Gå til innhold

Man vil aldri bli lykkelig

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Om man ikke er i stand til å være lykkelig i eget selskap. Jeg tror ikke at man virkelig kan være lykkelig om man må være med andre mennesker for å være lykkelig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke enig. Hva som fremkaller lykkefølelse hos hver enkelt er ikke universelt. Jeg har det helt fint i eget selskap. Det er ikke fantastisk og det er ikke kjipt. Men LYKKELIG. Nei, det fremkaller jeg ikke av meg selv, for min del kommer LYKKE i interaksjon med andre mennesker.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
34 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg er ikke enig. Hva som fremkaller lykkefølelse hos hver enkelt er ikke universelt. Jeg har det helt fint i eget selskap. Det er ikke fantastisk og det er ikke kjipt. Men LYKKELIG. Nei, det fremkaller jeg ikke av meg selv, for min del kommer LYKKE i interaksjon med andre mennesker.

Jeg har ingen tro at man kan virkelig være lykkelig når lykken er avhenging av andre mennesker.

Skrevet

Hvordan kan det være opp til deg å definere lykke hos andre? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Om man ikke er i stand til å være lykkelig i eget selskap. Jeg tror ikke at man virkelig kan være lykkelig om man må være med andre mennesker for å være lykkelig. 

Hva er lykke, den ultimate opplevelsen av lykke? 

Anonymkode: ead6b...d14

Skrevet

Dersom man ikke har det bra med seg selv, har man det gjerne heller ikke bra i selskap med andre. Derfor er jeg enig med deg i at dette er viktig i utgangspunktet, men det er ikke nødvendigvis slik at lykke kun baseres på hvor glad man er i seg selv. Den baseres ofte også på hvor bra man har det med andre mennesker. Det ene forutsetter gjerne det andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...