Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det verdt å betale for en av disse appene? Hvordan fordeler får du om du betaler?
Jeg kan jo registrere det jeg spiser uansett, hvorfor bør jeg betale for det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Betaler ikke på noen av dem.
Ser MFP har startet med reklame på loggesiden (på selve app'en).

Det er mer enn godt nok uten å betale.

Anonymkode: e77e4...087

Skrevet

Bruker Grete roede, der er det ikke noe mas om betaling og matvarene er oftere registrert med riktig antall kalorier enn på lifesum.

Skrevet
1 minutt siden, peppermyntete skrev:

Bruker Grete roede, der er det ikke noe mas om betaling og matvarene er oftere registrert med riktig antall kalorier enn på lifesum.

Har Grete Roede også app? Det visste jeg ikke. 
Er matvarene ofte registrert med feil innhold? Jeg sjekker aldri det, bare stoler på appen. 

Skrevet

Jeg betaler ikke for Lifesum, men bruker den hver eneste dag og gratisversjonen holder for meg. 

Må bare legge til at jeg elsker Lifesum!

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker også greteroede. De har ikke app men siden er veldig mobilvennlig. Det blir som en app, bare at du går inn via nettet.

Av Lifesum og My FItness Pal liker jeg Lifesum best. Syns det er enklere å legge inn og søke opp matvarer i Lifesum, lettere å få oversikt og det er flere norske matvarer der. Jeg opplever MFP som tungvint og det tar mange flere klikk å legge inn noe + at det er tungvint å legge inn porsjonsstørrelser når det må gjøres manuelt.

Jeg har betalversjonen av Lifesum men jeg aner ikke hva som er forskjell på den og gratisversjonen. Men som sagt, foretrekker jeg Grete Roede sin.

Skrevet
7 minutter siden, Plexus skrev:

Jeg betaler ikke for Lifesum, men bruker den hver eneste dag og gratisversjonen holder for meg. 

Må bare legge til at jeg elsker Lifesum!

Det er det jeg også tenker, jeg kan jo legge til alt jeg spiser og drikker, så hvorfor skal jeg betale :fnise:

Skrevet
7 minutter siden, Adara skrev:

Er matvarene ofte registrert med feil innhold? Jeg sjekker aldri det, bare stoler på appen. 

Nei, de har bare nettside. Men den fungerer veldig bra på mobil. 

Ja, det er en god del ting jeg bruker som på lifesum har opp til 100 kcal feil. Da er jo hele poenget borte synes jeg.

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, Adara skrev:

Det er det jeg også tenker, jeg kan jo legge til alt jeg spiser og drikker, så hvorfor skal jeg betale :fnise:

Ja ikke sant :)

Det jeg tror er forskjellen på appen hvor med betalingsversjon kontra gratisversjon er at du får en bredere innsikt i hvor mye næringsstoffer det er i matvarene, du kan legge til flere oppskrifter osv og du får forslag til oppskrifter som passer til deg og dine mål. 

Men som sagt, gratisversjonen er mer enn nok for meg. :) 

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, Adara skrev:

På GR får du forresten vite om du får i deg nok kalsium, frukt og grønt. Og den forteller deg om en matvare har mye mettet fett, har fett som er bra for hjertet og om den har mye salt for eksempel.

• Liker 1
Gjest Sisti
Skrevet

Jeg foretrekker betaversjonen fordi jeg da kan legge inn ubegrenset med hele måltider og oppskrifter. Praktisk om man ofte lager samme rett med mange ingredienser. Har man ikke savnet den muligheten trenger man den jo ikke. :)

Skrevet

Jeg har bare PC, så jeg vet ikke noe om app-versjonene, men jeg har brukt Grete Roede, Myfitnesspal og Fitbit, og ikke betalt for noen av dem. Alle har sine fordeler og ulemper, som vil oppleves forskjellig fra person (den samme tingen kan faktisk være ulempe for noen og fordel for andre). Jeg brukte GR første gang i 2006, så den var førstevalget da jeg skulle pån igjen i 2013 :sprettoy: men jeg ble fort irritert over alle "føringene" (den ville ha meg til å spise en gitt mengde frukt og grønt, og ta tran, og jeg fikk "kjeft" om jeg spiste for mye fett). Så fant jeg MFP, det var befriende å bare skulle få i seg riktig antall kalorier og mengde makronæringsstoffer og dessuten tilpasse dette til eget behov/ønske; jeg har lært å spise med MFP, ikke bare telle kalorier :P Brukergrensesnittet er noe "tristere", og den er tildels veldig treg og ulogisk og basert på "amerikansk tankegang" med "serving sizes" og "percents of daily values". Jeg kom snart fram til at jeg måtte legge inn alle matvarene mine selv. Tekniske feil blir stående uløst i årevis. Forumet er topp, det faste klientellet har enormt mye kunnskap. Så testet jeg ut Fitbit, og den er kjappere og mer intuitiv. For meg var det lite viktig at den ikke har norske matvarer, siden jeg foretrekker å legge inn disse selv uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...