stan Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Var i et badeland nettopp, og ble sittende å undre over hvorfor folk valgte nettopp den eller de tatoveringene. Hvilke(n) tatovering har du, og hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Tar denne som anonym. Jeg har to tatoveringer så langt, men har mange flere planlagt, så fort jeg får tid og penger til det. Jeg har en liten, enkel kattetatovering fordi jeg elsker katter. Jeg vokste opp med både hund og katt, så har ofte lurt på om jeg er et kattemenneske eller et hunemenneske. Etter x antall katter og x antall hunder har jeg endelig funnet ut at jeg er et kattemenneske, både personligheten min og preferansen min sier det. Også er katter nydelige dyr, da! Jeg har også en tekst på armen min fra The Walking Dead-spillet. Et sitat fra hovedkarakteren; "Still not bitten". Den er det flere grunner til at jeg har: - Én grunn er en opplevelse jeg hadde før jeg fikk tatoveringen, som på en måte var en slags seier for meg. - En annen grunn er at jeg er helt hekta på zombier, jeg bare elsker de og alt som har med zombier å gjøre. Jeg tenker ofte på hvordan jeg skulle overleve en potensiell zombieapokalypse, og tror jeg hadde klart meg en god stund. - En tredje grunn er at karakteren i spillet er så fantastisk og modig, selv om hun bare er en liten jente, mutters alene i zombieapokalypsen... Så det blir en slags inspirerende liten tekst jeg ofte ser på armen min. Anonymkode: eb6b2...139 1
stan Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2016 Noe av grunnen jeg begynte å fundere på dette var en mann som hadde en ganske flott tatovering med det kinesiske tegnet for mamma, men med en liten feil. Så det stod enten "maur" eller "det", eller egentlig bare et feilskrevet ord. Jeg sa ikke noe til ham, best å la ham være lykkelig uvitende, men jeg lurte på hvorfor. Hvis han ville vise sin kjærlighet til sin mor, hvorfor ikke skrive "Mamma"?
Vulpine Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 Hvorfor ikke velge noe litt finere enn skrift om han først skulle hedre sin mor, for eksempel et bilde på noe som symboliserer moren? Jeg har veldig mange tatoveringer, noen med dyp personlig mening, andre der det estetiske og ting jeg liker er representert. Til og med noen veldig spontane. Er i grunn veldig lei av spørsmål om mening, hvorfor, hva er historien etc. Alle er viktige for meg, jeg synes de er fine og liker dem, og synes ikke jeg trenger å måtte forsvare for noen hvorfor de er der. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 Fordi jeg liker det, det de er / står for Anonymkode: f4771...896
stan Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2016 2 minutter siden, Vulpine skrev: Hvorfor ikke velge noe litt finere enn skrift om han først skulle hedre sin mor, for eksempel et bilde på noe som symboliserer moren? Jeg har veldig mange tatoveringer, noen med dyp personlig mening, andre der det estetiske og ting jeg liker er representert. Til og med noen veldig spontane. Er i grunn veldig lei av spørsmål om mening, hvorfor, hva er historien etc. Alle er viktige for meg, jeg synes de er fine og liker dem, og synes ikke jeg trenger å måtte forsvare for noen hvorfor de er der. Mener ikke at noen trenger å "forsvare" valget sitt, og jeg beklager om jeg har provosert eller såret noen. Jeg er rett og slett bare oppriktig nysgjerrig på dette. 1
Vulpine Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 11 minutter siden, stan skrev: Mener ikke at noen trenger å "forsvare" valget sitt, og jeg beklager om jeg har provosert eller såret noen. Jeg er rett og slett bare oppriktig nysgjerrig på dette. Ingen grunn til å beklage, og det var ikke ment spesielt til deg. Tenkte bare at når man først var inne på temaet, så kunne det nevnes. Spesielt de som har mange/store/iøynefallende tatoveringer får spørsmål om dette ofte, og vet at jeg og mange med meg har fått nok. Skjønner selvfølgelig godt at man blir nyskjerrig, men det er også de som mener det er noen grunner som er legitime og andre som ikke er det, og i det hele tatt mange som synes det er greit å kommentere på andre, ukjente menneskers utseende uten videre. Igjen, ikke ment spesielt til deg, men tenker nok at noen av disse finnes på internettet og på KG :-) 1
Fiberhusk Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 Har tre rimelig store og to litt mindre. Alle fem er av samme artist, og i samme stil. Fordi stilarten har vært min favoritt hele livet. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 1 time siden, Vulpine skrev: Hvorfor ikke velge noe litt finere enn skrift om han først skulle hedre sin mor, for eksempel et bilde på noe som symboliserer moren? Jeg har veldig mange tatoveringer, noen med dyp personlig mening, andre der det estetiske og ting jeg liker er representert. Til og med noen veldig spontane. Er i grunn veldig lei av spørsmål om mening, hvorfor, hva er historien etc. Alle er viktige for meg, jeg synes de er fine og liker dem, og synes ikke jeg trenger å måtte forsvare for noen hvorfor de er der. At andre er nysgjerrige på tatoveringene dine vil ikke si at du må forsvare de. Nå er ikke jeg en som stiller spørsmål rundt andres tatoveringer helt uten videre, men jeg synes det er artig å høre om bakgrunnen for en tatovering - enten om det er spontant eller nøye tenkt gjennom, om det har en spesiell betydning eller om det er bare noe man liker og annet. Det sier jo en hel del om personen som besitter tatoveringene. Anonymkode: 9a03a...4bb 1
Tekopper Skrevet 25. mars 2016 #10 Skrevet 25. mars 2016 3 timer siden, stan skrev: Noe av grunnen jeg begynte å fundere på dette var en mann som hadde en ganske flott tatovering med det kinesiske tegnet for mamma, men med en liten feil. Så det stod enten "maur" eller "det", eller egentlig bare et feilskrevet ord. Jeg sa ikke noe til ham, best å la ham være lykkelig uvitende, men jeg lurte på hvorfor. Hvis han ville vise sin kjærlighet til sin mor, hvorfor ikke skrive "Mamma"? Fordi kinesiske tegn er/var en motegreier og gjerne blir tatovert av folk som ikke kan kinesisk (verken personen som har den eller personen som lager den). Så det er sikkert rundt ganske mange som tusler rundt med nesten-riktige kinesiske tegn, og noen med tegn som betyr noe helt annet enn de tror Mine tattoveringer har jeg tatt fordi jeg syns de er pene/morsomme, ingen dype årsaker. 2
karamariell Skrevet 26. mars 2016 #11 Skrevet 26. mars 2016 Jeg har én. Tok den fordi jeg har vokst opp med Kaizers, og dette er designet på singelcoveret til Hjerteknuser. Er ikke så veeeldig glad i låten, men designet er fint. 2
Cleopatra. Skrevet 26. mars 2016 #12 Skrevet 26. mars 2016 Jeg har fire; en av de er litt "tullete"; liten og mest til pynt Den ene forbokstaven til noen som betyr mye for meg, et Disney-sitat og det siste en gjenstand. 1
Cathj Skrevet 26. mars 2016 #13 Skrevet 26. mars 2016 Jeg har to. De er små, og begge er veldig enkle. Jeg har en liten geometrisk en på innsiden av håndleddet, og et lite sitat (tre ord) rett under albuen på innsiden av armen. Førstnevnte tok jeg på en reise sammen med samboeren min. Han kjente til tatovøren, og skulle selv ta en. Det ble en søt greie vi gjorde sammen. Sistnevnte tok jeg for omtrent 6 år siden, og den tok jeg veldig spontant. Den er veldig fin, og betyr veldig mye for meg og den situasjonen jeg var i da (mer enn jeg var klar over på det tidspunktet!). Jeg tror nok jeg tok den bare for å bevise overfor meg selv at jeg kunne være spontan, dog, og vet at det kunne gått skikkelig dårlig, og at jeg kunne angret skikkelig. Det blir med disse, jeg skal ikke ha flere. 1
accountdeleted Skrevet 26. mars 2016 #14 Skrevet 26. mars 2016 Jeg har en aminosyrekjede på underarmen, fra et sitat av Carl Sagan (var et stort CS-fan da jeg var liten); “The nitrogen in our DNA, the calcium in our teeth, the iron in our blood, the carbon in our apple pies were made in the interiors of collapsing stars. We are made of starstuff.” 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #15 Skrevet 26. mars 2016 Jeg har to svaler, tok de fordi jeg synes de var fine - så ingen dypere årsak enn det. Jeg var 18 og synes det bare det å tattovere seg var tøft. Ville nok ikke tatt de i dag, selv om jeg ikke synes de er skjemmende. Anonymkode: 7e1d8...db4 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #16 Skrevet 26. mars 2016 Jeg har "alltid" tatovert på håndleddet. Referanse til Harry Potter og min bestevenn. Meget fornøyd med den altså. Anonymkode: 13561...52c 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #17 Skrevet 26. mars 2016 Jeg har mange som ikke betyr noe som helst for meg annet enn at jeg synes de var fine.. Anonymkode: 061fe...acb 3
Emelisse Skrevet 27. mars 2016 #18 Skrevet 27. mars 2016 Jeg har fire store tatoveringer. Alle har utgangspunkt i ting jeg har brukt mye tid og krefter på over mange år, og som er en viktig del av meg. De er også utført i samme stil, men av to ulike tatovører. Synes det er mye hummer og kanari av motiver ute og går, selv om "eieren" forhåpentligvis er fornøyd selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå