Gjest Balian de Ibelin Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Om man ikke er i stand til å være lykkelig i eget selskap. Jeg tror ikke at man virkelig kan være lykkelig om man må være med andre mennesker for å være lykkelig.
Silfen Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 Jeg er ikke enig. Hva som fremkaller lykkefølelse hos hver enkelt er ikke universelt. Jeg har det helt fint i eget selskap. Det er ikke fantastisk og det er ikke kjipt. Men LYKKELIG. Nei, det fremkaller jeg ikke av meg selv, for min del kommer LYKKE i interaksjon med andre mennesker.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 34 minutter siden, Silfen skrev: Jeg er ikke enig. Hva som fremkaller lykkefølelse hos hver enkelt er ikke universelt. Jeg har det helt fint i eget selskap. Det er ikke fantastisk og det er ikke kjipt. Men LYKKELIG. Nei, det fremkaller jeg ikke av meg selv, for min del kommer LYKKE i interaksjon med andre mennesker. Jeg har ingen tro at man kan virkelig være lykkelig når lykken er avhenging av andre mennesker.
Silfen Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Hvordan kan det være opp til deg å definere lykke hos andre?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 1 time siden, Balian de Ibelin skrev: Om man ikke er i stand til å være lykkelig i eget selskap. Jeg tror ikke at man virkelig kan være lykkelig om man må være med andre mennesker for å være lykkelig. Hva er lykke, den ultimate opplevelsen av lykke? Anonymkode: ead6b...d14
Clarity Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Dersom man ikke har det bra med seg selv, har man det gjerne heller ikke bra i selskap med andre. Derfor er jeg enig med deg i at dette er viktig i utgangspunktet, men det er ikke nødvendigvis slik at lykke kun baseres på hvor glad man er i seg selv. Den baseres ofte også på hvor bra man har det med andre mennesker. Det ene forutsetter gjerne det andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå