Gå til innhold

Tror dere det vil bli forbudt med parfyme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer bare. Jeg elsker parfyme. Men så er det jo slik, at den forbanna menneskekroppen har evnen til å bli allergisk. Og pga allergiske mennesker blir ting forbudt å ha med seg, som f.eks dyr. Hvsma skal vi egentlig med allergier?  Synes måten vi mennesker er skapt på er så misslykket og irriterende!!  Vi kommer jo i alle versjoner og må derfor ta hensyn til ting som er jævlig slitsomt å ta hensyn til. Hvorfor må vi være skapt sånn? Er vel den jævla drittnaturen som gjør det.

Anonymkode: 2fe91...f51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper ikke det, på et rent egoistisk plan. Gjerne på arbeidsplasser som skoler og sykehus men ikke ellers. Simpelthen fordi jeg elsker mennesker som lukter godt.

• Liker 2
Skrevet

For min del kunne det iallfall kommet en begrensning. Virker som om mange bruker halve flaska når de går ut, kjenner stanken lenge før du ser de. Er ikke allergisk og bruker parfyme selv en gang i blant, men bruker ikke hele flaska.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer bare. Jeg elsker parfyme. Men så er det jo slik, at den forbanna menneskekroppen har evnen til å bli allergisk. Og pga allergiske mennesker blir ting forbudt å ha med seg, som f.eks dyr. Hvsma skal vi egentlig med allergier?  Synes måten vi mennesker er skapt på er så misslykket og irriterende!!  Vi kommer jo i alle versjoner og må derfor ta hensyn til ting som er jævlig slitsomt å ta hensyn til. Hvorfor må vi være skapt sånn? Er vel den jævla drittnaturen som gjør det.

Anonymkode: 2fe91...f51

Seriøst? Kroppen er helt fantastisk, at vi mennesker ødelegger og gjør det vanskelig for kroppen å fungere optimalt med type mat vi spiser, kremer og parfymer vi påfører den kan ikke lastes kroppen. Det er kun vår egen feil. Du må tenke andre veien :) 

Anonymkode: 60da6...999

Skrevet

Det er vel helst arbeidsplasser og lignende som har forbud mot parfymer og hvordan man kler seg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Parfyme har eksistert i tusener av år. I faraoenes tid i det gamle egypt brukte de parfyme i massevis.

Tror neppe det blir forbudt med det første. Men kanskje enkelte arbeidsplasser der man jobber tett på kunder eller pasienter f.eks, kan oppfordre sine ansatte til å la være å bruke parfyme eller bruke kun beskjedne mengder av det.

Endret av Million
Skrevet

Ting forandrer seg. Før måtte allergikere passe seg selv, nå er det oppslagsplakat på oppslagsplakat om allergener og til og med et lite bibliotek med allergenlistepermer på disken på kafeen, bakeriet og restaurantene i byen vår. Det betyr ikke at allergenene er forbudt. 😊

På sykehus/hjem er det forbudt for personalet å bruke parfyme, neglelakk, hårspray, etterbarberingsvann, parfymerte kremer, osv. Ikke bare på grunn av allergier men fordi parfymelukt er veldig ubehagelig for pasientene. Servitører blir også oppfordret til å la være å bruke parfyme. Men det blir nok ikke ulovlig for privatpersoner å bruke parfyme 😉 med det første.

Synes for øvrig at det er mange anledninger der sterke dufter ikke egner seg. Jeg er med i en maleklubb. Vi holder til i et lite lokale, og det er ei dame som står ved siden av meg. Hun er kjempesnill og god, men etterpå lukter jakken min av parfymen hennes helt til neste gang. :riste:

AnonymBruker
Skrevet

I espekt for allergikere synes jeg det vil være bra om det ble forbud på visse offentlige sted. 

Veldig synd at mange mennesker ikke forstår mengde når de sprayer seg. Selv for de som ikke er allergikere er det grusomt å gå forbi noen som har dynket seg... Hoster og mister pusten av slike :(

Skulle ønske vi kunne forby bjørketrær jeg, og hogge vekk alle, for jeg må holde meg innendørs, ha sprøyte, tabletter, nesespray og øyedråper for ikke å krepere hver vår. Men på samme måte om at parfyme ikke vil bli ulovlig, så vil ikke bjørketrær bli det heller. ;) (Fikk faktisk hogget vekk bjørketrær som var på utsiden av ungdomsskolen da jeg var elevrådsleder, så litt respekt er det å hente på offentlige institusjoner). 

Anonymkode: 8ad2d...836

Gjest Evans
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke vil skje. Men enkelte kan bli flinkere til å begrense seg. At folk gjøres oppmerksomme på at noen kan reagere om du bader i parfyme før du går ut kan være fint, men et forbud tror jeg ikke vi vil se. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er allergisk mot parfyme, jeg tåler at andre har det på seg men synes det er ordentlig ubehagelig. Synes likevel ikke det burde bli forbudt. Men jeg synes folk kan være flinkere til å ta hensyn, og bruke lite eller ingen parfyme når de skal være i settinger der det er andre mennesker, som kino, middagsbesøk, sykehus, fly etc. 

Anonymkode: 60667...cb5

Skrevet

Skulle ikke forundre meg i dette landet...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...