butikker". Viktigste er å sjekke at de har mange salg og mye pluss, så nær 100% som mulig, og at de sender fra sør Korea. Ellers kan man få fakes og det er ugh. For eksempel denne selgeren har jeg kjøpt fra og er fornøyd http://stores.ebay.com/RubyRubyshop
1337 Skrevet 24. mars 2016 #14 Skrevet 24. mars 2016 (endret) Send meg adressen din så skal jeg se om jeg får sendt deg vareprøver fra Inglot (www.inglot.no)! Jeg var ordentlig plaga av hud som flassa på hakepartiet og nesa, samt veldig fet hud i panna og digre kviser! Har også my arr og ekstremt ujevn hudtone.. Var på leiting etter foundation som skjulte både tørr og fet hud, samt dekker arr og jevner ut hudtonen. Heldigvis fikk jeg høre om Inglot og nå bruker jeg ikke noe annet! Har ikke hatt en kvise siden jeg begynte med denne sminken, det har forandret både meg som person og hverdagen min. Har også fått kommentarer i det siste på at jeg har så fin hud, og at jeg er heldig som slipper å sminke meg så mye!! .. De skulle bare visst hvordan huden min egentlig så ut under all foundationen! Jeg er også veldig lys, bruker den aller lyseste fargen de har http://inglot.no/produkt/face/foundation/hd-perfect-coverup-foundation/hd-perfect-coverup-foundation-72 Endret 24. mars 2016 av 1337
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå