Gå til innhold

Kan det være allergi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk oss ( endelig ) hund for et par uker siden. Etter 8 dager fikk minste jenta på snart to et utslett på magen. Ingen feber eller nedsatt almentilstand, ikke røde øyne eller noe annet. Gikk til legen og hun trodde det var brennkopper, men det gikk hun halvveis bort i fra da vi var der igjen i dag siden utslettet ikke væsker eller får skorper. Fikk beskjed om å stoppe behandlingen ( bruludine eller noe sånt som vi har smurt med) og se om det ble bedre eller verre.

Jeg har helt glemt å nevne til legen at vi har fått valp for det har ikke slått meg at hun kan være allergisk. Vi har katter som har vært her hele livet hennes. Ingen andre i familien ( inkl tanter/besteforeldre/søskenbarn osv) har noen allergier, bortsett fra at storebroren i fjor fikk påvist gressallergi. Hun har og vært mye hos en i familien som har tibetansk spaniel uten å få noen reaksjon jeg har lagt merke til. 

Jeg skal selvfølgelig be om å teste for allergi hvis det ikke forsvinner over påske, eller blir verre og viser seg å være noe annet, men har noen erfaring med utslett som eneste tegn på allergi? Har ikke atopisk eksem eller noe. 

Er det i såfall mulig å leve med hund uten å forverre allergien? 

Anonymkode: 4104d...204

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...