Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å prøve å lage påskeeggene selv. Noen som har en god oppskrift på melkekremen som er inni? (Fant en på godt.no, men den inneholdt søt, kondensert melk, ikke vikingmelk. Og det finner jeg ikke i noen butikker rundt her hvor jeg bor.)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvitsjokolade, melis og philladelfia er ganske lik på smak....

Anonymkode: 8b68a...68c

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

hvitsjokolade, melis og philladelfia er ganske lik på smak....

Anonymkode: 8b68a...68c

Ja, tenkte på det. Men de som jeg skal servere dette til er ikke noe glad i kremost. 

Skrevet
1 time siden, Susa skrev:

http://mjuuugly.blogg.no/1397486673_hjemmelagde_sukkerfri.html

kan jeg f.eks lage denne oppskriften med vanlig hvit sjokolade, fløte og tørrmelkspulver?

Det tror jeg blir akkurat det samme ja, oppskriften er bare beregnet på "sære" mennesker.... Oss vanlige kan bruke vanlige ingredienser.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Susa skrev:

Ja, tenkte på det. Men de som jeg skal servere dette til er ikke noe glad i kremost. 

Tviler sterkt på at kremostsmaken blir spesielt framtredende. :) 

Anonymkode: 754df...7ce

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Susa skrev:

Jeg har lyst til å prøve å lage påskeeggene selv. Noen som har en god oppskrift på melkekremen som er inni? (Fant en på godt.no, men den inneholdt søt, kondensert melk, ikke vikingmelk. Og det finner jeg ikke i noen butikker rundt her hvor jeg bor.)

Søt kondensert (hermetisk) melk, har jeg fått kjøpt i butikker der det selges mye utenlandske matvarer.

Anonymkode: bc57f...6df

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søt kondensert (hermetisk) melk, har jeg fått kjøpt i butikker der det selges mye utenlandske matvarer.

Ja, jeg vet det. Men nærmeste butikk med sånne varer er 7 mil unna...

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Susa skrev:

Ja, jeg vet det. Men nærmeste butikk med sånne varer er 7 mil unna...

Ok. Du kan lage slik kondensert melk selv ved koking.. Oppskrifter finnes på nettet

Skrevet

Hvis ikke du får tak i søt kondensert melk, er det bare å lage det selv av vanlig kondensert melk og sukker. :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...