Gå til innhold

Dere med mye drama og negativitet i forkant. Ble bryllupsdagen bra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert flere der ute som har opplevd at det blir mye drama og stress i forkant av bryllupet. Jeg lurer på om dere kan si noe mer om hvorvidt selve bryllupsdagen ble som forventet og om dere opplevde den som bra?

Nå er det bare 2 måneder til bryllupet vårt. Ikke i min villeste fantasi hadde jeg sett for meg hvordan denne prosessen skulle utarte seg. Vi har vært hakkekyllinger fra vi tok den første beslutningen om bryllupet, og nå ser jeg ikke at det tar slutt før takkekortene er sendt ut. I min naivitet hadde jeg forventet at nærmeste familie var glade og støttende, mens resten av storfamilien (gjestene) var positive uten å være spesielt interessert. Realiteten er langt fra dette. Familiemedlemmene har ikke noe positivt å si, spesielt min familie. De høfligste mener vi burde gjøre alt som nevnes annerledes. Fra andre hagler kritikken, latterliggjøringen og forsøkene på manipulering. Etter nesten hver gang vi treffer dem, ender jeg i tårer på vei hjem.

Forøvrig var vi allerede samboere før forlovelse. Bryllupet vi planlegger er av den tradisjonelle sorten med kirke, middag og fest, vi betaler hele selv, det involverer minst mulig reisevei for flest mulig av gjestene, budsjettet og planleggingen er sentrert rundt at gjestene skal få en best mulig opplevelse (for å ta noen av punktene som er gjengangere på dårlig opplevelser her på forumet). Jeg har full forståelse for at det kanskje ikke er nøyaktig det bryllupet alle andre ønsker, men det er ingenting så originalt at overraskelse kan være årsaken til kritikken.

Hadde det vært kun opp til meg så hadde vi droppet hele bryllupet og giftet oss alene i stillhet, men størrelsen på bryllupet var brudgommens ønske. Uansett er invitasjoner sendt, og alle depositumer betalt, så det er for sent å endre det. Jeg er bare veldig redd nå for at alt vi har opplevd i denne prosessen kommer til å overskygge gleden som man burde føle denne dagen.

Kanskje det bare er helt normale nerver? Dere som hadde liknende opplevelser i forkant, ble dagen en dag dere bare måtte bite tennene sammen og komme dere gjennom for brudgommens skyld? Eller ble det en dag der gleden over å få gifte seg med deres kjære tok over, så dere klarte å glemme alt det negative og dere fikk en flott dag til slutt?

Anonymkode: 43108...517

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier familiene deres å lage drama, eller er det utsikten til bryllup som gjør dem splitter pine gale? Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med spørsmålet ditt da jeg ikke er gift, men ønsker deg en dramafri feiring.

• Liker 1
Skrevet

Herregud, jeg synes dette høres helt uakseptabelt ut. At det går an å ha en sånn familie! Du får gi dem klar beskjed om at hvis de har så mange meninger kan de bare ta over planleggingen og ta utgiftene for det de ønsker. Hvis de klager så mye får de ta konsekvensene for det også. Eller så får dere si at når de er så negative velger dere heller å avlyse det og gifte dere i stillhet utenlands. Makan!

Håper virkelig at de skjerper seg, og tenker på andre enn seg selv snart. Og håper at det uansett blir en fin dag for dere, hvilket valg dere enn tar. Ikke glem at det er DERES dag!

:hug:

Skrevet

Vi planla hele bryllupet selv uten å involvere noen i planleggingsfasen. Alle, uansett om de var familiemedlemer eller venner, var bar gjester for oss. Så ingen kunne mene noe før selve bryllupet.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var en del drama og negativitet fra mannens side spesielt... Svigermor som mente han burde finne seg ei ordentlig dame og gå fra meg, som prøvde å endre gjestelisten og som virkelig stod på for å ødelegge. Mannen har vært gift før, noe svigermor mente var viktig å presisere ofte, og hvordan DETTE bryllupet burde gjøre ditt og datt, siden forrige svigerdatter ikke ville det. Det var SÅ fælt at noen ikke ble invitert i det forrige bryllupet, og nå hadde mannen mulighet til å gjøre det bedre med ny kone.... (veldig hyggelig å høre på slike samtaler...). På bryllupsdagen la hun ut flere meldinger på veggen til de som ikke var invitert, over hvor trist det var at de ikke kunne være der (under vielsen også) og drakk seg full allerede ved middagen. :(

Vi fikk mye pepper fra hans side om hvem vi skulle invitere og ikke, hvor vi ikke ønsket store deler av hans slekt, på grunn av alkoholisme (siden det var barn i bryllupet). 

Dagen ble bra, men der var vanskelig å overleve alle kritikk underveis. Vi ønsket ikke å bruke mye penger, hvor familie var uenig og blant annet mente at hver bordoppsats skulle være mange hvite roser i en ball til 1500 pr stykk osv. Og hvor fattig det ville bli hvis ikke vi brukte maaaasse penger. 

Jeg trente for å passe kjolen og fikk fint høre det, at nå begynte jeg å få dårlig tid *klask klask på magen min*. Veldig lite stas å høre hele veien... (ja, klarte absolutt målet!). 

Men anbefaler å legge alt vekk, ignorer og gjør det nøyaktig som dere ønsker!  Det er DERES dag og jeg skulle virkelig ønske at vi koblet ut all familie i våre bestemmelser. Ikke la noen ødelegge! 

Bortsett fra svigermor, ble dagen veldig bra. Vi hadde en i familien som ble bedt om å passe på henne slik at hun ikke ødela dagen for oss. Hun klarte selvsagt å dytte inn litt ekskone i sangen som var til meg og mannen under middagen, hvor jeg ikke var nevnt en gang.... (?), og ignorerte oss hele dagen, men det var like greit. Skulle egentlig ikke invitere henne, men det hadde blitt feil.. dessverre. 

Anonymkode: e1d87...2d2

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var en del drama og negativitet fra mannens side spesielt... Svigermor som mente han burde finne seg ei ordentlig dame og gå fra meg, som prøvde å endre gjestelisten og som virkelig stod på for å ødelegge. Mannen har vært gift før, noe svigermor mente var viktig å presisere ofte, og hvordan DETTE bryllupet burde gjøre ditt og datt, siden forrige svigerdatter ikke ville det. Det var SÅ fælt at noen ikke ble invitert i det forrige bryllupet, og nå hadde mannen mulighet til å gjøre det bedre med ny kone.... (veldig hyggelig å høre på slike samtaler...). På bryllupsdagen la hun ut flere meldinger på veggen til de som ikke var invitert, over hvor trist det var at de ikke kunne være der (under vielsen også) og drakk seg full allerede ved middagen. :(

Vi fikk mye pepper fra hans side om hvem vi skulle invitere og ikke, hvor vi ikke ønsket store deler av hans slekt, på grunn av alkoholisme (siden det var barn i bryllupet). 

Dagen ble bra, men der var vanskelig å overleve alle kritikk underveis. Vi ønsket ikke å bruke mye penger, hvor familie var uenig og blant annet mente at hver bordoppsats skulle være mange hvite roser i en ball til 1500 pr stykk osv. Og hvor fattig det ville bli hvis ikke vi brukte maaaasse penger. 

Jeg trente for å passe kjolen og fikk fint høre det, at nå begynte jeg å få dårlig tid *klask klask på magen min*. Veldig lite stas å høre hele veien... (ja, klarte absolutt målet!). 

Men anbefaler å legge alt vekk, ignorer og gjør det nøyaktig som dere ønsker!  Det er DERES dag og jeg skulle virkelig ønske at vi koblet ut all familie i våre bestemmelser. Ikke la noen ødelegge! 

Bortsett fra svigermor, ble dagen veldig bra. Vi hadde en i familien som ble bedt om å passe på henne slik at hun ikke ødela dagen for oss. Hun klarte selvsagt å dytte inn litt ekskone i sangen som var til meg og mannen under middagen, hvor jeg ikke var nevnt en gang.... (?), og ignorerte oss hele dagen, men det var like greit. Skulle egentlig ikke invitere henne, men det hadde blitt feil.. dessverre. 

Anonymkode: e1d87...2d2

Herregud så spesielt. Høres ut som en sjarmerende dame. Fint dere ikke lot det gå inn på dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...