Gå til innhold

Kan jeg jogge med han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har en pomeranian som nærmer seg 1 år nå. Er det sånn at jeg kan ta han med på joggeturer på morgenen? Jogger rundt 3km +/- i rolig tempo, som en god start på dagen! :)

Anonymkode: cc509...72d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Har en pomeranian som nærmer seg 1 år nå. Er det sånn at jeg kan ta han med på joggeturer på morgenen? Jogger rundt 3km +/- i rolig tempo, som en god start på dagen! :)

Kan slike mikroskopiske hunder holde følge med deg i det hele tatt når du løper? Og er det bra for de?

Anonymkode: f076b...670

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan slike mikroskopiske hunder holde følge med deg i det hele tatt når du løper? Og er det bra for de?

Minsten her holder følge om vi er ute i parken og leker og løper, ja. Jeg lar han styre tempoet helt selv, og han er veldig flink til å si i fra om han er sliten.

• Liker 2
Gjest Splitterpine
Skrevet

Jeg startet å jogge med min pomchi ved ett års alder. Han er snart 3 år og blir med på løpeturer opptil 7km.  Vi stopper litt underveis, og jeg gjør noen styrkeøvelser i skogen, mens han får vann og roer litt ned. Fungere bra for min hund :) 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Minsten her holder følge om vi er ute i parken og leker og løper, ja. Jeg lar han styre tempoet helt selv, og han er veldig flink til å si i fra om han er sliten.

Ok :) Tusen takk for info! 

Jeg vet ikke mye om hunder

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Splitterpine skrev:

Jeg startet å jogge med min pomchi ved ett års alder. Han er snart 3 år og blir med på løpeturer opptil 7km.  Vi stopper litt underveis, og jeg gjør noen styrkeøvelser i skogen, mens han får vann og roer litt ned. Fungere bra for min hund :) 

Så fint å høre!

Gjest Splitterpine
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er faktisk hunder de også. Ikke små veskegjenstander, som mange har fått for seg :fnise: Er helsa på topp, ser jeg ikke problemet.. men må selvsagt legge det på hundens nivå! 

Endret av Splitterpine
Skrevet

På sikt er det nok ikke noe problem :) Men husk at hunder også må ha tid til å komme i form og bli sterke nok til å løpe så langt. Så ville begynt i det små og økt lengden etterhvert som hunden blir sterkere og i bedre form. Da tar man ikke fra den treningslysten heller. Blir de dausliten på første joggetur mister de ofte litt motivasjon til å bli med på neste, særlig når de er så unge. Vet ikke med pomeranian, men når det gjelder min rase er de ikke ferdig utvokst før nærmere 2, så man må ta hensyn i forhold til belastning utifra alder. 

• Liker 2
Skrevet

Bare ha det på minnet at du tar et steg,mens pommen må ta 5 .. Hold i hvertfall en fart som hunden kan være med på.Og så sjekker du at det går bra underveis. De små tåler mye,men vi kan glemme at de må ta mange flere steg enn oss :)

• Liker 1
Skrevet

Pommen min er med på 10 km løpeturer og ca 8 km skiturer (holder hun i nedoverbakkene). Nå har hun fått en times tur i skogen/parken siden hun var 5-6 mnd hvor hun som oftest løper løst så hun er i ganske god form.

Bare ta det etter dagsformen til hunden. Merker at hvis hun har vært hos besteforeldrene mine en ukes tid uten like mye tur, så er ikke løpeturer noe for hun. Men uten de turene har hun såå mye energi.

Skrevet

Bare se an hunden. Antagelig går det helt fint å jogge med småtassen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...