AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #1 Skrevet 23. mars 2016 Hei! Er ei jente på 20 år som er bedt i lillebroren til kjærestens konfirmasjon. Prøver å finne noe jeg kan ha på meg da jeg bare har drakt, men etter å ha lest noen debatter om det høres det ut som om alle mener det er passelig med lange kjoler (rundt knærne og ned). Men disse debattene er fra 2012, så kan hende det har blitt et annet synspunkt. Finnes det noen gode råd ute og går? Og hvor pyntet skal man egentlig være? Anonymkode: 45abb...f9d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 Hvor kort er drakten? Anonymkode: 3eaf7...c1d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #4 Skrevet 23. mars 2016 Drakten rekker meg til ankelen. Fikk det ikke helt frem, men vil gjerne finne en kjole istede (da jeg synes drakt er noe jenter opp til 16 bruker), og lurer på hva som sees på som "akseptabelt" på kjole fronten Anonymkode: 45abb...f9d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #5 Skrevet 23. mars 2016 Så lenge den går litt lengre ned enn akkurat nedover baken, så er det ok i alle fall. Litt tekkelig bør man være når det er familieselskap hos svigers (og dere skal muligens i kirka også, eller er det human-etisk?). Anonymkode: 555c9...2e4 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #6 Skrevet 23. mars 2016 Drakt går fint, i komfen kommer mannfolka i dress og kvinnene i bunad eller fin kjole. Kjøper du ny kjole for anledningen, se om du finner en fin litt klassisk som du kan bruke til andre anledninger i fremtiden. Ikke noe stor utringning, det er aldri bra. Lårkort er vel drøyt, enn om du er 20, men om kjolen rekker ned til knærne så er det fint. Anonymkode: 0ec94...7e0 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #7 Skrevet 23. mars 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: (da jeg synes drakt er noe jenter opp til 16 bruker) Anonymkode: 45abb...f9d Hva slags drakt er det snakk om? Anonymkode: 2536a...7a5 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #8 Skrevet 23. mars 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge den går litt lengre ned enn akkurat nedover baken, så er det ok i alle fall. Litt tekkelig bør man være når det er familieselskap hos svigers (og dere skal muligens i kirka også, eller er det human-etisk?). Anonymkode: 555c9...2e4 Det er kirkelig Anonymkode: 45abb...f9d
Puny Skrevet 23. mars 2016 #9 Skrevet 23. mars 2016 Vanlig kort kjole ( til rundt knærne) bør gå bra. Syntes sjeldent at konfirmasjon har så formell kleskode at man må ha lang kjole/galla. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #10 Skrevet 23. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags drakt er det snakk om? Anonymkode: 2536a...7a5 Finner ikke bilder av den på nett, og navnet står helt stille nå. Men den er veldig enkel, uten noe pynt og slikt. Bare en stripete rød "topp" og svart skjørt med grønne/rød striper Anonymkode: 45abb...f9d
Chiubi Skrevet 23. mars 2016 #11 Skrevet 23. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finner ikke bilder av den på nett, og navnet står helt stille nå. Men den er veldig enkel, uten noe pynt og slikt. Bare en stripete rød "topp" og svart skjørt med grønne/rød striper Anonymkode: 45abb...f9d Som en slags bunad, da? Det er helt korrekt antrekk til konfirmasjon. 1
Snurrepurre Skrevet 24. mars 2016 #12 Skrevet 24. mars 2016 Av kjoler så er floyd sine fine ofte 50%. Ellers er det helt lov med en litt konservativ sommerkjole! Unngå utringning og hold kjolen til rundt kneet i kirka er det en uskreven regel om at man dekker til skuldrene dersom man går med spaghettistropper eller stroppeløs. 1
Honey Dew Skrevet 24. mars 2016 #13 Skrevet 24. mars 2016 Hvis drakten består av dressjakke og skjørt, kan du f eks pynte jakken med en fin brosje med vårmotiv
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #14 Skrevet 24. mars 2016 7 timer siden, Snurrepurre skrev: Av kjoler så er floyd sine fine ofte 50%. Ellers er det helt lov med en litt konservativ sommerkjole! Unngå utringning og hold kjolen til rundt kneet i kirka er det en uskreven regel om at man dekker til skuldrene dersom man går med spaghettistropper eller stroppeløs. Neineinei, som fast kirkegjenger mener jeg at dette er bare noe gamle tanter synes. Det er masse folk som går med bare skuldre i kirken, inkludert meg selv, på jobb! Anonymkode: 8b558...8eb 1
Snurrepurre Skrevet 24. mars 2016 #15 Skrevet 24. mars 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neineinei, som fast kirkegjenger mener jeg at dette er bare noe gamle tanter synes. Det er masse folk som går med bare skuldre i kirken, inkludert meg selv, på jobb! Anonymkode: 8b558...8eb Det kan godt være jeg har iallfall vokst opp med den regelen, her i bibelbeltet. . Legger ikke særlig merke til hva andre gjør, men jeg og de andre damene jeg kjenner dekker skuldrene med et lett sjal om vi går i konfirmasjon eller bryllup :-). Mulig at svigerfamilien til TS er en "gjeng gamle tanter", og det skader jo ikke å gjøre et godt inntrykk :-). 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #16 Skrevet 24. mars 2016 Tror det meste er akseptert i konfirmasjon. Jeg har stort sett hatt på meg en fin sommerkjole som går til rett over kneet. I år har jeg en ny blondekjole jeg ikke har fått brukt, så da skal jeg ha på meg den. Den går til litt over kneet. Anonymkode: ed428...5a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå