AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #1 Skrevet 23. mars 2016 Ja, da har jeg blitt invitert på date. Han lurte på om vi skulle ta en liten fjelltur og jeg sa ja! Dette er første gang jeg blir bedt med på en slik type date 🙈 Er vant til å pynte meg og sminke meg men hva i alle dager skal jeg ha på denne gangen? Skal jeg sminke meg?? Er ikke i så god form heller så ser liksom for meg at det blir prating med masse pesing😂 i tillegg har jeg nesten akkurat konmet ut av et forhold med en som vipper til å være psykopat. Han var notorisk utro og jeg har slitt litt med den følelsen av at jeg ikke nå kan stole på noen andre enn meg selv. (Er mitt andre forhold der min kjæreste har hatt forhold bak min rygg). Dette er jo noe som har ødelagt mye av hverdagen min i det siste og jeg er redd for at jeg plutselig kan begynne å snakke om dette. Tips til samtaleemner!? ✌🏻️ God påske alle sammen🐣🐣 Anonymkode: a976c...8f4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 - jobben din - jobben hans - om han har vært her mye før - hvilke andre fjellturer han har vært på (så stiller du spørsmål rundt det, hva har vært den beste, den verste osv.) - hvilke andre interesser dere har - siden dere er i fine omgivelser, kan du jo spørre hvor det fineste stedet han har vært er Unngå religion, politikk, økonomi, flyktningekrisa, terroren som foregår nå osv... Anonymkode: 229f8...010 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #3 Skrevet 23. mars 2016 Unngå jobb, det er dritkjedelig å snakke om. Politikk er mye mer interessant. Anonymkode: a782d...778
Charmander Skrevet 23. mars 2016 #4 Skrevet 23. mars 2016 Jeg synes jobbprat er usedvanlig kjedelig å prate om på en date. Prat om hobbyer, interesser, ting du virkelig liker (om det er jobben er det en annen sak)...++ 1
Gjest cheshirecat Skrevet 23. mars 2016 #5 Skrevet 23. mars 2016 Sex, film, musikk, ha humor, fortell personlige og morsomme vitser fra livet ditt. Kos deg :-)
peppermyntete Skrevet 23. mars 2016 #6 Skrevet 23. mars 2016 La være å sminke deg mye, mascara holder lenge for en sånn type turdate synes jeg Da kommer du til å se naturlig og frisk ut med fine roser i kinnene! Snakk om fjellturer som den første her sa, dette må jo interessere han! Og hvilke felles interesser dere har, gode serier/bøker/filmer han liker. Spør litt om familien hans osv. Men synes IKKE du skal ta opp sex som foreslått over her. Det hører ikke hjemme så tidlig i datingen etter min mening. Det er ikke alt man bør vite heller 1
Lady Skrevet 23. mars 2016 #7 Skrevet 23. mars 2016 (endret) Bruk litt sminke om du vil det. Alltid fint med litt farget dagkrem, rouge, mascara og en gloss/leppestift, synes jeg hvertfall💋 Kos deg. Håper daten blir bra 😃 Endret 23. mars 2016 av Lady 2
Charmander Skrevet 23. mars 2016 #8 Skrevet 23. mars 2016 1 time siden, cheshirecat skrev: Sex, film, musikk, ha humor, fortell personlige og morsomme vitser fra livet ditt. Kos deg :-) Sex på første date før man engang har kysset er no-no generelt. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #9 Skrevet 23. mars 2016 1 time siden, cheshirecat skrev: Sex, film, musikk, ha humor, fortell personlige og morsomme vitser fra livet ditt. Kos deg :-) Nope. Anonymkode: 82023...407 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #10 Skrevet 23. mars 2016 Dersom siste forhold fortsatt ødelegger hverdagen din og du knapt kan la være å prate om det, spørs det om du er klar for en date... Men så lenge du har bestemt deg for å gå - velg et sporty antrekk som kler deg, bruk lett og diskre sminke. Er kjemien god faller praten lett. Still de vanlige spørsmålene som reise, ferie, familie, osv. Hold samtalen positiv. Anonymkode: fc51e...658 1
Gjest cheshirecat Skrevet 23. mars 2016 #11 Skrevet 23. mars 2016 26 minutter siden, Charmander skrev: Sex på første date før man engang har kysset er no-no generelt. Spørsmålet var hva man kan snakke om. Å snakke om sex når man er på en date er ikke akkurat krise. Calm Down. Det var btw sagt for å provosere litt, så My work here is done.
Charmander Skrevet 23. mars 2016 #12 Skrevet 23. mars 2016 (endret) 1 minutt siden, cheshirecat skrev: Spørsmålet var hva man kan snakke om. Å snakke om sex når man er på en date er ikke akkurat krise. Calm Down. Det var btw sagt for å provosere litt, så My work here is done. På første date så er det sykt unødvendig å ta den risikoen for det er ingen oppside ved å gjøre det. Sånne råd må jeg absolutt fraråde TS. Endret 23. mars 2016 av Charmander
Gjest cheshirecat Skrevet 23. mars 2016 #13 Skrevet 23. mars 2016 4 minutter siden, Charmander skrev: På første date så er det sykt unødvendig å ta den risikoen for det er ingen oppside ved å gjøre det. Sånne råd må jeg absolutt fraråde TS. Omg!! Det er en DATE! Ikke hjernekirurgi eller arrangert ekteskap. Har du vært på mange dater? Har man kjemi, flåser og spøker litt, kan såklart tema sex dukke opp. Kanskje er det akkurat det som skiller daten fra en vanlig vennskapelig tone; Man er litt mer vågal og flørter litt mer i praten. Aner ikke hvilket bibelbelte du lever under men anbefaler deg å løsne opp løkka noen hakk..
Charmander Skrevet 23. mars 2016 #14 Skrevet 23. mars 2016 Et øyeblikk siden, cheshirecat skrev: Omg!! Det er en DATE! Ikke hjernekirurgi eller arrangert ekteskap. Har du vært på mange dater? Har man kjemi, flåser og spøker litt, kan såklart tema sex dukke opp. Kanskje er det akkurat det som skiller daten fra en vanlig vennskapelig tone; Man er litt mer vågal og flørter litt mer i praten. Aner ikke hvilket bibelbelte du lever under men anbefaler deg å løsne opp løkka noen hakk.. Det kan dukke opp det tror jeg de fleste er åpne for, men her spør TS om råd om temaer som vi kan anbefale å prate om. Jeg vil ikke anbefale "alle" å prate om eller prøve å prate om sex på første date. Har man god kjemi, samme verdigrunnlag og den andre parten liker deg så er det veldig enkelt å slippe unna med "hva som helst" men inntil det er det best å kjøre litt trygt i høyre-fil, før man kanskje tar noen forbikjøringer i venstre. 2
Gjest cheshirecat Skrevet 23. mars 2016 #15 Skrevet 23. mars 2016 (endret) 8 minutter siden, Charmander skrev: Det kan dukke opp det tror jeg de fleste er åpne for, men her spør TS om råd om temaer som vi kan anbefale å prate om. Jeg vil ikke anbefale "alle" å prate om eller prøve å prate om sex på første date. Har man god kjemi, samme verdigrunnlag og den andre parten liker deg så er det veldig enkelt å slippe unna med "hva som helst" men inntil det er det best å kjøre litt trygt i høyre-fil, før man kanskje tar noen forbikjøringer i venstre. OK. Jeg er blodig uenig! Jeg tror seriøst din taktikk ("kjøre trygt") er årsaken til at mange dater går til helvette. Å "kjøre trygt" er jævlig kjedelig. Det kan man gjøre 365 dager ellers i året. En date er klein nok som det er (på fjelltur tilogmed, jeez..) å kunne snakke om ulike tema (med Glimt i øyet såklart) - som ikke nødvendigvis er alt for ømfintlig (les; religion, politikk, tragiske personlige opplevelser) - men samtidlig ikke er døll kjedelig og upersonlig (les; været. Nyheter, sport) - er en fin balansekunst. Kanskje kommuniserer vi forskjellig. Jeg kan glatt ha en samtale som inkluderer sex uten at det blir kleint eller vulgært, men litt "på spissen" og intressant. Alt med måte. Det gjelder å gi små drypp som trigger fantasien og spenningen, uten at det blir for mye. En date skal ikke være hundrede prosent safe. Den skal utfordre litt og gi høy puls. sommerfugler i magen, litt ekstra spenning... Den som intet våger intet vinner... Endret 23. mars 2016 av cheshirecat
Charmander Skrevet 23. mars 2016 #16 Skrevet 23. mars 2016 (endret) Hva vet du om mine dater og resultatene av de? Må si du er litt frekk i dine antagelser. Det er ikke en oppskrift på hvordan man skal date, men jeg har noen forhåndsregler. Jeg byr på meg selv og har også hatt sex på første date flere ganger. Du kan få jenta til å få sommerfugler i magen, skape spenning og gjøre alt du nevner uten å måtte prate om sex og ta en risiko der du ikke har noe å vinne. Jeg var faktisk på 2 dater når jeg var i USA og nå har hun bestilt tur til Norge, og hun har hadde ikke engang pass eller vært ute av USA for den sakensskyld. Det ville hun sikkert gjort om jeg var kjedelig å være med. At en date ikke skal være SAFE er vi helt enige i, men det er heller ikke noe poeng å gi kvinner en god grunn til å IKKE date deg mer. Jeg tror de aller fleste kvinner som er på en første date hvor mannen tar opp sex tror at det er kun det han er ute etter. Endret 23. mars 2016 av Charmander 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #17 Skrevet 23. mars 2016 23 minutter siden, cheshirecat skrev: OK. Jeg er blodig uenig! Jeg tror seriøst din taktikk ("kjøre trygt") er årsaken til at mange dater går til helvette. Å "kjøre trygt" er jævlig kjedelig. Det kan man gjøre 365 dager ellers i året. En date er klein nok som det er (på fjelltur tilogmed, jeez..) å kunne snakke om ulike tema (med Glimt i øyet såklart) - som ikke nødvendigvis er alt for ømfintlig (les; religion, politikk, tragiske personlige opplevelser) - men samtidlig ikke er døll kjedelig og upersonlig (les; været. Nyheter, sport) - er en fin balansekunst. Kanskje kommuniserer vi forskjellig. Jeg kan glatt ha en samtale som inkluderer sex uten at det blir kleint eller vulgært, men litt "på spissen" og intressant. Alt med måte. Det gjelder å gi små drypp som trigger fantasien og spenningen, uten at det blir for mye. En date skal ikke være hundrede prosent safe. Den skal utfordre litt og gi høy puls. sommerfugler i magen, litt ekstra spenning... Den som intet våger intet vinner... Er vanligvis enig i dine innlegg, men her fremstår du bare som om du har stått opp med feil fot. De fleste av oss er komfortable med å snakke om sex, om tema dukker opp, uten å rødme eller gå og gjemme oss. TS er nervøs for en date etter flere negative erfaringer og åpenbart litt ute av spill ettersom hun aktivt ber om tips til samtaletema. Da er det helt unaturlig å nevne sex som nummer en. Dersom ditt "work var done" for tre poster siden, så ville jeg holdt meg til det utsagnet. Anonymkode: fc51e...658 2
Tibbie Skrevet 23. mars 2016 #18 Skrevet 23. mars 2016 Kle på deg de mest flatterende turklærne du har! Og ja, smink deg, men smink deg naturlig. Ikke noe knallblå øyenskygge eller rød leppestift. Da blir du så fin at Snakk om påske. Hva har han brukt å gjøre i påska? Er han den tradisjonelle typen som reiser bort for å stå på ski, eller er han mer den som bruker påska på konserter ol i byen? Og ikke minst gjør litt narr av deg selv som er i så dårlig form. Da ser han at du har selvironi også blir det heller ikke så flaut når du peser deg opp bakken mens du ber til Gud om at han skal forslå en pause Jeg er enig i en bruker over her at dere bør holde dere unna snakk om flyktningekrisen og terroren, med mindre du vet at dere står på samme side i saken. Sur stemning, diskusjon og i verste fall krangling er det siste dere ønsker på fjelldaten. Lykke til! Og ta med sjokkis til dere begge. Bonuspoeng 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #19 Skrevet 23. mars 2016 Tusen takk for mange fine svar!! Setter veldig pris på det❤️ Anonymkode: a976c...8f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå