goodbye_kitty Skrevet 23. mars 2016 #1 Skrevet 23. mars 2016 Kom over arrangementet "Klarer du å gå offline kl. 22?" på facebook. Dette er i regi av if skadeforsikring og har pågått en stund allerede, men jeg vil fra nå av forsøke å gjennomføre dette. Vurderer faktisk å gå offline hele påsken - starter fra i morgen av, vil jo lese svarene her om det kommer noen Her er beskrivelsen: Sitat Tar du utfordringen kl 22.00 hver kveld fra 14. - 27. mars?Vi sover mindre enn noensinne. Over halvparten av oss sjekker mobilen eller nettbrettet rett før vi skal sove. Det blå lyset fra skjermene hindrer produksjon av kroppens naturlige søvnhormon melatonin. For å bekjempe søvnmangel, som fører til dårligere helse og flere ulykker, har vi nå lansert Offline O'Clock 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 Gjør det allerede, legger meg som oftest rundt 22, og da ligger mobilen igjen på stua. Begynte med det for en måneds tid siden, og opplever mye bedre søvnkvalitet Anonymkode: 21a74...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #4 Skrevet 23. mars 2016 Ja, kunne tenkt meg å prøve det. Både ipad og mobil er med i senga, og ofte ser jeg på netflix mens jeg trykker på mobilen. Det er tragisk å tenke på, men jeg har blitt avhengig av den type stimuli. Skal prøve å bare ta med meg en bok i senga fra nå av! Slik jeg gjorde før. Anonymkode: 8931c...c63
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #6 Skrevet 23. mars 2016 Nei. Jeg er mest effektiv på kveldene og får dermed mest nytteverdi av også å bruke Mac. Jeg får nok søvn som regel da jeg ikke går i forelesninger og har ikke en grunn til å stå opp grytidlig. Anonymkode: aa248...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #8 Skrevet 23. mars 2016 Jeg har alltid skrudd av nettet når jeg legger meg, og det kommer jeg til å fortsette med. Pga beredskapsansvar på jobb må jeg ha tlf innen hørevidde, men får ikke meldinger om oppdateringer på fb, insta og snap. Anonymkode: 54087...a60
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #9 Skrevet 23. mars 2016 Jeg pleier ikke å sjekke sosiale medier etter jeg har lagt meg (hvis det ikke er noe spesielt), men jeg pleier ta med meg mobilen og spille på den i senga. Det synes jeg er beroligende og litt rolig avslapningstid med meg selv. Jeg vet at de sier man sover bedre uten den skjermen i senga, og det stemmer nok. Men selv har jeg ikke noe særlig søvnproblemer. Anonymkode: 11159...d4d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #10 Skrevet 23. mars 2016 Ja, det praktiseres her i hjemmet. Dårlige søvnvaner gjør en uopplagt på dagtid. Anonymkode: a3c82...c92
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #11 Skrevet 23. mars 2016 12 timer siden, goodbye_kitty skrev: Kom over arrangementet "Klarer du å gå offline kl. 22?" på facebook. Dette er i regi av if skadeforsikring og har pågått en stund allerede, men jeg vil fra nå av forsøke å gjennomføre dette. Vurderer faktisk å gå offline hele påsken - starter fra i morgen av, vil jo lese svarene her om det kommer noen Her er beskrivelsen: Om man installerer og bruker f.lux slipper man dette hvite lyset fra pc-skjermen etter et visst klokkeslett på kvelden Anonymkode: bdce8...b36 2
Kragebein Skrevet 23. mars 2016 #12 Skrevet 23. mars 2016 Så sent er jeg sjeldent våken uansett, så det skal jeg klare fint
Cata Skrevet 24. mars 2016 #13 Skrevet 24. mars 2016 Nei? Da kan jeg jo ikke sitte og henge her på kveldene. Bortsett fra det så er jeg litt med på grunntanken, så mobilen går alltid i "ikke forstyrr" modus kl 22:30 og åpnes ikke igjen før kl. 7 om morgenen når jeg begynner på jobb. Når jeg sover ligger mobilen i stua, med mindre jeg er på reise og må bruke den som vekkerur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå