chi Skrevet 24. mars 2016 #21 Skrevet 24. mars 2016 Har du en kollega du kan spørre, på sms? Det er jo ikke noe rart å lure på dette. Du kan jo formulere det slik at du ikke vet hvordan praksisen er på din arbeidsplass og at dette praktiseres ulikt på de forskjellige arbeidsplassene. God bedring, forresten 😊
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #22 Skrevet 24. mars 2016 1 time siden, lina87 skrev: Takk for forsvaret Sisti. Jeg ønsket bare ett enkelt svar på om noen hadde kjennskaper til det. Har jobbet for samme firma i to år, og dette er første gangen jeg er syk så nei jeg er ikke bare slapp om noen tenker det. Jeg ønsker ikke å være syk, og synes det er kjedelig å gå glipp av tilleggene. "synes det er kjedelig å gå glipp av tilleggene" Ja, å vi som arbeidsgivere synes det er kjedelig å måtte ut med dobbel lønn og de å finne erstatter til den syke...meget kjedelig faktisk! Anonymkode: e0cb6...521 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #23 Skrevet 24. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: "synes det er kjedelig å gå glipp av tilleggene" Ja, å vi som arbeidsgivere synes det er kjedelig å måtte ut med dobbel lønn og de å finne erstatter til den syke...meget kjedelig faktisk! Anonymkode: e0cb6...521 Da burde vel arbeidsgiver selv jobbe helligdager, kan jo da gjøre det gratis. Anonymkode: 860e5...be6 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #24 Skrevet 24. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da burde vel arbeidsgiver selv jobbe helligdager, kan jo da gjøre det gratis. Anonymkode: 860e5...be6 Arbeidsgiver klarer sjeldent dekke inn all sykdom som er, da det som regel er 2-3 syke samtidigt! Anonymkode: e0cb6...521
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #25 Skrevet 24. mars 2016 For noen svar. Det er da alltid kjedelig for arbeidsgiver at noen blir syke, spesielt i helligdagene, men sånn er det nå noen ganger og det er ikke annet å gjøre med det enn å godta! Come on! Håper du får svar, ofte er dette regulert i tariffavtale eller lignende, og du finner svar feks hos HR avdelingen/lønningsavdeling. Anonymkode: 3694d...c95 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #26 Skrevet 24. mars 2016 Når vi ikke vet hvem arbeidsgiver er, så bør det og være logisk for ts at hun ikke kqn få klare svqr på dette. Litt googling og jeg fant ut at dette er bestemt i Hovedtariffavtalen og praktiseres i hht. den. Ellers er det alltid greit å være fagorganisert, da får man svar, pålitelige svar derifra. Anonymkode: c223f...34c
lina87 Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #27 Skrevet 24. mars 2016 Oi, her hadde det kommer litt tilbakemeldinger. Jeg takker og bukker for at folk gidder å ta seg tid til å svare her, var visst en del hyggelige folk her på KG Hva er bestemt i hovedtariffavtale? At man har rett på tillegg eller ikke? Har du en link? 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #28 Skrevet 24. mars 2016 4 minutter siden, lina87 skrev: Oi, her hadde det kommer litt tilbakemeldinger. Jeg takker og bukker for at folk gidder å ta seg tid til å svare her, var visst en del hyggelige folk her på KG Hva er bestemt i hovedtariffavtale? At man har rett på tillegg eller ikke? Har du en link? Hovedtariffavtalen for din egen bedrift? Den bør du kunne skaffe deg selv. Makan til frekkhet og dovenhet skal en lete lenge etter. Er dette en tulletråde? Seriøst? Anonymkode: c223f...34c 1
sonush Skrevet 24. mars 2016 #29 Skrevet 24. mars 2016 (endret) I helsevesenet (sykehus) får vi helligdagstillegg om vi blir akutt syke, langtidssykemeldt, i permisjon. Dette er så lenge man har helligdagene i en turnus. Du får tillegg, men det kan være at om du er ringevikar og fikk vakta for noen dager siden, og blir syk, at du ikke får selve tillegget. Endret 24. mars 2016 av sonush
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #30 Skrevet 24. mars 2016 For noen heslige svar det er i denne tråden. Anonymkode: 3c183...ad8 4
MapleSirup Skrevet 24. mars 2016 #31 Skrevet 24. mars 2016 5 timer siden, lina87 skrev: Ja, jeg fikk sykemelding igår. Har det noe å si om det er sykemelding eller egenmelding? Du har selvsagt krav på tillegget!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #32 Skrevet 24. mars 2016 6 timer siden, lina87 skrev: Hei! Håper det er noen av dere som kan hjelpe meg. Jeg har en fast jobb i det private og skulle jobbet nå i påska. Jeg har blitt syk, hvordan blir det da med helligdagstillegg? Mister jeg retten på det om jeg ikke går på jobb? Setter stor pris på hjelp! Du har bare krav på grunnlønn Anonymkode: 75581...648
Gjest Blondie65 Skrevet 24. mars 2016 #33 Skrevet 24. mars 2016 Dere som svarer frekt i denne tråden kan jo pakke dere til nærmeste sykehjem og melde dere frivillig til å arbeide på en helligdag. Det er litt mer arbeid enn å spy edder og galle ut anonymt på et forum. God bedring, trådstarter. Det er forskjellig praksis fra sted til sted, så det er nok enklest å få svar fra arbeidsgiveren din.
Puselusk Skrevet 24. mars 2016 #34 Skrevet 24. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hovedtariffavtalen for din egen bedrift? Den bør du kunne skaffe deg selv. Makan til frekkhet og dovenhet skal en lete lenge etter. Er dette en tulletråde? Seriøst? Anonymkode: c223f...34c Wow... Tror du må se litt på intensjonen her. Spesielt for mange unge, men også andre som er i etableringsfasen osv kan det være vanskelig og tidskrevende å få oversikt og kunnskap nok om alle regler og prosedyrer i arbeidslivet. Så at TS lurer på ting rudt dette er helt legitimt, og selv om man kanksje spør spørsmål andre ser på som "dumme" eller "frekke", så synes jeg folk kan holde seg for gode enn å spre slik oppgulp som svar. Min far følger opp nyutdannede på sin arbeidsplass, og han sier det er ingenting som er dumme spørsmål. Han vil heller at folk stiller masse rare spørsmål, istedet for å virke uinterrisert og holde kjeft. Å spørre, betyr at man vil lære. Akkurat det er noe man burde respektere, og se som en positiv ting. Uansett hva det skulle være. Det er til syvende og sist det som får samfunnet til å gå rundt. Så vis litt respekt for at andre lurer på ting. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #35 Skrevet 25. mars 2016 23 timer siden, lina87 skrev: Oi, her hadde det kommer litt tilbakemeldinger. Jeg takker og bukker for at folk gidder å ta seg tid til å svare her, var visst en del hyggelige folk her på KG Hva er bestemt i hovedtariffavtale? At man har rett på tillegg eller ikke? Har du en link? Google hovedavtalen NHO LO. Anonymkode: 8c9f6...4e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå