sjonkelrolf Skrevet 23. mars 2016 #1 Skrevet 23. mars 2016 Bruker Tinder, sveiper nå og da, og det hender jeg får matcher. Et fenomen jeg har sett flere ganger, er når jeg en sjelden gang kommer i kontakt med en match. Sender en melding, det kommer et svar etter en stund. Svarer med en melding, så kommer svaret gjerne dagen etter. Sender ny melding når det passer seg slik, men det samme gjentar seg, det går gjerne ca et døgn før svaret kommer. Så kan det gjerne gå flere dager før jeg hører noe. Jeg mister interessen i å fortsette kontakten, og sender så en avsluttende melding uten noen oppfølging. Match slettes. Flere som har opplevd det samme? 2
sjonkelrolf Skrevet 23. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2016 Ja, er det jeg også tenker. Og det er derfor jeg til slutt avslutter på en ordentlig, høflig og rederlig måte. Gjorde ende på en samtale jeg hadde med ei i dag, etter mønsteret beskrevet over. Men hun her forsto tydeligvis ikke beskjeden, for hun begynte igjen å stille oppfølgingsspørsmål. Jeg hadde imidlertid avsluttet med "lykke til videre", på slutten av et ønske om god påske. Og har jeg først skrevet "lykke til videre" i en melding er ikke det en invitasjon til videre kontakt. Så jeg slettet matchen uten å svare på det hun spurte om, kontakten var avsluttet. 1
Rammfrø Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 Jeg var på Tinder en periode. Ga til slutt opp etter at jeg merker ekstremt få er faktisk noen som vil ha kontakt. Merker folk bare "samler" på kontakter uten å ville ha noe kontakt med noen. 3
Silfen Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Når det gjelder å svare på tinder så kan muligens andre ha det slik som meg, nemlig at de ikke får varsler. Selv om jeg har på push så er det null reaksjon fra telefonen. Som igjen fører til at jeg kan svare tregt med mindre jeg er midt i en samtale og har appen åpen/sjekker ofte.
Okapi Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 1 time siden, Silfen skrev: Når det gjelder å svare på tinder så kan muligens andre ha det slik som meg, nemlig at de ikke får varsler. Selv om jeg har på push så er det null reaksjon fra telefonen. Som igjen fører til at jeg kan svare tregt med mindre jeg er midt i en samtale og har appen åpen/sjekker ofte. Har opplevd samme her en del. Mulig det er bedre på iPhone, men Android-appen til Tinder er ganske frekk. Sikkert litt for ofte og glaner på en blank skjerm mens den laster inn ting (mens alle andre apper er inne umiddelbart), får jevnlig feilmeldinger, og ofte uteblir varsler. Egentlig ganske irriterende. Men enig med TS. Jeg blir sjelden interessert i en som tilsynelatende aldri har tid til meg.
Sidsel Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Jeg oppfører meg sånn, må jeg nok dessverre innrømme. Det kommer av at jeg gjerne vil svare alle matchene mine, og gjerne vil gi alle en sjanse, men ofte er folk veldig kjedelige, skriver dårlig norsk, eller bare tilfører ikke noe til samtalen. Jeg prøver å stille de rette spørsmålene, fortelle noe interessant, og se om de da vil gi litt av seg selv, men når jeg stadig bare får halve setninger tilbake, så gir jeg langsomt opp. Jeg ser at TS her skriver veldig i stikkordsform, og det er egentlig typisk for de hvor jeg mister interessen fort. Prøv å skriv i hele setninger, få med litt tanker og følelser, fyll ut med ekstra detaljer hun ikke spurte om, så hjelper det nok. Tenk på ta du ikke bare skal holde en samtale i gang, men vise fram litt av personligheten din.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #8 Skrevet 24. mars 2016 27 minutter siden, Sidsel skrev: Jeg oppfører meg sånn, må jeg nok dessverre innrømme. Det kommer av at jeg gjerne vil svare alle matchene mine, og gjerne vil gi alle en sjanse, men ofte er folk veldig kjedelige, skriver dårlig norsk, eller bare tilfører ikke noe til samtalen. Jeg prøver å stille de rette spørsmålene, fortelle noe interessant, og se om de da vil gi litt av seg selv, men når jeg stadig bare får halve setninger tilbake, så gir jeg langsomt opp. Jeg ser at TS her skriver veldig i stikkordsform, og det er egentlig typisk for de hvor jeg mister interessen fort. Prøv å skriv i hele setninger, få med litt tanker og følelser, fyll ut med ekstra detaljer hun ikke spurte om, så hjelper det nok. Tenk på ta du ikke bare skal holde en samtale i gang, men vise fram litt av personligheten din. Anonymkode: 8637c...2dc 3
sjonkelrolf Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #9 Skrevet 24. mars 2016 2 timer siden, Silfen skrev: Når det gjelder å svare på tinder så kan muligens andre ha det slik som meg, nemlig at de ikke får varsler. Selv om jeg har på push så er det null reaksjon fra telefonen. Som igjen fører til at jeg kan svare tregt med mindre jeg er midt i en samtale og har appen åpen/sjekker ofte. Jeg har også slått av alt av lyd- og vibrasjonsvarsler. Men hvis det har kommet en melding eller en ny match ser jeg den på låst-skjermen. Har iPhone. 36 minutter siden, Sidsel skrev: Jeg ser at TS her skriver veldig i stikkordsform, og det er egentlig typisk for de hvor jeg mister interessen fort. Prøv å skriv i hele setninger, få med litt tanker og følelser, fyll ut med ekstra detaljer hun ikke spurte om, så hjelper det nok. Tenk på ta du ikke bare skal holde en samtale i gang, men vise fram litt av personligheten din. Jeg skriver hele setninger i meldingen, og avhengig av om vi får noe å snakke om kan meldingene bli ganske utfyllende. Skriftspråk er skriftspråk, bruker bokmål enten det er formelt brev, epost eller meldinger, enten det er SMS eller Tinder.
Sidsel Skrevet 24. mars 2016 #10 Skrevet 24. mars 2016 8 minutter siden, sjonkelrolf skrev: Jeg skriver hele setninger i meldingen, og avhengig av om vi får noe å snakke om kan meldingene bli ganske utfyllende. Skriftspråk er skriftspråk, bruker bokmål enten det er formelt brev, epost eller meldinger, enten det er SMS eller Tinder. Det høres jo strålende ut, da er du allerede et hestehode foran alle andre . Innser at det kan høres sarkastisk ut, men det var altså ikke sånn ment, det er stor mangel på menn som kan skrive ordentlig på Tinder! Men, noen andre damer jeg har snakket med har fortalt meg at de kan være veldig trege til å svare på Tinder fordi de får meldinger fra så mange menn, så kanskje det kan være forklaringa. Høres uansett kjipt ut :-/
Silfen Skrevet 24. mars 2016 #11 Skrevet 24. mars 2016 Her kommer det iblant et lite rødt lys som nesten er usynlig mot svart bakgrunn. Men ikke alltid. Har samsung. Eller hadde. Sånn før jeg fant ut at den kunne bade i do... 1
sjonkelrolf Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #12 Skrevet 24. mars 2016 9 minutter siden, Sidsel skrev: Det høres jo strålende ut, da er du allerede et hestehode foran alle andre . Innser at det kan høres sarkastisk ut, men det var altså ikke sånn ment, det er stor mangel på menn som kan skrive ordentlig på Tinder! Men, noen andre damer jeg har snakket med har fortalt meg at de kan være veldig trege til å svare på Tinder fordi de får meldinger fra så mange menn, så kanskje det kan være forklaringa. Høres uansett kjipt ut :-/ Ja, det ender jo dårlig. For hvis det skjer gang på gang at det går ett døgn, gjerne mer, mellom hver melding, så går man jo lei. Til slutt gidder jeg ikke mer, interessen i videre kontakt er borte, og avslutter.
Kenta Skrevet 24. mars 2016 #13 Skrevet 24. mars 2016 Du må ikke være så utålmodig, Ts! Disse damene du skriver med kjenner deg ikke. Du har litt høye krav til hvor ivrige de skal være på meldinger med en de ikke kjenner. Det kan være mange grunner til at man av og til kan være litt treg med å svare i begynnelsen.
sjonkelrolf Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #14 Skrevet 24. mars 2016 Hvis det går en uke uten at jeg hører noe, eller det gjentar seg at det går flere dager uten et kvekk, da tenker jeg at hun ikke er interessert. Og, interessen min daler jo tilsvarende.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #15 Skrevet 24. mars 2016 En ting jeg er usikker på, er når jeg (kvinne) chatter med en mann med flere meldinger i strekk på en kveld, og jeg skriver den siste meldingen (uten spørsmål), hvor han ikke svarer noe spesielt, og så blir det stille noen dager. Da vet jeg ikke om han har avsluttet kontakten, eller om det bare er tilfeldig at det ble stille fra hans side. Forrige gangen jeg opplevde det med en mann, så skrev jeg til han likevel etter par dager. Nå har jeg opplevd det på nytt med en mann, og jeg blir bare usikker. Ikke lett, dette! Anonymkode: 4bafb...427
sjonkelrolf Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #16 Skrevet 24. mars 2016 Ikke spørsmål i en melding kan bli tolket som manglende interesse. Men det kommer selvfølgelig helt an på hvordan samtalen har utviklet seg. Kom i kontakt med en dame på tinder i dag, og allerede i melding nr 2 fra henne svarte hun kun på det det ble spurt om, uten spørsmål tilbake. Og jeg kjenner allerede at jeg ikke akkurat er veldig gira på å fortsette samtalen...
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #17 Skrevet 24. mars 2016 2 timer siden, sjonkelrolf skrev: Ikke spørsmål i en melding kan bli tolket som manglende interesse. Men det kommer selvfølgelig helt an på hvordan samtalen har utviklet seg. Kom i kontakt med en dame på tinder i dag, og allerede i melding nr 2 fra henne svarte hun kun på det det ble spurt om, uten spørsmål tilbake. Og jeg kjenner allerede at jeg ikke akkurat er veldig gira på å fortsette samtalen... Jeg synes ikke det er naturlig å alltid spørre om noe på slutten. Når det gjelder chatting, så bruker man ikke så mange setninger om gangen. Så hvis du har svart utfyllende på et spørsmål, er det ikke alltid naturlig å avslutte det med et spørsmål. Det kan være mer naturlig at den andre kommenterer på det man har svart. Akkurat som det er i muntlige samtaler. Anonymkode: 4bafb...427
sjonkelrolf Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #18 Skrevet 25. mars 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke det er naturlig å alltid spørre om noe på slutten. Når det gjelder chatting, så bruker man ikke så mange setninger om gangen. Så hvis du har svart utfyllende på et spørsmål, er det ikke alltid naturlig å avslutte det med et spørsmål. Det kan være mer naturlig at den andre kommenterer på det man har svart. Akkurat som det er i muntlige samtaler. Anonymkode: 4bafb...427 som jeg sier, det kommer helt an på hvor man er, hvordan samtalen har utviklet seg, hvor mye man har fått vite om personen. Men når ikke ser noe spørsmål i et forholdsvis kort svar på spørsmål, 2. melding, og man knapt vet noen ting, da tenker jeg at personen ikke er veldig interessert i å vite så mye mer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå