ajarRun Skrevet 23. mars 2016 #1 Skrevet 23. mars 2016 Jeg tenker at hvis jeg har to, så slipper jeg å ta ut av oppvaskmaskinen, da kan jeg bare la det rene stå i den ene og putte det skittne i den andre. Men kanskje til og med 3 eller fire ville vært best?
stan Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 Kjente en familie som hadde to. De var ganske mange, men to maskiner fjernet ikke jobben med å tømme maskinene. Riktig nok gikk mye av oppvasken rett ut i bruk igjen, men det er likevel noe som ikke brukes hver dag og må settes på plass. Ut fra deres erfaring tror jeg tre ikke gir noen særlig gevinst. 1
Gjest Bergtekjen Skrevet 23. mars 2016 #3 Skrevet 23. mars 2016 Foreldrene mine har to og etter det eg ser, så blir ein berre meir lat i forhold til å ta ut av oppvaskmaskina. Det finnes jo ein til som kan brukast! Eg vil då sei at ei oppvaskmaskin er nok, med mindre du genererer så mykje oppvask at du må sette på to samtidig.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #4 Skrevet 23. mars 2016 Har du veldig mye fritid? Anonymkode: 3dab6...172 3
Batteri Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 FIRE oppvaskmaskiner??! 😱 Er du virkelig SÅ lat?
Sugar&Spice Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 Og jeg som syns det er stress nok å måtte tømme én maskin... Ikke pokker om jeg drar inn en til frivillig! 2
lunamuna Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Jeg kunne gjerne hatt to. Mange ganger er maskinen så full til kvelden, at jeg burde kjørt en maskin tidligere på dagen. Fordi man jo skal være hjemme når slike elektroniske dingser står på, så lar ikke det seg gjøre, stort sett. Med to maskiner hadde jeg sluppet å ha oppvask stående på benken overhodet/sluppet å kjøre maskinen to ganger om dagen (noe som er vanskelig), og jeg hadde sluppet å bruke lang tid på å stable glass og tallerkner på mest mulig plassbesparende måte i oppvaskmaskinen, nettopp for å ha så lite som mulig oppvask stående på benken.
Gjest Coolaid Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 Normale mennesker trenger ikke to. Makan til latskap. En barnehage med to avdelinger har en maskin på hver avdeling. Det fungerer fint. Men det jobber sikkert ikke late folk der.
ajarRun Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #9 Skrevet 25. mars 2016 Den 23.3.2016 at 13.46, stan skrev: Kjente en familie som hadde to. De var ganske mange, men to maskiner fjernet ikke jobben med å tømme maskinene. Riktig nok gikk mye av oppvasken rett ut i bruk igjen, men det er likevel noe som ikke brukes hver dag og må settes på plass. Ut fra deres erfaring tror jeg tre ikke gir noen særlig gevinst. Ideen er jo at jeg bruker oppvaskmaskinene som skap. Jeg tar ut det jeg skal bruke og setter inn det som er skittent. Kan ikke se for meg at tallerkner tar skade av å bli vasket litt oftere. Den 24.3.2016 at 6.37, Sugar&Spice skrev: Og jeg som syns det er stress nok å måtte tømme én maskin... Ikke pokker om jeg drar inn en til frivillig! Med fire trenger du jo ikke tømme dem noen sinne.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #10 Skrevet 25. mars 2016 Den Wednesday, March 23, 2016 at 3.11, ambivalentReaction skrev: Jeg tenker at hvis jeg har to, så slipper jeg å ta ut av oppvaskmaskinen, da kan jeg bare la det rene stå i den ene og putte det skittne i den andre. Men kanskje til og med 3 eller fire ville vært best? Har du lest i mine innlegg fra tidligere? Anonymkode: 00665...5bc
ajarRun Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #11 Skrevet 25. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Har du lest i mine innlegg fra tidligere? Anonymkode: 00665...5bc Siden du skriver som anonym aner jeg ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #12 Skrevet 25. mars 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Siden du skriver som anonym aner jeg ikke. Altid ab, også i den tråden der ideen om dobbel oppvaskmaskin ble omtalt. Anonymkode: 00665...5bc
ajarRun Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #13 Skrevet 25. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altid ab, også i den tråden der ideen om dobbel oppvaskmaskin ble omtalt. Anonymkode: 00665...5bc Har ikke lest den.
MapleSirup Skrevet 26. mars 2016 #14 Skrevet 26. mars 2016 Den 24.3.2016 at 7.01, lunamuna skrev: Jeg kunne gjerne hatt to. Mange ganger er maskinen så full til kvelden, at jeg burde kjørt en maskin tidligere på dagen. Fordi man jo skal være hjemme når slike elektroniske dingser står på, så lar ikke det seg gjøre, stort sett. Med to maskiner hadde jeg sluppet å ha oppvask stående på benken overhodet/sluppet å kjøre maskinen to ganger om dagen (noe som er vanskelig), og jeg hadde sluppet å bruke lang tid på å stable glass og tallerkner på mest mulig plassbesparende måte i oppvaskmaskinen, nettopp for å ha så lite som mulig oppvask stående på benken. Enig. Kunne gjerne hatt to. Evt en og en halv
Gjest cheshirecat Skrevet 26. mars 2016 #15 Skrevet 26. mars 2016 Den 23. mars 2016 at 3.11, ambivalentReaction skrev: Jeg tenker at hvis jeg har to, så slipper jeg å ta ut av oppvaskmaskinen, da kan jeg bare la det rene stå i den ene og putte det skittne i den andre. Men kanskje til og med 3 eller fire ville vært best? Men om du får deg en sånn hjemmegående dame du bare må å gi litt lommepenger til, trenger du jo ikke oppvaskmaskin..?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #16 Skrevet 26. mars 2016 Den 3/23/2016 at 3.11, ambivalentReaction skrev: Jeg tenker at hvis jeg har to, så slipper jeg å ta ut av oppvaskmaskinen, da kan jeg bare la det rene stå i den ene og putte det skittne i den andre. Men kanskje til og med 3 eller fire ville vært best? Anbefaler en vaskemaskin for hvert vaskeprogram du bruker så du slipper å vri om bryteren for å skifte program. Anonymkode: 56a0a...102 1
ajarRun Skrevet 26. mars 2016 Forfatter #17 Skrevet 26. mars 2016 10 minutter siden, cheshirecat skrev: Men om du får deg en sånn hjemmegående dame du bare må å gi litt lommepenger til, trenger du jo ikke oppvaskmaskin..? Melder du deg frivillig? 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler en vaskemaskin for hvert vaskeprogram du bruker så du slipper å vri om bryteren for å skifte program. Anonymkode: 56a0a...102 Jeg skjønner ikke, finnes det folk som bruker andre programmer enn 70/grytevask? Skjønner ikke hvorfor de har flere programmer. Hvis noe jeg eier ikke tåler å bli vasket kaster jeg det eller klager til butikken. Jeg kan ikke forstå hvorfor folk vil dusje tallerkenene sine i pisskaldt vann. Har dere ikke hørt om bakterier? Dessuten blir ting renere på 70. Kanskje du kan forklare logikken bak å bruke kalde programmer? På vaskemaskinen har jeg smertelig lært at temperaturen har noe å si. Lua mi ble gjort om til lo når jeg vasket den på 90 med noen håndklær, og ullgenseren min krympet ørten størrelser når jeg vasket den på 40 (brukte til og med Milo).
lunamuna Skrevet 26. mars 2016 #18 Skrevet 26. mars 2016 8 timer siden, ambivalentReaction skrev: Melder du deg frivillig? Jeg skjønner ikke, finnes det folk som bruker andre programmer enn 70/grytevask? Skjønner ikke hvorfor de har flere programmer. Hvis noe jeg eier ikke tåler å bli vasket kaster jeg det eller klager til butikken. Jeg kan ikke forstå hvorfor folk vil dusje tallerkenene sine i pisskaldt vann. Har dere ikke hørt om bakterier? Dessuten blir ting renere på 70. Kanskje du kan forklare logikken bak å bruke kalde programmer? På vaskemaskinen har jeg smertelig lært at temperaturen har noe å si. Lua mi ble gjort om til lo når jeg vasket den på 90 med noen håndklær, og ullgenseren min krympet ørten størrelser når jeg vasket den på 40 (brukte til og med Milo). Det er såpa som gjør ting rent, ikke nødvendigvis det varme vannet, selv om det også bidrar til redusering av bakterier. Kokdusjer du? Kokvasker du hendene etter dobesøk? Nei, du bruker såpe. Når du vasker ting for hånd, hva gjør du da? Tar på deg varmebestandige hansker og gnir i vei? Nei, du bruker selvfølgelig varmt vann (som du ikke brenner deg i) og såpe. Klarer du å ta i 50 graders varmt vann? Ordentlig skitne ting blir vasket på grytevask. Vinglass blir tatt med glassprogram, temp er jeg usikker på, men det er en skånsom vask. Vanlig hverdagsvask blir tatt med eco-programmet, og da går det mest i 50-60 graders vasker. Logikk nok for deg? Klesvasken har du tydeligvis blitt innforstått med. Det er også der såpa brukes, ikke nødvendigvis det varme vannet, selv om det også her bidrar til fjerning av ulumskheter. Så det blir samme konklusjon; ordentlig skittent stoff (f.eks håndklær og undertøy) blir vasket på høy temperatur, men andre plagg trenger ikke mer enn 40 graders vask. Eller 30. Eller 60. Avhengig av type stoff og grad av skittenhet. Ikke all ull tåler å bli vasket, sånn er det bare. Da er håndvask tingen.
Raven Emerald Skrevet 26. mars 2016 #19 Skrevet 26. mars 2016 Ryddet for personangrep. Raven Emerald, mod.
ajarRun Skrevet 26. mars 2016 Forfatter #20 Skrevet 26. mars 2016 5 timer siden, lunamuna skrev: Det er såpa som gjør ting rent, ikke nødvendigvis det varme vannet, selv om det også bidrar til redusering av bakterier. Kokdusjer du? Kokvasker du hendene etter dobesøk? Nei, du bruker såpe. Når du vasker ting for hånd, hva gjør du da? Tar på deg varmebestandige hansker og gnir i vei? Nei, du bruker selvfølgelig varmt vann (som du ikke brenner deg i) og såpe. Klarer du å ta i 50 graders varmt vann? Ordentlig skitne ting blir vasket på grytevask. Vinglass blir tatt med glassprogram, temp er jeg usikker på, men det er en skånsom vask. Vanlig hverdagsvask blir tatt med eco-programmet, og da går det mest i 50-60 graders vasker. Logikk nok for deg? Klesvasken har du tydeligvis blitt innforstått med. Det er også der såpa brukes, ikke nødvendigvis det varme vannet, selv om det også her bidrar til fjerning av ulumskheter. Så det blir samme konklusjon; ordentlig skittent stoff (f.eks håndklær og undertøy) blir vasket på høy temperatur, men andre plagg trenger ikke mer enn 40 graders vask. Eller 30. Eller 60. Avhengig av type stoff og grad av skittenhet. Ikke all ull tåler å bli vasket, sånn er det bare. Da er håndvask tingen. Jeg vasker ikke ting for hånd, selv tregreier tar maskinen. De varer litt kortere men jeg slipper oppvask. Dusj og håndvask bruker såpe, men jeg er sjeldent innsmurt med fett og ost og tomat. Jeg tror aldri jeg har vasket en hel maskin med bare vinglass, jeg bruker bare å vaske alt som er skitten sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå