Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det andre som sitter alene i påsken. Uten å bli invitert til eller med noen? Vet at man ikke skal synes synd om seg selv, men jeg skal ærlig innrømme at jeg er ensom å alene i påsken. Har få venner og de få jeg har er opptatt med andre ting. Det blir med en god påske sms.

Ha en gjenlevende forelder som har funnet seg ny partner. Etter ny partner kom inn i bildet, er jeg ikke lenger invitert på familiehytta i påsken. Det er en selvfølge at de to reiser på hytta og treffer resten av familie/slekt som bor på andre siden av landet. Jeg er ikke invitert og får da heller ikke mulighet til å treffe tanter, onkler, kusiner osv. Føler ny partner har tatt over alt, og det er ikke en gang dens familie. Vet jeg høres ut som en sjalu drittunge, men det er absolutt ikke slik ment. Er bare så lei av å alltid være den som aldri blir invitert med. Selv prøver jeg å ta initiativ, men da ha de som regel allerede andre planer. Og da sitter jeg der alene. 

Andre som sitter med samme følelse rundt påske og ensomhet?? Del gjerne med dere :) 

Anonymkode: 93ffe...74e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger må man invitere seg med til andre. Det er blant annet i slike tilfeller som dette. Bør være unødvendig å få en formell invitasjon av ens forelder.

Anonymkode: 6548c...451

• Liker 2
Skrevet

Er ikke invitert noen steder jeg heller, men det er mest fordi det er ingen som det er særlig naturlig å bli invitert til. Men jeg opplever heldigvis ikke ensomhet, da kidsene nå er hjemme iblant. Det er merkelig hvor stor forskjell det er å være helt alene i leiligheten kontra at ungene er hjemme men nødvendigvis ikke inne, så jeg føler meg heldig der.

Det høres forresten ut som du må sette foten litt ned og si; hei, SE meg, jeg er faktisk her jeg også!

• Liker 1
Gjest cheshirecat
Skrevet (endret)

Jeg er helt alene denne påska og det er faen meg digg !! Jeg skal valse rundt naken mesteparten av tiden, spille musikk alt for høyt, drikke rødvin fra morra til kveld, sovne når og hvor jeg vil! Og nei, jeg er ikke ensom, selv om jeg er alene. Først av alt fordi jeg kjeder meg basicly aldri (har en million ting jeg skulle ha gjort/burde ha gjort/ tenker å gjøre (men ikke gidder..) - også har jeg jo de retarderte vennene (og Uvenn, om du vil..) - her på KG som jeg elsker å kaste bort tida mi på 😁 SCHKÅÅL og god påske! 🐥🍷🐣🍷🐥😁

Endret av cheshirecat
Skriveleif
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger må man invitere seg med til andre. Det er blant annet i slike tilfeller som dette. Bør være unødvendig å få en formell invitasjon av ens forelder.

Anonymkode: 6548c...451

Selv om det er foreldre, så er det ikke nødvendigvis så enkelt å invitere seg selv. Ikke alle familier har det likt. Som voksen, er jeg nok ikke ønsket på hytta sammen med min forelder og partner. De forventer nok at jeg klarer å ha egne planer i feks. påsken.

Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Blir alltid like overrasket over hvor egosentriske og lite inkluderende enkelte familier kan være... Kanskje har jeg bare vært heldig med min familie, som holder døra åpen for oss alle selv om vi er voksne og det kanskje er forventet i enkelte miljøer at vi nå skal ha vår egen familie og egne planer. Hverken jeg eller mine søsken har det, og vi kommer og går som vi vil, gamlingene og resten av familien er bare overlykkelige for at vi gidder å komme hjem oftere enn en gang i året for å være sammen med dem. 

Det går jo an å slenge inn ei melding eller en telefon om de har en ekstra sengeplass til deg også, det må være lov å invitere seg selv til familien, og de må da klare å forstå at hvis du ikke har din egen kjernefamilie eller planer med venner så er de et naturlig valg å feire høytider og ferier sammen med. Hvis ikke så går det jo an å høre med venner som bor i nærheten hvilke planer de har for ferien, og om noen av de planene kanskje kan involvere en til hvis det passer for deg tid og avstandsmessig. Hvis man aldri sier at man er planløs og ensom, hvordan i alle dager skal andre da kunne vite det? Jeg er i nesten samme situasjon som deg ts, voksen, barnløs, bor alene, og bor et stykke unna familien min. De aller fleste vennene mine her i byen har samboer/ektefelle, barn, hytte på fjellet og masse planer i alle ferier. I løpet av fjoråret møtte jeg bunnen etter et brudd med samboeren, som jeg brukte å feriere med, og stod på fullstendig bar bakke og følte meg aldri så alene. Jeg innså at vennene mine og familien min ikke kunne lese tankene mine, og har etterhvert blitt flinkere til å ta tak, invitere til aktiviteter eller si rett ut at jeg ikke har noen planer men gjerne lar meg invitere med på turer og aktiviteter. Jeg tror ikke våre nærmeste innser hvor ensomt det kan føles før vi faktisk forteller dem det, og etter at jeg åpnet meg mer for dem har det blitt mer naturlig eller lettere for mine venner her i byen å inkludere meg selv om de har planer med sin egen familie. Det er kleint å spørre, og det er kleint å innrømme for andre at man føler seg ensom og utelatt, men hvis du faktisk føler det sånn så må du ta tak selv. 

Anonymkode: 02f24...152

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er :) Alle venninner og familie er bortreist. Også kjæresten min. Og vi har vel egentlig en pause, så jeg hører ikke stort fra han. Jeg prøver å tenker at nå kan jeg få gjort ting som jeg ellers aldri får tid til, bare gjøre det JEG har lyst til, men det er visst ikke så enkelt når man KAN. Det føles ganske ensomt det her.

Hva gjør du på om dagene da? Klem

Anonymkode: a1fb3...c58

AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg er jo ensom fordi barnet er hos far og hans samboer i påsken, men jeg nyter jo også det å kunne være alene. Hadde jeg blitt invitert med noen steder nå i dag så hadde jeg takket pent nei. Trives i mitt eget selskap og koser meg når jeg kan få gjøre det jeg vil. Jeg er jo ikke ensom ellers, så dersom jeg hadde ønsket å være sammen med andre i påsken så hadde jeg nok vært litt føre var og invitert folk i stedet for å vente på invitasjon.

Anonymkode: ee193...a92

Skrevet

Er heller ikke invitert noen plass, men det passer meg utmerket. Koser meg og har hatt ett veldig hyggelig besøk. Det holder for meg. Maler litt innendørs og pusler i hagen når været er bra. Spiller musikk, ser film og drikker rødvin. Kan man ha det bedre?

Men ok, skulle ønske at broren min inviterte meg på kaffe en dag da, men ingen big deal.

Skrevet

TS,  i tilfelle du føler deg litt "rar" og utenfor,  så vil jeg bare si at det er ganske vanlig å være alene i påsken hvis man ikke har sin egen kjernefamilie. Venner er jo gjerne opptatt med sitt da. Bare den tanken kan hjelpe på til å trives alene, tenker jeg,  og få gjort unna ting du ellers ikke får gjort, ta hjemme-spa, bingewatche tv-serier, gå på museum i egen by eller hva nå folk gjør. 

Ellers noen kloke ord fra ab...152 her.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er :) Alle venninner og familie er bortreist. Også kjæresten min. Og vi har vel egentlig en pause, så jeg hører ikke stort fra han. Jeg prøver å tenker at nå kan jeg få gjort ting som jeg ellers aldri får tid til, bare gjøre det JEG har lyst til, men det er visst ikke så enkelt når man KAN. Det føles ganske ensomt det her.

Hva gjør du på om dagene da? Klem

Anonymkode: a1fb3...c58

Prøver også å gjøre ting som jeg ikke gjort ellers, men det begrenser seg må jeg innrømme. Jeg går arbeidsledig og det i seg selv er deprimerende nok. Er av den grunn mye alene i ukedagene og når påsken kommer i tillegg, blir det gørr kjedelig og ensomt. Sofaen og TV er min beste venn for tiden....

Ts.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er vitsen at nesten samme tema ble åpnet?  SE HER

Den 23.03 har jeg vært på kino, Batman vs Superman Dawn of Justice har jeg sett. Men heldigvis bor jeg ganske nærme Sverige, og der har jeg vært på shopping den 25.03.

Etter at jeg har kommet fra Sverige, og dag 24.03 har vært så elendig kjedelig.  Det var liksom ingenting å finne på, det var nesten at jeg holdt på å spy så kjedelig var det.

Anonymkode: 60261...70a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ensom i påsken. Ikke fordi jeg ikke har blitt invitert noe sted, men fordi jeg jobber. Er helt alene hjemme, og alle nærmeste naboer er bortreist så jeg synes det er litt vanskelig om nettene. Gleder meg til mannen kommer hjem på mandag :) 

Anonymkode: a1d9e...5ac

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den 23.03 har jeg vært på kino, Batman vs Superman Dawn of Justice har jeg sett. Men heldigvis bor jeg ganske nærme Sverige, og der har jeg vært på shopping den 25.03.

Etter at jeg har kommet fra Sverige, og dag 24.03 har vært så elendig kjedelig.  Det var liksom ingenting å finne på, det var nesten at jeg holdt på å spy så kjedelig var det.

Hvem ba om din dagbok??

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I så fall er det du som driter på draget iom at du startet tråden din etter denne ble startet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

17 minutter siden, Silfen skrev:

I så fall er det du som driter på draget iom at du startet tråden din etter denne ble startet.

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem ba om din dagbok??

For å informere dere bare, det er ikke jeg som har åpnet dette tråden.

@Silfen roe ned hormonene dine :).

Skrevet

Det går for det samme. Din tråd er nyest, ergo bør du spørre deg selv hvorfor det er flere tråder med samme tema. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den ‎24‎.‎03‎.‎2016 at 13.40, AnonymBruker skrev:

Er det andre som sitter alene i påsken. Uten å bli invitert til eller med noen? Vet at man ikke skal synes synd om seg selv, men jeg skal ærlig innrømme at jeg er ensom å alene i påsken. Har få venner og de få jeg har er opptatt med andre ting. Det blir med en god påske sms.

Ha en gjenlevende forelder som har funnet seg ny partner. Etter ny partner kom inn i bildet, er jeg ikke lenger invitert på familiehytta i påsken. Det er en selvfølge at de to reiser på hytta og treffer resten av familie/slekt som bor på andre siden av landet. Jeg er ikke invitert og får da heller ikke mulighet til å treffe tanter, onkler, kusiner osv. Føler ny partner har tatt over alt, og det er ikke en gang dens familie. Vet jeg høres ut som en sjalu drittunge, men det er absolutt ikke slik ment. Er bare så lei av å alltid være den som aldri blir invitert med. Selv prøver jeg å ta initiativ, men da ha de som regel allerede andre planer. Og da sitter jeg der alene. 

Andre som sitter med samme følelse rundt påske og ensomhet?? Del gjerne med dere :) 

Hei ts!

Jeg sitter også en del alene i påsken. Jeg har også få venner, og de jeg har er opptatt med sitt/familiebesøk osv. Jeg har vært på besøk hos en tante i dag, men ellers har jeg vært alene i påskedagene.

Jeg vet veldig godt hvordan det er når den foreldren man har igjen finner seg en ny partner. Jeg har vært der selv. Både min lillebror og jeg ble nedprioritert fremfor den "nye" familien hvor det var mange barn og barnebarn. Eller det vil si; vi ble glemt. Min bror og jeg ble ikke invitert til familiemiddager, juleselskap eller andre selskap for den saks skyld. Da handlet alt om barna på den andre siden og alle barnebarna. Min mors oppførsel har ødelagt mitt forhold til henne.

Kan du ta direkte kontakt med dine tanter, onkler og søskenbarn? Gjerne forsøke å avtale besøk hos dem direkte?

Så, ja, jeg sitter også en del alene, så jeg vet hvordan du har det!

Jeg håper du får en veldig fin påske allikevel :)

Anonymkode: e3bdd...1aa

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei ts!

Jeg sitter også en del alene i påsken. Jeg har også få venner, og de jeg har er opptatt med sitt/familiebesøk osv. Jeg har vært på besøk hos en tante i dag, men ellers har jeg vært alene i påskedagene.

Jeg vet veldig godt hvordan det er når den foreldren man har igjen finner seg en ny partner. Jeg har vært der selv. Både min lillebror og jeg ble nedprioritert fremfor den "nye" familien hvor det var mange barn og barnebarn. Eller det vil si; vi ble glemt. Min bror og jeg ble ikke invitert til familiemiddager, juleselskap eller andre selskap for den saks skyld. Da handlet alt om barna på den andre siden og alle barnebarna. Min mors oppførsel har ødelagt mitt forhold til henne.

Kan du ta direkte kontakt med dine tanter, onkler og søskenbarn? Gjerne forsøke å avtale besøk hos dem direkte?

Så, ja, jeg sitter også en del alene, så jeg vet hvordan du har det!

Jeg håper du får en veldig fin påske allikevel :)

Anonymkode: e3bdd...1aa

Hei :) 

Kjenner meg veldig igjen i det du også skriver om at "ny" familie er første prioritet. Der er det mange barn og barnebarn, noe som er fraværende hos meg. Føler meg også glemt og nedprioritert så det holder. Og det rare er jo at jeg er god nok hvis ny partner er opptatt en helg. Da kan jeg besøkes. Utrolig dårlig følelse å være 2. valg.

Selvfølgelig kan jeg ta kontakt med tanter, onkler osv. "Problemet" er at de bor på andre siden av landet, og når jeg har anledning til å besøke de, som oftes ved høytider og andre friperioder, så er også min forelder+ny partner der, da familiehytta er der.

Mine tanter og onkler vet ikke om "problemet", så de vil synes det er rart om jeg ikke bor på hytta om du skjønner.

Nei, alt er bare kaos. Av og til hadde det vært bedre og vært helt alene. Å være ensom, samtidig som du har familie er det verste som finnes.

Fortsatt god påske til deg også :) 

Skrevet

Påsken i år har vært ganske stusselig.. Jeg har hatt endel vakter i påsken og mannen har tatt med seg barn&bikkje og dratt hjem til sin familie, som er 5 timer unna. Så det har vært meg og kattene liksom. Begynner å føle meg som crazy cat-lady som bor ensom i skogen og skyter på alt som rører seg.. 

Har forsåvidt kost meg litt i mitt eget selskap med seriemaraton på netflix, toast, sjokolade og rødvin. Men gleder meg til påsken er over og familien min kommer hjem i morgen. 

(dessuten er det ok å være på jobb)  (iallefall de vaktene der jeg har hatt 133% tillegg i lønna)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...