Gå til innhold

Hva skjedde med å få lov til å ta ting litt rolig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter et forhold på ca ett år med en veldig intens kjæreste som skrev meldinger og ringte dagen lang, ble jeg kvelt og måtte til slutt bare gjøre det slutt. Da etter utallige forsøk på å finne en middelvei begge kunne leve med.

Nå ca et halvt år etterpå, har jeg sakte, men sikkert begynt å tenke på å kanskje møte en ny. Jeg har fra starten av vært tydelig på at jeg foretrekker heller å møtes enn å sende masse meldinger dagen lang. At kanskje en melding eller to per dag er helt ok. Det har de sagt de forstår.

Jeg er en ganske travel person og etter at jeg ble singel har jeg begynt å legge fra meg telefonen og ikke sitte limt til den for å svare folk. I snitt har det kanskje blitt en melding per dag, men så snart jeg glemmer å svare kommer disse meldingene med "Hørte ikke noe mer jeg. Du er en veldig fin jente. Ha det fint og lykke til". Prøver de å få en reaksjon så jeg skal svare, eller er det så enkelt som at de ikke gidder dette mer?

Jeg er fortsatt veldig påvirket av hvor kontrollerende eksen var, det vil si at jeg ikke orker å være forpliktet til en hel masse. Å ikke ha rapporteringsplikt er veldig deilig. Som jeg har sagt til dem vil jeg heller møtes nå og da og sende en melding i ny og ne. Jeg skjønner at det ikke passer for alle, men hva er det de prøver på når de sender disse "farvel"-meldingene? Jeg har jo gitt dem klar beskjed. Er jeg unormal som da mister enda mer lysten på å svare? Jeg liker å gi gjennomtenkte svar når jeg først skal skrive en melding så er ikke det gjort på rappen.

Anonymkode: 05fc3...6cb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Minesveiper
Skrevet

Hvor lenge holder du på med 1-2 melding per dag?  Det hadde gått fint for meg altså siden du sier at du bare ikke sender mange meldinger med folk. Mulig du bare har truffet på noen litt spesielle menn.. 

Skrevet

Muligens en kombinasjon av ulike forventinger, hvordan dine signaler tolkes og usikre mannfolk.

De der farvel-meldingene er veldig kleine.

Skrevet

Morsomt spørsmål! Tror mye av meningen bak disse meldingene er at vi er så opptatte av å være "på nett" hele tiden, og spesielt med nettdating så skal man liksom speed date gjennom alle. Vet ikke helt hvordan historie du har med disse mannene, men slik jeg har hørt fra venninner som har holdt på med menn over nett og i "det virkelige liv" så skal det ikke mye til før de føler du mister interessen og skal oppsøke den med "hade"-melding for å vite om de skal gå videre eller om du fortsatt er med. Tror det handler om at man i starten sv dating skal snakke med hverandre hele tiden og komme så raskt frem i forholdet at de ikke ser at vi har andre ting å gjøre enn å chatte hele dagen...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sender jeg en sånn melding er det rett og slett fordi jeg ikke gidder mer, og har mistet interessen i videre kontakt. Det er ikke snakk om å sende 20-30 meldinger pr dag, men hvis det vedvarer at det går en dag eller flere mellom hver melding, tenker jeg at hun ikke er interessert. Siden jeg liker å ha det ryddig mtp. relasjoner synes jeg det er like greit å avslutte på en ordentlig måte. Det skal legges til at ingen av de jeg har vært i kontakt med har vært tydelige på at de ønsker å treffes heller enn å sende meldinger frem og tilbake (i hvert fall ikke det jeg kan huske).

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kjører jo ikke noen mellomting om det går en eller flere dager for hver melding du svarer på eller glemmer å svare på dem i det hele tatt, da fremstår du jo som ganske lite interessert. En mellomting mellom 20-30 meldinger per dag ville kanskje vært 3-4, ikke at man ofte  "glemmer" å svare. Det er greit at man ikke ønsker å ta ting for kjapt, men om det går mange dager mellom hvert forsøk på kommunikasjon er det jo ikke rart at de mister interessen. Du må jo regne med at en del av de du dater også har travle dager, og med et travelt liv så er det desto viktigere at ting "treffer" og at man kommuniserer effektivt (men uten å overdrive selvsagt) da man ikke ønsker å kaste bort tiden på noe som er dødfødt. En masse dødtid mellom hver gang man snakker/skriver eller møter hverandre tyder jo på at det nettopp er dødfødt og noe som ikke passer inn i en ellers hektisk hverdag. 

Så er det jo hele også en balanse. Om man er for travel og glemmer å svare, ikke gidder å ta noe initiativ etc. så er det ikke så interessant de heller. Man skal være ekstremt travel før man ikke har kapasitet til å unngå å la det gå dager mellom hver gang, selv jeg med opptil 80 timers arbeidsuker, trening etc. greier det. Da forventer jeg at en kvinne jeg dater også har evnen til å prioritere litt. Og prioriterer man ikke en eneste melding på en dag så er man ikke interessert nok, så enkelt er det. Om du graver dypt nok i dine egne følelser for date'n din tør jeg påstå at du kommer til samme konklusjon ;)

Anonymkode: 073dc...a58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, sjonkelrolf skrev:

Sender jeg en sånn melding er det rett og slett fordi jeg ikke gidder mer, og har mistet interessen i videre kontakt. Det er ikke snakk om å sende 20-30 meldinger pr dag, men hvis det vedvarer at det går en dag eller flere mellom hver melding, tenker jeg at hun ikke er interessert. Siden jeg liker å ha det ryddig mtp. relasjoner synes jeg det er like greit å avslutte på en ordentlig måte. Det skal legges til at ingen av de jeg har vært i kontakt med har vært tydelige på at de ønsker å treffes heller enn å sende meldinger frem og tilbake (i hvert fall ikke det jeg kan huske).

Enig i den. Hvorfor ikke avslutte på en grei måte? Det er egentlig bedre å gjøre det istedet for å la det henge igjen løse tråder. 

Anonymkode: 073dc...a58

• Liker 2
Skrevet

TS: skjønner ikke hva du klager over. Hvis du ønsker å "ta det rolig" slik du definerer det, har du funnet en effektiv måte å sile ut de menn som ikke passer dine preferanser. Og du ser ut til å gjøre en utmerket jobb.

Skrevet

Forstår deg godt, TS. Jeg både ser og opplever begge sider av den saken. Jeg har god forståelse for når noen er opptatte og man har andre ting å gjøre enn å være klistret til tlf 24/7. Holder også helt med deg i den saken om å legge fra mobilen din. Det jeg også har opplevd er at jeg kan være mye tilgjengelig på mobil og chat til tider men når jeg ikke har vært det og noen bare "Nei hadetfint, blablabla" fordi jeg ikke svarte på en halv dag pga jeg var bortreist på jobb og besøkte familie er stusselig spør du meg. Hvis noen ikke svarte på en uke ville jeg begynt å lure men når man gjør det klart på forhånd og er utålmodig på ny melding så ser man ikke etter en seriøs date. Hva skal folk rekke?? Hvorfor har folk så dårlig med tid? Man er ikke pensjonist en gang.

Bare fordi du (ikke til deg TS, bare hvem enn dette måtte treffe) er klistret til mobilen ofte og tar deg mye tid til å chatte med folk, så behøver ikke dette å bety at andre må det. Bare fordi noen kanskje gjør andre ting og ikke svarer like fort (om det så måtte være 2-3 dager) betyr det ikke at de ikke er interessert bare fordi _du_ oppfører deg slik. Hvis svarene er kalde og viser uinteresse så ville jeg begynt å tenke at de ikke var interessert istedet for å ta det å ikke svare raskt som et signal. Tenk deg litt om.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og prioriterer man ikke en eneste melding på en dag så er man ikke interessert nok, så enkelt er det.

8 timer siden, sjonkelrolf skrev:

TS: skjønner ikke hva du klager over. Hvis du ønsker å "ta det rolig" slik du definerer det, har du funnet en effektiv måte å sile ut de menn som ikke passer dine preferanser. Og du ser ut til å gjøre en utmerket jobb.

Kjære menn, det er snakk om å en dame interessert. En kan ikke være 100% interessert i noen man ikke har truffet, og bare fått ørten meldinger fra.

Anonymkode: 2a73a...d50

AnonymBruker
Skrevet

Greit at du sier at du vil ta det rolig, men du bør tenke på hva de mennene du møter er ute etter. Hvis de er ute etter et forhold så er de kanskje ikke interessert i ta det superrolig og ønsker å finne ut om det blir deg eller ikke. Slutt å tell meldinger. Hvis du er så opptatt at du ikke kan svare på en melding så bør du ikke date. Å involvere seg med en annen krever innsats, sånn er det bare.

Anonymkode: e8950...f69

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...