Gå til innhold

Usikkerhet i startfasen - ta det videre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en gutt, vi begge er 20. Vi begynte å date for nesten to måneders tid siden, og har nå møttes sånn 7-8 ganger. Har hatt sex og sovet over noen ganger. I starten likte jeg han supergodt og trivdes veldig sammen med han. Han er veldig kjekk, snill, sosial, godt trent osv. Han er veldig god mot meg, fysisk og litt verbalt. Problemet er at han er sjenert. Jeg har ventet på at han skal åpne seg mer rundt meg, men det ser ikke ut til å skje. Han gir ikke komplimenter, og jeg synes samtalene våre lett stopper fordi han ikke vet hva han skal si. Over tid er jeg redd jeg kommer til å kjede meg, og at jeg aldri kommer til å bli forelsket. 

Dette er nok en temmelig vanlig situasjon, så håper mange vil svare meg :) Når sier man fra? enten om det man trenger at endres på, eller at man ønsker å avslutte det. Hvor lenge kan man se det an, når litt av usikkerheten er der? Nå må dere ikke misforstå, ofte når jeg er med han har jeg det SÅ bra og skjønner ikke hvordan jeg noen ganger tenker noe annet. Mens andre ganger er jeg redd jeg holder han på vent, og at han kommer til å falle for meg og at jeg må såre han.

Og med det samme jeg har laget et innlegg - hvordan får man en sjenert person til å åpne seg mer? Jeg er litt sjenert selv, på den måten at jeg sliter med å ta initaitv. For eksempel hvis han sliter med å prate om "dypere" ting, får jeg problemer med å ta det opp. 

Anonymkode: 280dc...05f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Den 25. mars 2016 at 6.03, ambivalentReaction skrev:

Tequila? 

Prøvd, hjalp ikke særlig mye. 

TS

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd, hjalp ikke særlig mye. 

TS

Da ville jeg gått over til neste. 

AnonymBruker
Skrevet

Startfasen og når man innser man liker noen så blir man mer sårbar og usikker, det går som regel over når man er trygge på hverandre og på at den andre gjengjelde de følelsene man har. Da tør man å slappe av og være seg selv og ikke så sjenert og selvbevisst lenger. Men for all del om du ikke føler dere matcher så er det best å si fra nå før han får enda mer forhåpninger og følelser, om du derimot liker han ellers og virkelig vil se an om dere kan bli noe syns jeg også du kan si på en lett tone måte at han godt kunne vært litt mindre sjenert /trenger ikke være så sjenert når dere har møttes 8 ganger/ skulle gjerne sett deg åpne deg mer så vi kan bli bedre kjent. 

Anonymkode: bfd50...127

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...