Gå til innhold

Begynne å date etter å ha blitt utsatt for overgrep

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke gå inn på detaljene, men for 1 år siden ble jeg voldtatt av en person jeg kjenner.. Jeg har anmeldt personen og saken er ikke avsluttet ennå. Forhåpentligvis blir det rettssak..

Jeg føler at jeg er klar til å begynne å date og har lastet ned Tinder. Skal på 1. date neste uke med en gutt/mann som jeg har fått veldig god kontakt med.

Sånn generelt.. Jeg vet ikke hvordan jeg vil reagere på helt normale ting som det å kysse, tafsing og ikke minst sex.. Det er jo ikke sikkert det blir noe mer enn 1 date, men hvis det skulle bli flere dater med samme person, må jeg jo på et tidspunkt fortelle han som har skjedd.. Jeg er så usikker :-( Det er jo ikke første date materiale.. 

Har dere noen tips eller råd?

Anonymkode: da053...5c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Møt han på offentlige steder på de første datene, hvor det ikke er naturlig at det blir fysisk kontakt. Og du trenger heller ikke fortelle noe om hendelsen på de første datene.

Anonymkode: 4f0cf...dff

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tar denne som anonym...

Jeg møtte en mann gjennom ei venninne en god stund før jul. Hun gikk god for han og jeg var hjemme hos han. Jeg ble voldtatt, særdeles grovt. Og livet gikk i stå lenge.

Før jeg traff han hadde jeg nettopp brutt med en mann jeg egentlig likte veldig godt. Han kontaktet jeg en stund etter voldtekten og ba om støtte. Det fikk jeg, og han er en enorm ressurs og god person i livet mitt. Vi er vel omtrent kjærester.

Vi hadde sex ganske tidlig etter, hvor vi tok ting veldig rolig. Vi har en veldig sterk kjemi og god kontakt og jeg føler meg så trygg på han at det er helt absurd. Vi snakket fint underveis og jeg sa ifra om jeg måtte stoppe opp osv. Vi har mye nærhet annet enn sex også, så det er veldig lite mekanisk, om du skjønner - det er følelser og nærhet og trygghet og kjærlighet osv.

Mitt tips er å først og fremst lytte til deg selv, er du klar eller du ikke klar. Hva er du klar for, hva trenger du. Det kan hende du snubler litt og deler for mye for tidlig, det er ikke rart. Man trenger å finne ut av ting på nytt, kanskje teste noen nye grenser, eller bli kjent med dem igjen. Vær ærlig, men ikke nødvendigvis åpen som en bok. Likevel - har du behov for å dele det, gjør du det. Om det blir for intenst så sørger du for å ta vare på deg selv.

Det vil nok føles litt overveldende og utfordrende og det er viktig at du respekterer deg selv og behovene dine og tar deg tid :)

HAH! Ikke anonym lenger. Jaja. 

Endret av duplexx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...