Adara Skrevet 23. mars 2016 #1 Skrevet 23. mars 2016 Hei, Jeg har lyst til å farge håret i lys balayage til sommeren. Til jul farget jeg håret svart. Erfaringsmessig er det vanskelig å få farget svart hår lysere, men er det noe jeg kan begynne å gjøre nå, slik at det blir enklere for frisøren å farge det i Juni/Juli? Klem og kos og suss fra meg <3 Dere er supre!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 Det er nok lurt å ta avfarging et par runder med noen uker mellomrom som du kurer det masse. Og stripe det i flere omganger og kure håret helt til du kan gjøre noe mer. Anonymkode: 1959a...068
Adara Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er nok lurt å ta avfarging et par runder med noen uker mellomrom som du kurer det masse. Og stripe det i flere omganger og kure håret helt til du kan gjøre noe mer. Anonymkode: 1959a...068 Har hørt om avfarging før. Er det noe jeg kan gjøre hjemme?
Banks Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Sterk renseshampo! Redken cleansing cream er den beste jeg har brukt. Husk god fuktighetsbalsam og kur da den stjeler fukt fra håret.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 7 timer siden, Adara skrev: Har hørt om avfarging før. Er det noe jeg kan gjøre hjemme? Jeg er langt ifra noen ekspert, men i mine yngre dager avfarget jeg håret mitt selv en gang. Husker det ble akkurat som stålull, helt stivt og rett og slett ekkelt å ta på. Ble også veldig gul-oransje i fargen, men om jeg husker rett er det bare det som skjer når man fjerner fargepigment fra håret (og det er jo det avfarging er). Deretter kan du farge det med en annen farge (etter en stund med hvile og pleie for håret), men husk at den gul-oransje fargen vil sitte i, så du må kanskje tone det, men det kommer ann på hvilken farge du ønsker. Jeg tror nok det er best å gjøre dette hos frisøren, de vet som oftest hva de holder på med. I tillegg kan de sikkert få tonet det ordentlig for deg, så du slipper å ende opp med skikkelig gul-oransje skjær i håret som det jeg gjorde. Men hadde jeg vært deg hadde jeg ikke gjort noe spesielt med håret mitt selv. Jeg hadde jeg investert i en god kur og kuret håret ukentlig. Hadde også prøvd å være ekstra snill med håret frem til sommeren, det vil si å ikke vaske håret mer enn 2-3 ganger i uken, ikke bruke rettetang, krølltang, hårføner, ikke bruke hårspray og andre unødvendige dingsebomser... Bare la det hvile og bli så sterkt og sunt som det kan. Du burde også nevne Olaplex for frisøren og spørre om de har det. Det virker som de aller fleste frisører bruker det nå, og det er nesten et vidunderprodukt. Google det hvis du ikke har hørt om det før, så får du se selv. Da kan det hende du slipper å gå til frisøren så veldig mange ganger før du får den hårfargen du ønsker deg, selv med svart, farget hår. Anonymkode: 026b3...b0c 1
Adara Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er langt ifra noen ekspert, men i mine yngre dager avfarget jeg håret mitt selv en gang. Husker det ble akkurat som stålull, helt stivt og rett og slett ekkelt å ta på. Ble også veldig gul-oransje i fargen, men om jeg husker rett er det bare det som skjer når man fjerner fargepigment fra håret (og det er jo det avfarging er). Deretter kan du farge det med en annen farge (etter en stund med hvile og pleie for håret), men husk at den gul-oransje fargen vil sitte i, så du må kanskje tone det, men det kommer ann på hvilken farge du ønsker. Jeg tror nok det er best å gjøre dette hos frisøren, de vet som oftest hva de holder på med. I tillegg kan de sikkert få tonet det ordentlig for deg, så du slipper å ende opp med skikkelig gul-oransje skjær i håret som det jeg gjorde. Men hadde jeg vært deg hadde jeg ikke gjort noe spesielt med håret mitt selv. Jeg hadde jeg investert i en god kur og kuret håret ukentlig. Hadde også prøvd å være ekstra snill med håret frem til sommeren, det vil si å ikke vaske håret mer enn 2-3 ganger i uken, ikke bruke rettetang, krølltang, hårføner, ikke bruke hårspray og andre unødvendige dingsebomser... Bare la det hvile og bli så sterkt og sunt som det kan. Du burde også nevne Olaplex for frisøren og spørre om de har det. Det virker som de aller fleste frisører bruker det nå, og det er nesten et vidunderprodukt. Google det hvis du ikke har hørt om det før, så får du se selv. Da kan det hende du slipper å gå til frisøren så veldig mange ganger før du får den hårfargen du ønsker deg, selv med svart, farget hår. Anonymkode: 026b3...b0c Takk for at du tok deg tid til å svare så godt Tror jeg skal ta anbefalningen din og ikke gjøre noe med håret før sommeren. Men jeg var litt redd for at frisøren ikke kunne farge det når jeg hadde farget det svart, men etter ett halvt år siden farging bør vel det gå bra?
SRC Skrevet 24. mars 2016 #8 Skrevet 24. mars 2016 Olaplex ja! Finn en frisør i nærheten som fører olaplex, finnes ikke noe nærmere mirakelkur enn det.
Adara Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #9 Skrevet 25. mars 2016 12 timer siden, SRC skrev: Olaplex ja! Finn en frisør i nærheten som fører olaplex, finnes ikke noe nærmere mirakelkur enn det. Som en egen kur? Eller som en del av fargingen?
SRC Skrevet 25. mars 2016 #10 Skrevet 25. mars 2016 6 timer siden, Adara skrev: Som en egen kur? Eller som en del av fargingen? Absolutt når det blandes i selve blekingen, har ei venninne som gikk fra mørkt til lyst hår med olaplex, og håret tok minimalt med skade. 3 runder bleking Anbefales å kjøpe for å bruke hjemme, men det er nok viktigst i selve blekeprossessen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå