AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Jeg er så lei av krangling og trass. Jeg har to nydelige unger på 7 og 4 år som stort sett er venner, men de har flere krangler hver eneste dag. Jeg blir gal. Gleder meg sååå til de blir store. Jeg er så lei av trass og tull. Type "vil ikke ha middag", "vil ikke komme", osv osv. Kan jo bare drite i at den ene eller begge ikke kommer til middagsbordet, og ikke vil pusse tennene. Men hva slags barn får man da ? Hvordan vil de da klare seg når de blir større ? Hvordan blir de da å håndtere om noen år ? Så slike kamper MÅ man jo ta, men hvorfor kan de ikke ta en pause bare EN DAG. Jeg kjenner at jeg gruer meg til å kle på, pusse tennene, middagstider, o.l. Hver eneste dag. Har barnevakt sjelden, kanskje 3 ganger i året og når vi har det så er det kun ei natt. Mannen min jobber mye og er borte store deler i måneden. Skulle av og til ønske det var jeg som hadde en slik jobb Anonymkode: 03fa2...c13
Gjest Blomsterert Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei av krangling og trass. Jeg har to nydelige unger på 7 og 4 år som stort sett er venner, men de har flere krangler hver eneste dag. Jeg blir gal. Gleder meg sååå til de blir store. Jeg er så lei av trass og tull. Type "vil ikke ha middag", "vil ikke komme", osv osv. Kan jo bare drite i at den ene eller begge ikke kommer til middagsbordet, og ikke vil pusse tennene. Men hva slags barn får man da ? Hvordan vil de da klare seg når de blir større ? Hvordan blir de da å håndtere om noen år ? Så slike kamper MÅ man jo ta, men hvorfor kan de ikke ta en pause bare EN DAG. Jeg kjenner at jeg gruer meg til å kle på, pusse tennene, middagstider, o.l. Hver eneste dag. Har barnevakt sjelden, kanskje 3 ganger i året og når vi har det så er det kun ei natt. Mannen min jobber mye og er borte store deler i måneden. Skulle av og til ønske det var jeg som hadde en slik jobb Anonymkode: 03fa2...c13 Du har lov til å være lei. Du kommer sikkert til å få kommentarer som "sånn er det å ha barn" :-) Ja,det er det,men en får lov til å erkjenne at en blir dønn sliten iblant: -) tror det er tegn på at du er en ansvarsfull mor som faktisk ser hvilke kamper en må ta,og alvoret i om en IKKE gjør! Alle aldre har sitt,og noen barn er mer krevende og har sterkere personlighet enn andre. Vet ikke om dette stemmer,men ser og har opplevd at de mest krevende som små,blir roligere som ungdom. Og motsatt. Du kan jo håpe: -) Det blir jo ekstra mye når du er så mye alene med dem også. Ta de med på skogstur,gjør noen aktiviteter ute sammen? Da får du jo i det minste en pause samtidig som de blir slitne. Men mulig du gjør det da. Jeg bare foreslår det,for hadde og har alltid med aktive unger utendørs. Der får de utfolde seg og være opptatt med annet. Og da er de som regel mer opptatt av roligere aktiviteter innendørs senere.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 Slik er det å ha barn, men det høres ut som om du har det litt tyngre enn normalen. Å GRUE seg til nesten hver eneste del av dagen må jo være et mareritt. Du sier din mann jobber borte. Er det ikke mulig for han å få seg jobb i nærområdet? Det er vanskelig å være konsekvent og stå på ditt med barna når du er så utslitt som du er, og kan ting skli litt ut. Vet ikke om det er tilfellet her. Hva sier mannen din? Anonymkode: a61b5...993
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 Jeg er klar over at det er sånn å ha barn. Og som jeg skrev så er de nydelig, snille og god. Det er disse kampene hver eneste dag som utmatter meg. Det hjelper veldig på når mannen er hjemme for da er vi to om å ta disse kampene. Vi er ute i skogen hver dag for vi har en hund som trenger turer. Jeg elsker å være i naturen og det gjør ungene og. Men det å kle på seg syns minste er helt forferdelig og det er alltid en kamp. Noe som er rart, for når klærne er på og vi ute så elsker han det. Ungene er veldig aktive, henger i trærne og er nesten som apekatter. De leker så fint sammen ute og inne, men det må alltid krangles innimellom. Leker fint en time, krangling neste time, så venner igjen, så krangling. Så jeg er heldig og har herlige unger, det er vel bare det at jeg vet trassingen og kampene kommer og jeg syns det er nokså slitsomt når det er samme greia hver dag. Eldste var slik som minsten er nå når han var liten han også, så det er vel noe med alderen. Føler at da eldste akkurat var ferdig med trassingen så begynte minstemann. Nei, han kan ikke det. Når han er hjemme så føles alt veldig annerledes ut. Så jeg er vel veldig sliten nå. Hehe, ansvarsfull mamma ja. Joda, kan vel trøste meg med at jeg er det. Prøver jo å oppdra mine søte små til omtenksomme, og oppegående mennesker og da må det vel strev og frustrasjon til Anonymkode: 03fa2...c13
Macro Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er klar over at det er sånn å ha barn. Og som jeg skrev så er de nydelig, snille og god. Det er disse kampene hver eneste dag som utmatter meg. Det hjelper veldig på når mannen er hjemme for da er vi to om å ta disse kampene. Vi er ute i skogen hver dag for vi har en hund som trenger turer. Jeg elsker å være i naturen og det gjør ungene og. Men det å kle på seg syns minste er helt forferdelig og det er alltid en kamp. Noe som er rart, for når klærne er på og vi ute så elsker han det. Ungene er veldig aktive, henger i trærne og er nesten som apekatter. De leker så fint sammen ute og inne, men det må alltid krangles innimellom. Leker fint en time, krangling neste time, så venner igjen, så krangling. Så jeg er heldig og har herlige unger, det er vel bare det at jeg vet trassingen og kampene kommer og jeg syns det er nokså slitsomt når det er samme greia hver dag. Eldste var slik som minsten er nå når han var liten han også, så det er vel noe med alderen. Føler at da eldste akkurat var ferdig med trassingen så begynte minstemann. Nei, han kan ikke det. Når han er hjemme så føles alt veldig annerledes ut. Så jeg er vel veldig sliten nå. Hehe, ansvarsfull mamma ja. Joda, kan vel trøste meg med at jeg er det. Prøver jo å oppdra mine søte små til omtenksomme, og oppegående mennesker og da må det vel strev og frustrasjon til Anonymkode: 03fa2...c13 Er det ikke noe som heter at alle gode mødre er slitne? Gå inn på soverommet og skrik ned i puta av og til! Det hjelper meg i hvertfall. Uten at ungene hører det selvsagt. 1
dr.Zhivago Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 Jeg syns også at alle aldre har sin "kamp".. Man kan aldri "slappe av", fordi det er Alltid ett eller annet.. Det var godt sagt over her :"alle gode mødre er slitne". Den skal jeg ta med meg og plukke frem når krampa holder på å ta meg Det heter seg jo også at det er bra for søsken å krangle litt?? Sikkert mager trøst, men allikevel.. Stå på alle gode mødre og god påske 😆
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 Å ja det er tøft å være mamma til tider!! Jeg elsker mine to små skatter, de er nydelige!! Men. Jeg har en dårlig dag i dag. Har vært hjemme alene med mine to små gutter hele påsken (siden lørdag), faren er offshore. Det har regnet og vært dritvær nesten hver dag. Minstemann får tenner og er grinete og klengete og sover dårlig. Den eldste maser og maser og skal ha oppmerksomhet hele tiden. Vi har vært ute å lekt, besøkt venner og familie noen ettermiddager, gått på kafé, bakt osv. Har hatt det veldig koselig. Men i dag er jeg helt ferdig, helt tom. Minste sover nå, og eldste ser på film. Endelig sitte litt i fred. Jeg er utslitt. Vi er flere i samme båt. Føler med deg. Den at "alle gode mødre er slitne" trengte jeg å lese akkurat nå 😊 Klem til Ts og alle andre gode mødre! God påske! Anonymkode: c51be...591
Jolene Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 Klem til dere alle sammen! Det eneste jeg klarer å lese mellom linjene, er kjærlighet til barna deres. Det er vakkert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå