AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #1 Skrevet 23. mars 2016 Jeg skulle gjerne fått tak i en flaske med ekstra fancy cognac til en snart 60-åring som har "alt". Vinmonopolet har ikke så stort utvalg av favorittmerket, men jeg fant en eksklusiv variant på en utenlandsk nettside (www.cognac-expert.com). Pris ligger på drøyt 3000 kr. Er det noen av dere som har erfaring med denne type privat import og kan gi meg noen råd på veien? Når det gjelder avgifter, så vidt jeg kan se så blir ikke alkoholavgiften så høy siden den kun er basert på pris, men jeg antar mva kommer i tillegg. Kan man under tollprosessen trekke fra de 18 % som er tax før man legger på mva, eller kommer mva på toppen av totalprisen? Det virker som mn må fortolle selv, er det noen som vet om dette er en komplisert prosess? Sist men ikke minst: Hvor trygg kan man være på at flasken kommer frem like hel? Anonymkode: 89e03...e1d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 Hei. Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt. Men jeg ville bestilt gjennom Vinmonopolet. De kan bestille varer som ikke er i deres ordinære sortiment, etter forespørsel fra kunder Anonymkode: a0d5a...a4c 1
ajarRun Skrevet 23. mars 2016 #3 Skrevet 23. mars 2016 Alkoholavgiften er vel basert på volumprosent? http://www.vinmonopolet.no/artikkel/om-vinmonopolet/om-nettbutikken/spesialbestilling-og-privatimport Polet kan gjøre jobben for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #4 Skrevet 23. mars 2016 Her har du eksempler på noen av Cognacene i Vinmonopolets bestillingsutvalg http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/sok?query=cognac&sort=11&sortMode=1&page=14&filterIds=25;12&filterValues=Brennevin%3BBestillingsvare Anonymkode: a0d5a...a4c 1
ajarRun Skrevet 23. mars 2016 #5 Skrevet 23. mars 2016 Vi anbefaler at du tar kontakt med en norsk importør og hører om de kan skaffe varen for deg før du velger å privatimportere. Hvis en importør kan skaffe varen kan du velge å gjøre en såkalt spesialbestilling gjennom Vinmonopolet (se beskrivelse over). Kanskje høre med Vinhuset eller Solera? 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #6 Skrevet 23. mars 2016 Takk for tipsene om at Vinmonopolet bestiller! Da skal jeg prøve der. Vet dere om Vinmonopolet spesialbestiller andre varer enn det de oppgir som bestillingsutvalg, eller er det begrenset til det de refererer til på hjemmesidene? Anonymkode: 89e03...e1d
ajarRun Skrevet 23. mars 2016 #7 Skrevet 23. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Takk for tipsene om at Vinmonopolet bestiller! Da skal jeg prøve der. Vet dere om Vinmonopolet spesialbestiller andre varer enn det de oppgir som bestillingsutvalg, eller er det begrenset til det de refererer til på hjemmesidene? Anonymkode: 89e03...e1d Utifra prisene de tar, vil jeg anta at det er billigere å fly til stedet og hente spriten. Jeg melder meg frivillig dersom du ikke har tid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå