AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Det foregår en stor diskusjon her inne på kom en Matgruppe. Vi er to stk som jobber med mat. Liker å lage mat, og vi er begge medlemmer av grupper og blogger som driver med mat. Nå vil vi starte vår egen. Vi er i jobb, så at vi kan sitte vakt å passe på, blir lite aktuelt. Gruppen vil være lukket. Så lenge folk søker medlskap, så regner jeg med at de har samme interesse. Hvilke mat? Vi har ikke kom til navn på gruppen, men ser for oss mat folk liker å lage til hverdag og fest. Samt kaker og desserter. Det er noen få regler vi vil ha. Det er at folk legger ut bilde av maten, og fremgangsmåten. Å fylle siden med spørsmål som (eks) jeg har ikke olivenolje,kan jeg bruke annen olje?det står at det skal være rød gelé på kaken, kan jeg bruke grønn? Vi vil oppfordre folk til å Google enkle ting, istedenfor å samme ned siden.Når det gjelder bilder og oppskrifter,kan folk stiller spørsmål til eieren av bilde og oppskrift. Vi vil ha så få regler som mulig, desto mindre kritikk. Så her blir det mest brukeren som " styrer" gruppen. Så vil vi at de skal skrive ca tid det brukes på retten. Har dere noen innspill? Tenker da på regler, mat..ja hva som helst. Anonymkode: a5e37...c1d 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Jeg tror nesten det første dere bør tenke på er hva som skal skille deres gruppe fra alle andre grupper? Nå har vi jo den store gruppen som er veldig omdiskutert (både elsket og hatet), men i løpet av den diskusjonen har det allerede blitt laget minst en ny gruppe med litt annet fokus og veldig anderledes regler. Og det finnes mange andre grupper også, med forskjellig fokus. Så hva er det dere ønsker å tilby? Anonymkode: 0779b...414 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 En plass der alle er velkommen. Der de kan vise maten sin.matgrupper er vel ikke så forskjellig akkurat. Vi vil ikke ha de som varmer fjordland. Eks de som kan lage mat. Uavhengig av nivå. Vi vil også ha noe mere enn pasta, pizza og kylling. Gjerne at de legger ut bilder av fremgangsmåten. Eks bilder jeg har her nå, er hvordan jeg benet ut lammestek. Så tok jeg en ribbe i går, og laget en rull. Og at du kan lage saus helt uten fløte. Eller at du har en fiskegrateng . Både enkelt og vanskelig. Anonymkode: a5e37...c1d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 Jeg er i alle fall medlem av en slik gruppe, den som kom ut av bråket med MFB. Så hvis kriteriene er at alle skal være velkommen, det skal være mer enn pasta og pizza og Fjordland, få regler, null vakthold og mat til både hverdags og fest osv, så er det jo ikke noe nytt for min del. Men det er jo bare å kjøre på uansett, så ser dere jo an interessen etter hvert. Anonymkode: c29de...ac4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Det er allerede en sånn gruppe. .MFG Anonymkode: 14bed...87d 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 Da spør jeg: hva savner dere i dag av matgruppe? Anonymkode: a5e37...c1d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Kan anbefale Mat fra Grunnen. Ikke kjempe aktiv enda, men det kommer seg. Det er en gruppe med lite regler sånn sett. Normal høflighet e vel det eneste som er forventet. Gruppen oppsto som sakt pga diskusjonen om Mat fra bunnen her inne. Anonymkode: 6821e...1fa 1
EvaLena Skrevet 24. mars 2016 #9 Skrevet 24. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da spør jeg: hva savner dere i dag av matgruppe? Anonymkode: a5e37...c1d I grunn savner jeg ikke noe. Det finnes nok av sånne matgrupper allerede. 2
Gjest hulderjenta Skrevet 24. mars 2016 #10 Skrevet 24. mars 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da spør jeg: hva savner dere i dag av matgruppe? Anonymkode: a5e37...c1d Ikke noe, mitt behov dekkes av MFG.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #11 Skrevet 24. mars 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da spør jeg: hva savner dere i dag av matgruppe? Anonymkode: a5e37...c1d Jeg for min del savner flere utenlandske oppskrifter, hvor man får presentert ingredienser man ikke har sett før, nye fremgangsmåter og nye kombinasjoner. Det er spesielt en bruker jeg har lagt merke til inne på MFB, som legger ut oppskrifter fra landet hun kommer fra og tar bilde av ingrediensene hun bruker. En gruppe fylt med slike oppskrifter ville vært flott. Selvsagt kunne jeg googlet oppskrifter på egenhånd,men det er jo greit å ha oppskrifter som er tilpasset det man får tak i her til lands. Anonymkode: a3e4c...5b4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå