Gå til innhold

Reklamasjon på sko, uten kvittering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Kjøpte nye sko i Desember til 900kr. Sånne ankel-støvletter/boots i fake skinn med lav hæl. Brukte de på jobb og etter ca to uker begynte hælen å løsne på den ene skoen, så jeg gikk tilbake og de sa de skulle lime den, noe jeg tenkte var ok. Gikk to uker til også begynte hælen på den andre skoen å løsne. Gikk tilbake igjen og fikk et nytt par sko av samme type. 

Brukte de innimellom på jobb i januar, februar og nå i mars+ ute de dagene det ikke var så mye snø. Hadde ikke brukt de på en stund men da jeg tok de på meg i dag ser deg at på den ene skoen har hælen løsnet helt, og på den andre har halve sålen under løsnet, så det kom masse snø inn fra undersiden da jeg gikk med de til jobb i dag tidlig. 

Jeg fikk ikke tilbake kvitteringen etter jeg klaget første gang, men har kontoutskrift og navnet på butikken står inne i skoen. 

Har jeg mulighet for å reklamere på de eller er det slik at jeg har brukt de for mye og det er normalt? Jobber i klesbutikk så går jo en del? Syns bare det er så kjipt at de nesten faller fra hverandre etter bare 2-3mnd bruk... Spesielt når de kostet 900kr som er en del på en trang økonomi. 

Impregnerte de også med en sånn spray jeg fikk da jeg kjøpte de, for å beskytte mot vann osv. Tørket de av etter hver gang de var brukt ute. 

Anonymkode: 2c2a0...637

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skulle vel fått ny kvittering da du fikk nye sist? Mener å huske jeg alltid har fått det. Men uansett, kontoutskrift skal være bra nok for å reklamere også finnes nok kvitteringen din i systemet fra da du reklamerte sist (hvis du husker datoen). 

Det spiller ingen rolle om du har brukt de mye. Sko er ment for å gå med hver dag og det er forventet at de skal holde mer enn et par mnd. Ta med kontoutskriften og dra tilbake med skoene. 

Ville forresten byttet til en annen type sko. Høres ut som elendig kvalitet for 900kr. Får sikkert bedre kvalitet på eBay for en 50lapp 🙄

Anonymkode: f5769...ac3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I butikken te dama er konto utskrift god nok dokumentasjon. 

Anonymkode: b46bd...4cf

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Kjøpte nye sko i Desember til 900kr. Sånne ankel-støvletter/boots i fake skinn med lav hæl. Brukte de på jobb og etter ca to uker begynte hælen å løsne på den ene skoen, så jeg gikk tilbake og de sa de skulle lime den, noe jeg tenkte var ok. Gikk to uker til også begynte hælen på den andre skoen å løsne. Gikk tilbake igjen og fikk et nytt par sko av samme type. 

Brukte de innimellom på jobb i januar, februar og nå i mars+ ute de dagene det ikke var så mye snø. Hadde ikke brukt de på en stund men da jeg tok de på meg i dag ser deg at på den ene skoen har hælen løsnet helt, og på den andre har halve sålen under løsnet, så det kom masse snø inn fra undersiden da jeg gikk med de til jobb i dag tidlig. 

Jeg fikk ikke tilbake kvitteringen etter jeg klaget første gang, men har kontoutskrift og navnet på butikken står inne i skoen. 

Har jeg mulighet for å reklamere på de eller er det slik at jeg har brukt de for mye og det er normalt? Jobber i klesbutikk så går jo en del? Syns bare det er så kjipt at de nesten faller fra hverandre etter bare 2-3mnd bruk... Spesielt når de kostet 900kr som er en del på en trang økonomi. 

Impregnerte de også med en sånn spray jeg fikk da jeg kjøpte de, for å beskytte mot vann osv. Tørket de av etter hver gang de var brukt ute. 

Anonymkode: 2c2a0...637

Når du selv jobber i burikk, kjenner du ikke da Forbrukerkjøpsloven? Kunden skal kunne sannsynliggjøre at varen er kjøpt i den aktuelle butikken. Det kan du med kontoutskrift og navn inne i skoen. Er butikken vrang, så har du Forbrukerrådet og "støvelettdommen fra Høyesterett" å vise til. 

Anonymkode: 8b21c...df2

• Liker 1
Skrevet

Husk også at du har utvidede rettigheter på varer kjøpt for mindre enn 6 mnd siden.

Skrevet

Dette er tredje gangs feil, du kan kreve kjøpet hevet og kjøpe sko andre steder. Bankutskrift holder, siden du kun trenger å sannsynliggjøre kjøpet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...