AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Imorgen skal jeg til hjemmelandet og jeg driver å ordner reiseforsikring nå, tlf linja til forsikringselskapet er selfølgelig stengt pga påske, Dette skulle jeg hatt tenkt på før jeg vet det, men det gjorde jeg altså ikke. Nå som det er sagt, Så lurer jeg på om : 1. hvis jeg bestiller reiseforsikringa gjennom nettsiden idag, er jeg da forsikret imorgen? Tror neppe det er saksbehandlere som ordner dette nå pga påske (før til evt tirsdag). 2. Jeg skal også forsikre min mor, hun er syk og bor midlertidig sammen med meg, går det som "familie" eller ektefelle/samober? Dette hørtes rart ut, men når jeg fyller ut så står det info om at hvis jeg bestiller så kan jeg også velge som "par" dvs. 2 personer. Betyr det kun samboer/ektefelle? eller blir vi beregnet som familie? Hun er ikke forsikret, jeg har hus og innboforsikring på begge, nå vil jeg gjerne ha reiseforsikring også på oss begge. Håper på svar snarest :)! Takk. Anonymkode: bdd3e...c91
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Reiseforsikringer i Norge gjelder for Nordmenn med bosted i Norge. Du skriver at du skal til hjemlandet ditt, altså er du ikke Norsk statsborger eller medlem av Norsk Folketrygd? Da får du heller ikke gyldig reiseforsikring hos et Norsk selskap, men må henvende det til hjemlandet ditt. Din mor er ikke din partner. Er du over 18 år må dere ha seperate reiseforsikringer, forutsatt at dere er Norske. Er man syk når man tegner reiseforsikring så skal der fylles ut og vedlegges legeerklæring før man vet om og hvilken reiseforsikring man kan få/hva som dekkes og hva som er unntatt. Det du nå holder på med i siste liten, er å spille rusisk rullett. Anonymkode: f947b...839 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 hei! jeg er norsk statsborger og samme min mor glemte å nevne det. men jeg pratet med en saksbehandler, så jeg fikk ordnet det. dette er ikke slik som du tror!! spør heller neste gang du, istedenfor å komme med slike utsagn Anonymkode: bdd3e...c91 1
sonush Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reiseforsikringer i Norge gjelder for Nordmenn med bosted i Norge. Du skriver at du skal til hjemlandet ditt, altså er du ikke Norsk statsborger eller medlem av Norsk Folketrygd? Da får du heller ikke gyldig reiseforsikring hos et Norsk selskap, men må henvende det til hjemlandet ditt. Din mor er ikke din partner. Er du over 18 år må dere ha seperate reiseforsikringer, forutsatt at dere er Norske. Er man syk når man tegner reiseforsikring så skal der fylles ut og vedlegges legeerklæring før man vet om og hvilken reiseforsikring man kan få/hva som dekkes og hva som er unntatt. Det du nå holder på med i siste liten, er å spille rusisk rullett. Anonymkode: f947b...839 Han sier kun at Han skal Til hjemlandet, det betyr kun at Han ikke et etnisk norsk. Han kan være en inder, japaner født i hjemlandet men likevel bodd I Norge I 30 år og være norsk statborger. Ellers enig med deg ift forsikring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå